Αναρτήθηκε από: firfiris | Νοέμβριος 29, 2011

Θέμα που αφορά TO μπλόγκ ή θέμα που αφορά ΣΤΟ μπλόγκ;

Στην ζωήν ενοχλούν με πολλά πράματα. Δεν φταίω καθόλου εγώ για τούτο. Έτσι εγεννήθηκα, έτσι εννά πεθάνω. Επροσπάθησα πάρα πολλές φορές να μεν με ενοχλούν κάποια πράματα, να κάμω πέτσαν χοντρήν που να κτυπούν πράματα τζιαι καταστάσεις πάνω της, όπως το νερόν στον μουσιαμμάν, τζιαι να τζυλούν τζιαι να ππέφτουν χαμαί. Δυστυχώς πάσχω που μιαν σπάνια πάθηση που μου προκαλεί δυσανεξία στην βλακεία, το κουλλουφκιόν τζιαι την γαουροσύνη.

Δεν θα πάω που καρδίαν ούτε που το άγχος. Φυλακήν γιατί θα πισκαλίσω κανέναν, αλλά που το άγχος δεν νομίζω. Νιώθω μιαν τεράστιαν ανακούφισην άμαν κάμνω καυκάν ή άμαν αντιδρώ σε πράματα που με ενοχλούν τζιαι ξέρω πως πέραν πάσης αμφιβολίας πως έχω δίκαιον. Φυσικά λλίες περιπτώσεις εν τούτες που είμαι βέβαιος για το δίκαιον μου.

Για παράδειγμαν, άμαν δω κάποιον να παρκάρει σε θέσην ανάπηρου. Κοτσιηνίζω, φκάλλω ατμούς που τα ρουθούνια τζιαι τα φκιά, βλαστούν τζιέρρατα πας την κκελλέν μου τζιαι οπλές πας τες πατούσες μου τζιαι πάω στο παραθύριν του συνοδηγού κάμνοντας επιτόπιον ποδήλατον με το έναν το πόδιν όπως τον ταύρον που ‘ννα μουντάρει τζιαι ρωτώ «Θέλετε βοήθειαν να κατεβείτε;» (Φυσικά τζιαι ξέρω πως τα άτομα με αναπηρίες εν απόλυτα ικανά να κατεβούν που τα οχήματά τους αλλά μιαν φοράν όντως έκαμα παρατήρηση σε ανάπηρον που μόλις είσιεν γοράσει νέον αυτοκίνητον τζιαι δεν επρόλαβεν να βάλει το σχετικόν αυτοκόλλητον, οπόταν ας μην το ρισκάρουμεν, έννεν;).

Άλλον πράμαν που με φουτουνιάζει είναι να θωρώ να πετάσσουν πράματα χαμαί τζιαι να ξιμαρίζουν τους τόπους, ή να αφήνουν ξημαρισιές στην παραλία. Τζιαμαί γίνουμαι όπως τον ανεμοστρόβιλον/συννεφούιν που φκαίνουν κεραυνοί τζιαι αστραπές τζιαι περίεργα σύμβολα του wingdings  που μέσα τζιαι πάω να διορθώσω τον κόσμον. Άμαν εν άτομα που κρίνω ότι έχω  πάνω που 50% να δέρω σε περίπτωσην που χρειαστεί κάμνω παρατήρηση να τα μαζέψουν. Άμαν εν άτομα που έσιει περίτου τσιάνς να τες φάω, τότε μαζεύκω τα επιδεικτικά τζιαι πετάσσω τα με την βεβαιότηταν ότι με βλέπουν που συνάω τες ξιμαρισιές τους ώστε να νιώσουν κάφροι ως είναι. Συνήθως μουρμουρούν οι γεναίτζιες αλλά η πείρα διδάσκει πως είσαστεν εξίσου ξιμαρισμένες με εμάς.

Ο τρίτος,τέταρτος τζιαι πέμπτος στην σειράν λόγος που γίνουμαι παρανοϊκός όπως τον Μαϊκολ Ντάγκλας στην εργάρα Falling Down, τζιαι με σειρά τσαντίλας, είναι  να βλέπω μαλάκες να πιάννουν μιαν σειράν που κινείται γρήγορα στον δρόμο αντί τζείνην που θέλουν ή χρειάζονται τζιαι μετά να θέλουν να μπουν στην σωστήν (FUCK YOU MOTHERFUCKERS! ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΑΣ ΟΣΟ ΕΙΜΑΙ ΖΩΝΤΑΝΟΣ), να βλέπω κόσμον να αφήννει το κοπελλούιν να στέκεται μες το αυτοκίνητον χωρίς να φορεί ζώνην τζιαι όσους μιλούν στο μόπαϊλ μες το σινεμά ή σε εστιατόρια της προκοπής.

Αχχχχ…πόσες φορές εφαντασιώθηκα ότι συνθλίβω το κεφαλάκι τους μεταξύ του μυαλιώνα τζιαι του δείκτη μου άμαν τους θωρώ που απόστασην  ή πως το γκαρσόνι πιάννει τους που το μαλλίν την ώραν που δεν προσέχουν τζιαι βουττά την κκελλέν τους μες την σούππαν την βραστήν λέγοντας «Compliments from the gentleman over there who is trying to enjoy his meal.»

Όπως σας είπα, δεν νομίζω να είμαι υπερβολικός τζιαι παλεύκω με τα νεύρα μου. Πρόσφατα εσταμάτησα να θέλω να γυρίσω γαουρόκλωτσον σε όσους δεν ξέρουν να χρησιμοποιήσουν το ασσανσέρ τζιαι τσυλλούν ότι κουμπίν τους κατεβεί ή όσους τζίζουν πάνω σε ψωμιά τζιαι αλμυρά με τα ξιμαροδακτύλια τους παρόλον που κάμνω λλίον εμετούι μες το στώμαν μου άμαν τους βλέπω. Όμως αγαπητέ αναγνώστη πρόσφατα εκατάλαβα ότι έσιει αλλόναν πράμαν που με νευριάζει πάρα πολλά, τζιαι πριν να πισκαλίσω κανέναν θέλω να είμαι βέβαιος ότι έχω δίκαιον…

Ποιά φράση εν η σωστή;

α) «Ο Πρόεδρος δήλωσε πως θέματα που αφορούν ΤΗΝ ασφάλεια του κράτους…»

β) «Ο Πρόεδρος δήλωσε πως θέματα που αφορούν ΣΤΗΝ ασφάλεια του κράτους…»

Έννεν το α) το σωστό; Που πότε εγίνηκεν το β) η νόρμα; Που πότε το ΤΟΝ, ΤΗΝ, ΤΟ, ΤΑ, ΤΕΣ, ΤΟΥΣ εγινήκαν ΣΤΟΝ, ΣΤΗΝ, ΣΤΟ, ΣΤΑ, ΣΤΕΣ, ΣΤΟΥΣ άμαν χρησιμοποιούνται μετά την λέξην «αφορώ’ σε ούλλες τις τες κλείσεις;

Να χαρείτε βοηθάτε με τζιαι εννά πελλάνω. Πάντα έτσι ήταν τζιαι δεν το επρόσεξα;  Άλλαξεν τζιαι δεν το εκατάλαβα; Τζιαι αν όντως άλλαξεν, ποιός το άλλαξεν τζιαι γιατί;

Προχτές ήμουν κάπου τζιαι είσιεν τα κανάλια τζιαι εστέκουμουν πίσω που έναν πολιτικόν που έκαμνεν δηλώσεις τζιαι μετά μια κοκόνα ρεπόρτερ έκαμεν το τζιαι ήρτεν μου να της αρπάξω το μικρόφωνο που τα σιέρκα, να της δώσω μιαν πας την κκελλέν τζιαι να της πω «Μάθε να μιλάς σωστά ρα!»

Έχουμεν φιλόλογους; Έχουμεν γραμματικούς τζιαι γλωσσολόγους; Βοηθάτε με! I need help…

Responses

  1. τζιαι μέναν εκκεντρίζουν με τούτα που έγραψες, τζιαι εν μου αρέσκει το «αφορά σε»
    αλλα, άννοιξα τον Μπαμπινιώτη τζιαι λαλεί:

    (…) Η χρήση «αφορά σε» είναι λογιοτερη και πιο προσεγμένη (…) Το αφορώ στην περίπτωση αυτή διατηρέι την αρχική του σύνταξη, όταν σήμαινε ότι και το «αποβλέπω σε» ή «αποσκοπώ σε».
    Τώρα που έφτασε να σημαίνει «αναφέρομαι σε» μπορεί να χρησιμοποιείται και χωρίς το σε, ίδιως με τις προσωπικές αντωνυμίες, εμένα, εσένα κλπ. Η β χρήση (χωρίς το σε) εμφανίζεται κύριως στη λιγότερο επίσημη χρήση και περισσότερο καθημερινή χρήση της γλώσσας.(…)

    εφύρτηκα με το λλίον εμετούιν μες το στόμα! χαχαχαχαχαχαχα

  2. Ρε Φιρφιρή μα είσαι μες την κκελλέν μου; Ίνταλος γίνεται τούτα που γράφεις ναν σάννα τζιαι έγραψα τα εγιώ; Ειδικά το «ο τρίτος,τέταρτος τζιαι πέμπτος στην σειράν λόγος που γίνουμαι παρανοϊκός όπως τον Μαϊκολ Ντάγκλας στην εργάρα Falling Down, τζιαι με σειρά τσαντίλας, είναι να βλέπω μαλάκες να πιάννουν μιαν σειράν που κινείται γρήγορα στον δρόμο αντί τζείνην που θέλουν ή χρειάζονται τζιαι μετά να θέλουν να μπουν στην σωστήν (FUCK YOU MOTHERFUCKERS! ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΑΣ ΟΣΟ ΕΙΜΑΙ ΖΩΝΤΑΝΟΣ)» εκφράζει με απόλυτα!

    Όσον αφορά την (στην;) ερώτησην σου, εγώ έμαθα το με τον/την/το τζιαι όι στον/στην/στον. Εν έναν ποτζιείντα πράματα που κάποιος μαλάκας φιλόλογος των 90’s αποφάσισεν ότι εν σωστόν τζιαι επιάν το ούλλοι τζιαι πάσιν. Για μέναν κάποια πράματα, ασχέτως αρχαιο-καπηλευόμενης ‘γραμματικής’, καθορίζουνται που την χρήσην. Τζιαι το κτίριον εν με γιώτα, ο παιδίατρος με ‘αι’ τζιαι η Κυθραία με ‘αι’. Άτε να δώ α.

  3. ditto.
    όι εν ήταν πάντα έτσι, τωρά το αθθυμηθήκαν.

    τέλειο το «“Θέλετε βοήθειαν να κατεβείτε;” !

  4. βλ. ποστμπάμπυλον.
    όι εν ήταν έτσι στον τζιαιρόν μας, τωρά το αθθυμηθήκαν.

    τέλειο το “Θέλετε βοήθειαν να κατεβείτε;”!!!

  5. βλ. postbabylon
    εν ήταν που πάντα γνωστό, τωρά το αθθυμηθήκαν.

    τέλειο το “Θέλετε βοήθειαν να κατεβείτε;” !!

  6. μα δε ίνταλος ξηχάννω τα λόγια μου που λεπτό σε λεπτό!

    έσπασεν με τούντο πράμαν σου, σβήσμου τίποτε 🙂

    αλλά σταθερή αξία το “Θέλετε βοήθειαν να κατεβείτε;”
    παν τζι έρκουνται τα θαυμαστικά όμως, χμμ…

  7. ναι, κουρτίζετε τον εσείς ούλοι. Το να σηκώνεις καφκά οπόυ η συμπεριφορά κάποιου εν σου αρέσκει εν εξίσου αγένεια όπως το παρκάρισμα στους ανάπηρους. Έννεν ούτε η δουλεία σου ούτε η θέση σου να μάθεις στον άλλον ούτε πως να οδηγά ούτε πως να μιλά. Αν δε σου αρέσκει άλλαξε κανάλι και δημοσιογράφους.

    Τζιαι να είσαι σίουρος ότι όπως εσύ έχεις όρια στο τι θεωρείς αποδεκτή φασαριά σε ένα εστιατόριο, έτσι έχουν τα τζιαι άλλοι, κάποιοι πιο πάνω τζιαια κάποιοι πιο κάτω που τα δικά σου. Παλέ, αν δε σ’αρέσκει ο κόσμος σ’ένα εστιατόριο, άλλαξε το. Στη χείριστη περίπτωση, μια ευγενική παρακλήση (και όχι ειρωνική) μάλλον θα έχει το αντίστιχο αποτέλεσμα, χωρίς τα νέυρα και τη σύγκρουση. Το τελευταίο πράμα που θέλω άμαν φκαίνω έξω είναι να έχω να ασχολούμε με τες ιδιοτροπίες, ανέχειες, νεύρα τζιαι περιόδο του κάθε αγενή τζιαι αδιάκριτου ξερόλα

  8. First world problems…

  9. Αγαπητέ Φιρφιρή,
    Νομίζω οι δικοί μας δημοσιογραφίσκοι, εκτός ορισμένων εξαιρέσεων, αμματιστήκαν πολλά που τους εν Ελλάδι συναδέλφους τους και αππωθήκαν ότι τάχα μου κάμνουν εκπομπή και δηλώσεις στο CNN, κατ’ επέκταση δε αππώθηκε και η γλώσσα τους.
    Συμφωνώ 100% με τα πράματα που σε νευριάσουν.
    Άσχετο,
    ‘Ερεσσα που την Παλλουρκώτισσα πριν λλίες μέρες τζιέ είδα την ταπέλλα του ξενύκτικου Μιραμπέλλα τζ’ιε έννιωσα σαν να τζιέ είδα πλάσμα που το ξέρω.

  10. κλισεις τζιαι οι κλεισεις οπως εγραψες. οι γλωσσολογοι, οι λεξικογραφοι,οι διαλεκτολογοι κλπ στους πανεπιστημιακους κυκλους γραφουν πολυσελιδα πππειπερς διαφωνωντας με αλλους συναδελφους τους που εχουν εκδωσει γραμμματικες, λεξικα, εγχειριδια κλπ σχετικα με τη χρηση της γλωσσας που προτεινουν στα γραψιμια τους . οι γλωσσες εξελισσονται τζιαι αλλασσουν τζιαι ο κοσμος δημιουργα τζιαι νεες λεξεις αμα δει οτι τζεινες που υπαρχουν εν μπορουν να εκφρασουν τζεινο που θελει να πει. στην λογοτεχνια τζιαι στην δημοσιογραφια οι συγγραφεις «αλλοιωνουν» την γλωσσα για να περασουν καλλυτττερα τζεινο που θελουν να πουν , τζιαι τουτη εν τζιαι ομορκια των γλωσσων.
    Που την στιγμη που μιλουμε κυπριακα στα σπικκια μας τζιαι καλαμαριζουμε στην δουλεια εν φυσικο να καμνουμε λαθη αμαν παμε να καλαμαρισουμεν . το «μεσομερι» εν υπαρχει στα ελληνικα λεξικα ουτε το «εκρυαδισε» τζιαι παρα πολλα συντακτικα χαρακτηριστικα της κυπριακης εν υπαρχουν στην ελληνικη γλωσσα.

  11. εγώ πάντως θυμούμαι το που το σκολείο (ήμουν του κλασσικού) που μας ελάλεν η καθηγήτρια ότι τα πιο κλασσικά λάθη που κάμνουν κατά κόρον οι δημοσιογράφοι εν το «αφορά τον/την/το» (που όντως το σωστόν στα ελληνικά του Μπαμπινιώτη εν στο/στην/στο) τζαι το ‘όπου» που το σύρνουν σε όποια πρόταση τους κατεβεί. να υποθέσω ότι η καινούργια φουρνιά δημοσιογράφων έμαθεν τζαι λλία ελληνικά παραπάνω?

    κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σου τζαι διαφωνώ με την πουπάνω άποψη περί αγένειας. άμαν τζείνον που κάμνει κάποιος επηρεάζει τζαι άλλα πλάσματα γυρόν του (πχ. γαουρκές στο δρόμο, ξιμαρισιές μες τη θάλασσα), ο οποιοσδήποτε έσιει δικαίωμα να του/της κάμει παρατήρηση. Δηλαδή αν εγώ θα μπώ στη θάλασσα μετά που σένα τζαι να έβρω το καλαμάκι τζαι το ποτήρι του φραπέ σου μέσα (γιάξ!!!) ναι η συμπεριφορά σου γίνεται δουλειά μου. οι δημόσιοι χώροι έχουν τζαι κανόνες που ακολουθούνται που ούλλους. τζείνου που έν του αρέσκει να πάει έσσω του.

  12. […] Θέμα που αφορά to μπλόγκ ή θέμα που αφορά ΣΤΟ μπλόγκ; […]

  13. ντάξει ρε εν έσσιει πρόβλημα, άησμε να φκάλλω νάμιν

  14. Τούτον πάντως με τα κοπελλούθκια μες τα αυτοκίνητα που στέκουνται ούτε εγώ εν το αντέχω. Να μεν σου πω για τα κοπελλούθκια πάνω στις μοτόρες. ¨οσο για το ερώτημά σου, εγώ έλεγα ‘το’, ώσπου τζιαι διορθώσαν με να λέω ‘στο’. Μέχρι τώρα ενόμιζα ότι ήμουν εγώ η αμόρφωτη που εν ήξερα να μιλώ σωστά. Τελικά τί εν το σωστό;

  15. «στο» εν πιο σωστό, αλλά άμαν γράφουν το τραίνο τρένο τζαι το αυτί αφτί, το κτήριο κτίριο τότε το αφορά τζαι «το» βλογ…

    εμέναν ο μάστρος μου διορθώνει με όποτε πω αφορά «στο»!!
    τί να του πεις?

  16. το σωστό, έχω την εντύπωση, ειναι το (β)
    στην καθομιλουμένη ειναι πιο ευρέως διαδεδομένο το (α) και για το λόγο αυτό δεν θεωρείται λάθος

  17. και αν και ξέρω οτι το σωστό είναι το «στο», δυσκολεύομαι να το πω..
    δεν μπορώ..!!
    μόνο σε επίσημες top secret καταστάσεις! 🙂

  18. Το αφορά κάποιον (πρόσωπο και όχι αντικείμενο ή καταστάσεις) πχ Το θέμα αφορά τον καθένα μας ξεχωριστά
    Αφορά σε κάτι (αντικείμενο ή καταστάσεις) π.χ. Η πρόταση μου αφορά στη λύση του προβλήματος (στοχευει στη λύση)


Σχολιάστε

Kατηγορίες

