Αναρτήθηκε από: firfiris | Νοέμβριος 10, 2010

Γιατί ορθά αυξάνονται τα δίδακτρα των πανεπιστημίων στην Αγγλία

Χαλασμός κόσμου σήμερα έξω που τα γραφεία του Συντηρητικού Κόμματος στο Γουέστμινστερ μετά την απόφασην της κυβέρνησης του Ντέϊβιτ Κάμερον να αυξήσει τα δίδακτρα των πανεπιστημίων στις 9000 στερλίνες το χρόνο. Οι φοιτητές επήραν τους δρόμους διαμαρτυρόμενοι για την προσβολήν των ΄κεκτημένων’ τους. Εγώ ισχυρίζομαι ότι ορθά έπραξεν η κυβέρνηση τζιαι έτσι πρέπει να γίνει τζιαι αλλού.

Πρώτα όμως να δούμεν κάποιους μύθους τζιαι πραγματικότητες για την ανώτατην εκπαίδευσην στην Αγγλίαν (τζιαι ο καθένας κάμνει τους παραλληλισμούς που κρίνει κατάλληλους τζιαι για την Κύπρο).

Μέχρι σήμερα το ανώτατον επιτρεπτόν όριον διδάκτρων για Εγγλέζους τζιαι Ευρωπαίους φοιτητές (με εξαίρεσην ελάχιστα πανεπιστήμια όπως των Όξμπριτζ τζιαι LSE) ήταν οι 3000 στερλίνες. Μέχρι το 2006 τα αγγλικά πανεπιστήμια στο σύνολο εχρωστούσαν 1.3 δισ!!! στερλίνες. Με λλία λόγια επλήρωνεν ο εγγλέζος φορολογούμενος για να σπουδάζει ο Κυπραίος μουσική στο Ντάρμπυ. Με λλία λόγια που την πούγκαν του φορολογούμενου επιδοτούνταν ούλλοι ΑΔΙΑΚΡΙΤΑ οι φοιτητές, ασχέτως του τι εσπουδάζαν ή που, ανεξάρτητα της οικονομικής τους δυνατότητας.

Στον αντίποδα οι υποστηρικτές του υφιστάμενου συστήματος υποστηρίζουν ότι η ανώτατη παιδεία είναι δικαίωμαν (στη βάση του ποιού νόμου δεν μας λαλούν) τζιαι πρέπει να είναι δωρεάν ή σχεδόν δωρεάν. Τούτον φυσικά εξηγεί τζιαι την παρουσία πτυχίου στους Μπίτλς στο πανεπιστήμιον του Λίβερπουλ. Δηλαδή παρέχονται πτυχία στην βάση του πόσους φοιτητές μπορώ να προσελκύσω παρά στην ποιότητά τους ή την δυνατότητα τους να εργοδοτηθούν μετά. Τζιαι γιαυτόν τα τελευταία χρόνια όπου πολυτεχνίο της μαύρης κατάρας στην αγγλία είδεν την τζι εγίνηκεν πανεπιστήμιον.

Η ανώτατη παιδεία ΔΕΝ είναι δωρέαν. Τα πανεπιστήμια έχουν έξοδα, οι εγκαταστάσεις θέλουν συντήρηση τζιαι οι καθηγητές να πληρωθούν. Γιατί ο άγγλος φορολογούμενος να σπουδάζει κάποιον στους Μπήτλς; Φυσικά θα μου πείτε ότι η μόρφωση είναι που μόνη της ανταμοιβή. Αν όντως είναι, τότε ο κάθε ενδιαφερόμενος ας πληρώσει το κόστος της.

Όταν κάποιος πάει να σπουδάσει πρέπει να το κάμνει πάνω σε ορθολογιστική βάση. Θέλω δουλειά άρα το πτυχίο μου θα αποπληρωθεί μόνον του, ή πραγματικά αγαπώ το αντικείμενο μου, οπόταν το κόστος μου είναι αδιάφορο. Το να σπουδάζω γιατί απλά μπορώ τζιαι εν φτηνά δέννεν λύση. Τζιαι λόγω της αδιάκριτης μέχρι στιγμής φτήνιας, αδικούνται τζιαι οι φτωχοί φοιτητές αφού τα πανεπιστήμια εν παττισμένα έτσι δεν έχουν τους πόρους να τους στηρίξουν οικονομικά.

Με το να τριπλασιαστούν τα δίδακτρα τί θα γίνει; Πρώτα απ όλα πανεπιστήμια τύπου Eurocypria που υπήρχαν απλά για να υπάρχουν θα κλείσουν, τζιαι καλά θα κάμουν. Το ίδιον τζιαι departments που επροσφέραν πτυχία στους Μπίτλς, στις Σπουδές Ντέϊβιτ Μπέκαμ (Πανεπιστήμιο του Στάφορτσάϊρ), Παραψυχολογία στο Κκόβεντρι κλπ. Θα πηγαίναν άραγε στρατιές Κύπραιων σπουδαστών να σπουδάζουν τα πλέον άχρηστα πτυχία (με αντικειμενικά κριτήρια της αγοράς) στην ράσιη των εγγλέζων αν το κόστος ήταν το τριπλάσιο; Σίγουρα θα παένναν λλιόττεροι, τζιαι σίουρα θα το εσκέφτουνταν ούλλοι καλλύτερα.

Πριν να μπούμεν στην Ευρωπαϊκήν Ένωση, όταν τα δίδακτρα ήταν για πολλούς απαγορευτικά ψηλά, δεν εσπουδάζαν Κυπραίοι στην Αγγλία; Φυσικά τζιαι εσπουδάζαν. Εσπουδάζαν οι καλοί μαθητές με υποτροφίες, όσοι τα εβάλλαν που την πούγκαν εσπουδάζαν χρήσιμα επαγγέλματα όπως λογιστές, δικηγόροι τζιαι γιατροί τζιαι τέλος πάντων κάποιο πτυχίο με το οποίο εργοδοτηθήκαν τζιαι γίναν παραγωγικά μέλη της κοινωνίας τζιαι ξεχρεώσαν τα χρέη τους. Όσο για τους πλούσιους που θα εσπουδάζαν όπως τζιαι νάσιει, με για τους με χαρά τους…κανέναν ΔΕΝ επιβαρύναν. Αντιθέτως, με τα λεφτά που επληρώσαν επιδοτήσαν του οικονομικά ασθενέστερους. Πριν μπούμεν στην ΕΕ δηλαδή, οι Κυπραίοι δεν εσπουδάζαν μαλακίες απλά για να έχουν έναν χαρτί, τζιαι όσοι το εκάμναν, επληρώναν το πραγματικό του κόστος οπόταν χαλάλι τους.

Οπόταν μπράβο του Κάμερον τζιαι ελπίζω τζι εμείς να δούμεν πολιτικούς με παρόμοια τόλμην.

Advertisements

Responses

  1. Ψωροεγγλέζοι, ασχολούνται με peanuts. Στην Κύπρο που το κράτος μας δεν έχει καμιά ανάγκη, ΚΑΙ η φοίτηση είναι εντελώς δωρεάν ΚΑΙ οι φοιτητές δικαιούνται χορηγία 1700 ευρώ πουπάνω!

    • Αν και είμαι καλαμαράς που λέτε και εσείς, το μόνο που θέλω να σου συμπληρώσω είναι ότι όταν κάτι είναι τζάμπα και μας δίνεται απλόχερα, τότε δν το εκτιμάμαι. Για παράδειγμα, αν αναλογιστούμε την κατάσταση στην Ελλάδα και το τι επικρατεί στην εκπαίδευση αρκεί με μερικούς συνειρμούς να διαπιστώσεις ότι πολλά είναι λάθος. Πρώτα απ όλα, σκέψου πόσα ντουβάρια πηγαίνουν στα Ελληνικά σχολεία και κατασπαταλούν δημόσιο χρήμα.Για να προλάβω παρεξηγήσεις για τον όρο που χρησιμοποίησα αφορά μόνο νοημοσύνη αλλά και την ευρύτερη παιδεία που έχουν στη ζωή τους. Σπασμένες καρέκλες , έδρες, υλικές ζημιές οι οποίες δν είναι γενικού τύπου, κάψιμο βιβλίων είναι μερικά παραδείγματα τα οποία εζησα κατά την διαρκεια των σχολικών μου χρόνων. Σκέψου τώρα απλά αν για όλα αυτά υπήρχε η συνείδηση στον κάθε μαθητή ότι τα έχει πληρώσει (γιατί ούτος η άλλως τα πληρώνει έμμεσα και δν το συνειτοποιεί), πιστεύεις ότι θα γινοταν αυτό. Και στο κάτω κάτω δεν είμαστε όλοι για ανώτερη εκπαίδευση. Δεν το γουστάρουμε όλοι το διάβασμα. Γιατί να πρέπει να δαπανήσουμε μια 20ετια σε εκπαιδευση για να βρούμε μια δουλεία η οποία να μας εξασφαλισει μια εντιμη ζωή. Δεν καταλαβαινω γιατί έχουμε κάνει υποτιμητικό το να μην έχει τελειώσει κάποιος το πανεπιστημιο; Εγώ που τα γράφω αυτά ετοιμάζομαι να κάνω το μαστερ μου στην αγγλία. Το γουστάρω αυτό που κάνω και για αυτό σπουδάζς, όμως μέσα στην σχολή Τμήμα Πληροφορικής έχς συναντήσει άτομα κοριτσια ειδικά που ούτε τους αρέσει, ούτε ασχολούνται, ούτε θα γίνουν επιστήμονες ΠΟΤΕ ΤΟΥΣ και ας πάρουν πτυχίο. Ο λόγος είναι όχι γιατί είναι πιο χαζές η στερούνται ευφυίας αλλά γιατί μέσα τους η ψυχή τους δεν το λέει, δεν τραβάει. Πρέπει αυτό που σπουδάζεις να σε ευχαριστεί, αλλιώς άστο.

      Αυτά τα λέω για να δικαιολογήσω ότι δεν μπορει να σπουδάζει ο καθένας απλά επειδή είναι τζάμπα και δεν εχει τι άλλο να κάνει. Πρέπει να μπουν κάποια κριτηρια και ενα απο αυτά είναι και το οικονομικό. Κανείς δεν θα δώσει λεφτά για να πάει να κάνει κατι που δν του αρέσει πραγματικά. Εύγε λοιπόν να αυξηθούν τα δίδακτρα. Σημειωτέον εγώ προσωπικά δεν είμαι πλούσιος και τα λέω εκ του ασφαλούς, ανήκω στη μεσαία και προς τη χαμηλή τάξη. Δεν με πειράζει να στερηθώ χρήματα για να κάνω αυτό που μ αρέσει.

      Τελειώνοντας, για να μην σπεύσουν μερικοί να πουν ότι και εμείς οι πιο φτωχοί τι θα κάνουμε? ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ. Είμαι υπερ να αυξήσουν τα χρήματα αλλά ΚΑΙ τον αριθμό υποτροφιων, έτσι ώστε να δίνεται η ευκαιρία σε ολους.

  2. Ο πολιτισμός μιας κοινωνίας δεν μπορεί να περιοριστεί στην αγορά της αγαπητέ.

    • Αγαπητέ μιας και το αναφέρεις μήπως σου βρίσκονται μερικά χρήματα για να πάω να σπουδάσω; Όχι τιποτε άλλο, αλλά να κάνεις πράξη το σόφισμα που μας γράφεις!

  3. Πραγματικά αναρωθκιούμε αν πιστέυκεις τούτα που γράφεις….

  4. συμφωνω ρε φιρφιρη, εισιαι καμποσο πανικο σημερα, (ειμαι LSE)

    εν πολλοι που πιστεφκουν οτι οντως πρεπει να να αυξηθουν τα διδακτρα απλα βαρκουνται να ασχοληθουν τζαι να φωναζουν κτλ κτλ

  5. Amazona διαφωνώ. Τίποτε δεν είναι δωρεάν πουθενά. Απλά στην Κύπρο πληρώνουμεν τα σε φόρους, ενώ στην Ελλάδα απλά προστίθενται στα 400 δις χρέος…

    • Malloc
      Το σχόλιό μου ήταν σαρκαστικό βέβαια. Ο κάθε δημόσιος οργανισμός πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να διαχειρίζεται τα οικονομικά του όπως μια ιδιωτική επιχείρηση, να είναι δηλ οικονομικά αυτόνομο και να μην επιβαρύνει το δημόσιο. Τα πανεπιστήμια μπορούν βέβαια να δίνουν υποτροφίες σε άριστους μαθητές με οικονομικά προβλήματα ή χαμηλότοκα δάνεια όπως στις ΗΠΑ.

  6. Γιατί μόνο στην Αγγλία πληρώνεις δίδακτρα και όχι στη Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ελλάδα, Χιλή;;;;;;;;;

    • Επειδή σε αυτές τις χώρες το κόστος το επιβαρύνονται τα δημόσια ταμεία. Η δωρεάν παιδεία θεωρείται κεκτημένο δικαίωμα και καμιά κυβέρνηση δεν θέλει φυσικά να αναλάβει το πολιτικό κόστος επιβολής διδάκτρων.

    • Γιατί δεν πας να σπουδάσεις στην Χιλή τότε και μετά να σε δούμε που θα βρεις δουλειά. Σε κράτη τα οποία δεν έχουν πολύ κόσμο εννοείται ότι και δίδακτρα δεν θα πληρώνουν και περισσότερες υποτροφίες θα δίνουν και πολλά άλλα. Άμα δεν μπαίνει πελάτης στο μαγαζί σου δεν θα ρίξεις τις τιμές;

  7. Ktino, Sthn Germania pleon plirwneis sta parapanw kratidia, 1700 – 2000 euro to xrono.

    Firfiri symfwnw me tes spoudes beattles klp. alla en kriman na xwrizoumen thn koinwnia se 2 takseis: tzeinou pou vasta tziai tzeinou pou en vasta. Tziai o ftwxos «metrios» mathitis eshei dikaioma na spoudasei.

    Kata ta alla: oi kypraioi pou spoudazoun sthn Agglia (tziai oulloi oi ksenoi) men ksexnas posa lefta -ektos pou didaktra- afinoun sthn xwra!

  8. συγχαρητηρια
    τωρα εν να μπορει να λαλει ο φιρφιρης και ο ο καθε φιρφιρης που ετελειωσε με 16 το σχολειο οτι ετελιωσε Αγγλια επειδη η μαμα του εβασταν πολλα λεφτα και το κοπελλουι που ηταν του 20 να μεν μπορει να το καμει
    ετσι ο φιρφηρης εν να ρτει κυπρο και να πιαννει το τριπλασιο μισθο που τον αλλο και το χασμα πλουσιων και φτωχων θα συνεχισει να αυξανεται

    εγω λαλω να καταργησουμε και το δωρεαν σχολειο
    εν εκαταλαβα δηλαδη ιντα δικαιωμα εσιει ο γιος του καλουπσιη να μαθει να διαβαζει ;

    εν παμε καλα νομιζω

    • Oi plousioi foitites epidotoun tous ftohous sta panepistimia tis prokopis. Aman omos oulloi, ftohoi plousioi plironoun liga, tote tin fakkan trwei tin to epipedo tou panepistimiou (dioti oi kaloi kathigites pou paragoun erevna prepei na plirothoun kala) jie se defteron vathmo oi polla ftohoi pou den mporoun kan na plirosoun ta elahista.

      To sholeio DEN EINAI DOREAN! MOUHTIN DEN ESHEI TIPOTE!
      Alla aman touton to aplo to praman den to katalaveis i sizitisi en mataii.
      (oso gia tous vatmous mou se diavevew oti en en polla konta sto 20 o genikos mou. tes mises spoudes mou en me ypotrofia pou tes efkala jie o jyris mou itan arkatis. makari na itan kaloupsis omos )

      Oso gia ton kypraio mathiti tou 20, to piop piothanon na paei daskalos jie na ertei piso jie na kartera to gyrin tou na dioristei.

  9. Στις ΗΠΑ τα πανεπιστήμια δίνουν διάφορες υποτροφίες (στους άριστους, σε αθλητές κτλ) και χαμηλότοκα δάνεια για όσους τα χρειάζονται. Υπάρχουν θέσεις εργασίες στα γραφεία, εργαστήρια, καφετέριες των πανεπιστημίων- περίπου το 60-70% των υπαλλήλων θυμούμαι ήταν φοιτητές και οι μισθοί τους πήγαιναν στα δίδακτρα. Επίσης υπάρχουν ταμεία από δωρεές αποφοίτων για οικονομική βοήθεια όσων χρειάζονται. Κανένας Αμερικανός δεν πληρώνει 100% των διδάκτρων του. Κάτι παρόμοιο πρέπει να γίνει και στην Ευρώπη.
    Όσο για «τα λεφτά που βγάζει ο καλουψιής και δεν μπορεί να στείλει τα μωρά του σχολείο», να μην κοροϊδευόμαστε και μεταξύ μας τωρά….

  10. Δηλαδή για να σπουδάσεις πρέπει να είσαι ή άριστος ή πλούσιος.

    Πώς θα πεις σε μιαν μάνα χήρα που έσιει έναν μισθό των 1500 ευρώ max τζιαι πιάνει τζιαι μιαν κωλοσύνταξη χηρείας (α ναι τζιαι ένα επίδομα που την εκκλησία 80 λίρες τον χρόνο) ότι πρέπει να σπουδάσει θκυο παιθκιά με 18 000 στερλίνες τον χρόνο;

    Η δωρεάν παιδεία εν κεκτημένο των φοιτητών τζιαι έτσι πρέπει να παραμείνει. Ναι, ας πληρώνεται που τους φόρους. Στο κάτω κάτω για τόσες άλλες μαλακίες πληρώνουμε φόρους, εν νομίζω κανένας να μεν θέλει να σπουδάσουν τα παιθκιά του. Στο τέλος της ημέρας το κράτος πληρώνει για να φκουν επιστήμονες που ανεβάζουν το επίπεδο του πολιτισμού του. Τα πανεπιστήμια προσφέρουν πολλά παραπάνω που ένα χαρτί που υπόσχεται εργοδότηση.

    Το θέμα με τα πανεπιστήμια που προσφέρουν σπουδές Beattles τζιαι Beckham βρίσκω το εντελώς άκυρο. Τούτα ούλλα γίνουνται επειδή εν έτσι κερδοσκοπικό το σύστημα τζιαι κοιτάζουν που όπου μπόρουν να φκάλουν λίρες. Στην Ελλάδα τζιαι στην Κύπρο που η παιδεία εν δωρεάν γιατί εν έχουμε έτσι σπουδές;

    • Επίσης στην Ελλάδαν τζιαι Κύπρον που εν «δωρεάν» η παιδεία δεν έχουμεν ούτε ένα ακαδημαϊκό ίδρυμα στα πρώτα 200 στην παγκόσμια κατάταξη….
      ΔΩΡΕΑΝ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΛΟ! Θέλουμε παιδεία καλή ή δωρεάν παιδεία και από ποιότητα ότι νάναι;

      • Ούτε καλό σημαίνει ακριβό όμως.

    • Φίλε μου ξεκινάς λάθος. Δεν θα πεις στην μάνα αυτό το πράγμα, γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ να σπουδάσει κάποιος. Απλά η τρέλα να γίνουν όλοι επιστήμονες, όλοι να διαπρεψουν μας έχει χτυπήσει κατακέφαλα. Απότελεσμα αυτής της αντίληψης είναι να βλέπεις ειδικότητες όπως: κουρέας γαρίδας , παιδοψυχολόγος αγελάδας και άλλες ηλίθιες ειδικότητες να μοστραρονται σας επιστήμες. Οι επιστήμες είναι 10-15. Από εκεί και πέρα όλα τ άλλα είναι ΤΕΧΝΕΣ. Δηλαδή κάτι που στο δείχνει κάποιος πως γίνεται και απλά το μαθαίνεις και το εφαρμόζεις αυτούσιο. Οι επιστήμες, είναι κάτι που σου δείχνει κάποιος το μαθαίνεις και μετα προσπαθείς να ανακαλύψεις μόνος σου τη συνέχεια.

      Και για να απάντησω στη ερώτηση σου, στη μάνα που είναι χήρα και έχει και 2 παιδιά ανήλικα δίνεις επιδώματα. Δεν απονέμεις έτοιμα πτυχία. Άσχετα με την ατυχία που έχουν θα πρέπει τα παιδια να έχουν και το προσόντα για να σπουδάσουν. Όχι όμως απο λύπηση να τους κάνουμε και επιστήμονες.

  11. Συμφωνώ 100% με το ποστ.

    Νυ συμπληρώσω ότι εγώ πιστεύω ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι επένδυση για επαγγελματική αποκατάσταση και πρέπει να γίνεται με οικονομικά κριτήρια δηλαδή μετά τις σπουδές να υπάρχει ανάλογη επιστροφή,Πχ αν δώσει ο παπάς μου ή οι φορολογούμενοι 50000 ευρώ για να σπουδάσω,πρέπει εγώ στη συνέχεια με τη δουλεία μου να «επιστρέψω» κάτι παραπάνω. Αν σπουδάσω Μπιτλς, τι θα κερδίσει η κοινωνία; Πως θα βγούν οι 50000;

  12. Μέχρι σήμερα το ανώτατον επιτρεπτόν όριον διδάκτρων για Εγγλέζους τζιαι Ευρωπαίους φοιτητές (με εξαίρεσην ελάχιστα πανεπιστήμια όπως των Όξμπριτζ τζιαι LSE).

    Touto enen ali8keia. Pantu itan idia ta fees ws twra yia prwto ptixio.

    Yia master kamnun oti 8elun me ta fees.

  13. Ξεκίνησα να γράφω σχόλιο 2 φορες, το πρώτο έφα μου το ο μπλογκερ, το 2ο βγήκε σεντόνι και το έκανα ανάρτηση στο μπλογκ μου. Όποιος θέλει ας κοπιάσει. Ελπίζω να μην θεωρηθεί ότι psarefko!

  14. ta lefta pou enna exikonomoithoun pou ta auximena didaktra mporoun na xrisimopoiithoun gia allous xrisimous skopous

    stin aglia yparxei to ‘students loan company’ to opio dia xamilotoka i akoma je xoris toko nmz daneia se opiodipote fititi, je i apopliromi ginete meta pou tha piasei douleia

    episis yparxoun ypotrofies pou den dinonte vasi akadimaikon kritirion alla kathara oikonomiki katastasi

    sry gia greeklish, en eshei to pc ellinika

  15. Συμφωνω

    Ο κάθε κομπλεξικός που ηθελε να στείλει το γιο του σωνει και καλά Αγγλία τωρα να το σκεφτεί δυο φορές ωστε να κανει την βελτιστη επιλογή.
    Ας μην ξεχνουμε πως οσοι πηγαν Αγγλία μονο και μονο για να πουν οτι πηγαν Αγγλία δεν ειδαν και πολύ χαίρι.

  16. Φιρφίριε,

    Μια μικρή λεπτομέρεια σου ξεφεύγει (τζιαι τούτην παρακαλώ να τη δεις υπό το πρίσμα παλαιότερης συζήτησης μας περί «κοινωνικού συμβολαίου»).

    Οι Liberal Democrats (http://en.wikipedia.org/wiki/Liberal_Democrats) στις εκλογές έκαμαν κάποιες υποσχέσεις και … στη συνέχεια μπήκαν σε συγκυβέρνηση με τους Συντηρητικούς.

    Εάν οι προεκλογικές θέσεις τους πάνω στο συγκεκριμένο θέμα ήταν εκ διαμέτρου αντίθετες με το τι κάμνουν στη πράξη τώρα… έχουμε ή δεν έχουμε μια περίπτωση όπου οι έχοντες το κουμάντο του Κράτους αποτυγχάνουν στο να τηρήσουν το συμβόλαιο τους με τον κόσμο που τους εψήφισε;

    (Προσωπικά δεν νομίζω ότι πληρεί τα κριτήρια για «full failure» του κοινωνικού συμβολαίου, τζιαμέ χρειάζεται πλήρης ή σοβαρότατη αποτυχία του Κράτους να αντεπεξέλθει στην ικανοποίηση σειράς υποσχέσεων που έχουν να κάμουν με την ισονομία τζιαι την εφαρμογή της θέλησης του κόσμου που σε εψήφισε… αλλά σίγουρα η μερίδα των ανθρώπων που τους ψήφισαν δικαιούνται να νοιώθουν εξαπατημένοι).

    Επιπλέον, θα ήθελα να μου πεις αν θεωρείς τους διαδηλωτές «αναρχοκομουνιστές»… αν τους βλέπεις δλδ. με τον ίδιο τρόπο που έβλεπες τους διαδηλωτές στην Ελλάδα… και… πως ακριβώς θα τους το έλεγες αν βρισκόσουν τώρα στη Βρεττανία και αυτοί οι διαδηλωτές ήταν συμφοιτητές σου.

    Μερσί.

    • Εγώ δεν υποστηρίζω κάποιο κόμμα στην Αγγλία για να νιώθω την ανάγκη να απολογηθώ εκ μέρους τους όποταν το πρώτο σκέλος δεν θα το απαντήσω. Εγώ ξεχωρίζω πολιτικές παρά κόμματα.

      Όσο αφορά τους διαδηλωτές εν απλή η θέση μου. Προστασία της ακεραιότητας του ατόμου και της περιουσίας του. Όσοι διαδηλωτές εκάμαν ζημιάν, ανεξάρτητα των πεποιθήσεων τους, πρέπει να τους αρπάξει η αστυνομία, να τους δικάσουν τζιαι να τους κάτσουν μέσα. Το να διαδηλώνεις είναι δικαίωμα, το να απειλείς τον άλλο τζιαι να καταστρέφεις την περιουσία του όμως είναι έγκλημα.
      Όσο για την περίπτωση της ελλάδας, δεν νομίζω να μπορούμε να κάμουμεν σύγκριση. Στην ελλάδα οι αλητήριοι που κρύβονται πίσω που δεξιές ή αριστερές ιδεολογίες (τζιαι στο τέλος της ημέρας το ίδιο είναι τζιαι οι δκυο) γυρεύκουν αφορμή για φασαρίες (δεν θυμούμαι ακαδημαϊκή χρονιά τα τελευταία 15 χρόνια που να μεν τα εκάμαν λίμπα στην ελλάδα για τον ένα λόγο ή τον άλλο).

      Στην περίπτωση της αγγλίας υπήρχε σοβαρότατος λόγος που εφκήκαν στους δρόμους τζιαι καλά εκάμαν. Τη στιγμή όμως που επετάξαν την πρώτη πέτρα τζιαι εσπάσαν την πρώτη βιτρίνα, εχάσαν κάθε νομιμότητα.

  17. Φιρφιρή βλέπω το ποιντ σου. Συμφωνώ ότι οι σπουδές πρέπει να αποσβένονται και ότι όσοι εσπουδάσαν άχρηστα θέματα θα το σκεφτούν διπλά με τη νέα κατάσταση. Όμως εν τζαι μπόρουν όλοι να παν Ελλάδα να σπουδάσουν. Σε τι σχολές; Τζαι για πόσο καιρό; Που ούλλους τους γνωστούς/συγγενείς μου που επήαν Ελλάδα, ελάχιστοι ήρταν πίσω στα 4 χρόνια, που ήταν η κανονική διάρκεια σπουδών. Για τους γνωστούς λόγους (τη μαλακία που δέρνει τους καθηγητές τζειμέσα τζαι τες καταλήψεις κάθε μιαν την άλλη).
    Ούτε μπόρουν ούλλοι να μένουν Κύπρο. Πόσοι εν να περάσουν στα 2 δημόσια πανεπιστήμια μας τζαι ΠΟΣΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΙΔΙΩΤΗ ΟΙ ΓΟΝΙΟΙ; Θέλεις γύρω στες 50 000 ευρώ να σπουδάσεις σε «ιδιωτικά πανεπιστήμια» τη σήμερον ημέρα. 50 000 δίδακτρα μόνο!! Άλλα τα έξοδα για να ζήσεις, να μετακινηθείς τζαι να μετακομίσεις.

    Που την άλλη, εν να μου πεις εν ανάγκη να σπουδάσουν ούλλοι; Όχι. Μάλιστα στην Κύπρο έχουμε έλλειψη κόσμου στα τεχνικά επαγγέλματα. Σαν κοινωνία όμως εμάθαμε να τα υποτιμούμε. Μπορεί να πάθουμε τζαι’μείς όπως στην Αγγλία, που ούλλοι επηαίνναν να σπουδάσουν, μέχρι που έκαμε η κυβέρνηση μια εκστρατεία ενημέρωσης για τα τεχνικά επαγγέλματα τζαι πόσα πιάνουν, τζαι ούλλος ο κόσμος εστράφηκε σε εκείνα. Αλλά τζαι έτσι να γίνει, τι σχολές για τεχνικά επαγγέλματα υπάρχουν στην Κύπρο; Μόνο οι Τεχνικές. Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τζείνος που ετέλειωσε το σχολείο (ή τζαι το πανεπιστήμιο) τζαι θέλει να μάθει μια τέγνη να πα’ να γ@μηθεί;

    Κάποια άλλη λύση πρέπει να βρεθεί. Ας ακριβώσουν τα δίδακτρα, αλλά όχι τζαι να τριπλασιαστούν. Τζαι να γίνουν αλλαγές τζαι δαμέσα για να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Ο μπανανιστάνος εισηγείται ωραία πράματα, αλλά είπα τζαι τζιαμέ την άποψη μου.

  18. Πε τα ρε φιλε.
    Πε τα.
    Να συμπληρωσω οτι και κατι ανθρωπιστικες επιστημες τυπου ιστορια φιλοσοφια και αλλες μπουρδες πρεπει να κλεισουν.
    Ευτυχως η κριση οδηγει πολλες σχολες να κλεισουν.
    Γιατι?
    Μα προφανως εν φερνουν χρημα.
    Τι να τις καμεις ετσι σχολες που την στιγμη που , η ερευνα εν τις καθιστα βιωσιμες που μονες τους?
    Κλεισιμο και παλε κλεισιμο.
    Να μεινουν οσες σχολες μπορουν να επιβιωσουν που την ερευνα.
    Εν τζιε σχολεια τα πανεπιστημια για διδασκεις…

    • ΙΣΤΟΡΙΑ

      ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

      ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ

      ΜΠΟΥΡΔΕΣ

    • Μπούδδες είναι Αντρέα η ιστορία, η φιλοσοφία και οι υπόλοιπες ανθρωπιστικές σπουδές???????

      Πάμε καλά??

      • Chris μα γιατι μεν εν?
        Αφου εν επιστρεφουν τα ριαλλια.
        Να είμαστε ρεαλιστες.Σε καπιταλισμο ζουμε.Τα παντα κοστολογουντε.
        Οτι δεν εσιει κερδος , εν μπούρδα.
        Τι να τις καμεις τις ανθρωπιστικες επιστημες που εν επιστρεφουν τα λεφτα τους ?
        Κοψιμο.

  19. εγω διαφωνώ δαμέ φιρφιρή!εμένα οι γονείς μου εν εβαστούσαν πολλά τζε τούτο το σύστημα με τα χαμηλά δίδακτρα ευκόλυνε πολλούς τζε εγίναν άξια παιθκιά στη κοινωνία…Αν αυξηθούν τούτα τα δίδακτρα θα επιβαρυνθεί πιο πολλά πχ ο γιατρός-φοιτητής γιατί εν πιο πολλά τα χρόνια…γίνεται χαμός δακάτω στην Αγγλία! Δεν σημαίνει ότι δεν είσαι δικηγόρος, γιατρός ή κάτι παραπλήσιο είσαι τζε άχρηστος! Ο κάθε άνθρωπος ότι και να σπουδάσει, εκεί που έσει κλίση και θέλει να γίνει άξιο παιδί στην κοινωνία τότε το παλεύκει…μεν στερούμαι το δικαίωμα στα πλάσματα που θέλουν να μάθουν και έχουν όρεξη! Τωρά για κάτι σπουδές λιο αλλιώτικες νομίζω το κράτος μπορεί να επέμβει τζαμέ και να εγκρίνει ή να μεν εγκρίνει ανάλογα με την σπουδή τζε την χρησιμότητα της!

    • ότι θέλεις σπούδασε. κανείς δεν σου το απαγορεύει. αλλά γιατί Εγώ ή ο οποιοσδήποτε να επωμιστεί το κόστος των δικών ΣΟΥ σπουδών; Δηλαδή ο άλλος που δεν επήεν καν να σπουδάσει καταντά ο μαλάκας της υπόθεσης διότι ο ίδιος ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκεν την ‘δωρεάν’ πανεπιστημιακή μορφώση.

      Επίσης, οι σπουδές έννεν τατουάζ που το κάμνεις έναν σαββατοκυρίακο. Εν σημαντικό μέρος της ζωής σου, σοβαρή επένδυση χρόνου, μόχθου και χρήματος και δεν πρέπει να λαμβάνεται ελαφρά την καρδία. Αν όντος η μόρφωση εν τόσο σημαντική για κάποιο άτομο τότε αν κανονίσει την πορεία του τζιαι να προγραμματιστεί κατάλληλα. Εγώ ακόμα πληρώνω δόση για το φοιτητικό μου το δάνειο. Κανένας σας δεν έβαλεν γρόσιν για τις δικές μου τις σπουδές. Έκατσα τον κώλο μου να δρώσει στο δκιάβασμα τζιαι τωρά εξοφλώ.
      Θέλω να πιστεύκω ότι η μόρφωση μου ανταπόδωσε μου την επένδυση μου τζιαι απολαυμβάνω τωρά τα οφέλη.

      Γιατί δηλαδή να χορηγώ κόσμο να σπουδάζει για αμφιβόλου ποιότητας ή επιπέδου σπουδές που στο τέλος της ημέρας; Αν ήμουν Εγγλέζος, γιατί να επιδοτώ τον Κυπραίο να σπουδάσει στα πανεπιστήμια μου, με τα λεφτά των φόρων μου, τζιαι στο τέλος να σηκωστέι μιαν καλή πρωία να πάει κύπρο τζιαι όι μόνο έχασα τα λεφτά μου, αλλά βοηθώ την Κυπριακή οικονομία να βελτιωθεί τζιαι να με ανταγωνιστεί ακόμα καλύτερα.

      Τζιαι μεν ακούεται για δωρεάν πανεπιστήμιο στην Κύπρο. Κάτσε να διαιρέσεις τον προϋπολογισμό του πανεπιστημίου Κύπρου δια τον αριθμό των φοιτητών τζιαι θα τραβάς τα μαλλιά σου.

      • «αλλά γιατί Εγώ ή ο οποιοσδήποτε να επωμιστεί το κόστος των δικών ΣΟΥ σπουδών;»
        Για τον ίδιο λόγο που είναι σωστό και ηθικό να πληρώνουμε όλοι για να μάθουν όλα τα παιδιά γράμματα.
        Αν το πάμε έτσι δηλαδή να το κάνουμε για όλες τις βαθμίδες μάθησης.
        Γιατί εγώ που δέν έχω κοπελλούθκια να πληρώνω να μάθει το δικό σου γράμματα?
        Γιατί να πληρώνω εγώ επειδή εσύ αρωστάς και θέλεις νοσοκομείο?
        και πάει λέγοντας…
        εκει στις Αγγλίες έχεις μάθει για τον όρο «solidarity»?
        Οταν μας φταιει το επίπεδο της δωρεαν ή φτηνής παιδείας δεν την καταργούμε.. τη βελτιώνουμε!

    • firfiri mou nomizo dame oi apo4eis sou en lio akraies!Kanenou je pote en egina varos ne je ego douleuko je ego plirono tous forous mou (je piste4e me dakato sti agglian bardon gia ta gallika m ala pianoun mas t kolo)je to daneio mou kanonika, je oi en ekama tatoo ts spudes mou!apla leo oi 3500xiliades pu itan itan ena fair enough cost!Den pistevo me to na ginete epi8esi sta didaktra na lithei kai to provlima!To provlima ine na mn egkrinoun panepistimia tipu cyprus college etc (gt epofelounte merikoi merikoi), je oute ta ma8imata pu prosferoun pu ine apla k gelia. Piste4e me toutos pu 8eli na spudasei en 8a peta3ei ts lires tou sti mpitologia! Je o an8ropos pu spudazei texni, je o an8ropos pu spudazei animation etc en e3isou xrisimos!Skeftou paeis cinema, px sta mora sou areskoun ta cartoon pernis ta na doun-geloun pernoun kala, serese esi pu ta 8oreis je en xaroumena, ala pios t ekame tzino?kAPIOS pu spudase animation eprosfere sou xara je se sena je sta kopelou8kia sou ara kati prosfere sti koinwnia!Me to na morfonomaste ginomaste kaliteroi an8ropoi, exoume kaliteres koinwnies liotera egklimata!

      • Ουδείς αμφισβητεί τα πλεονεκτήματα της μόρφωσης. Το θέμα είναι το κόστος της και ποιός το επιμερίζεται.

        Αν η μόρφωση είναι καλό πράμα, τότε πρέπει να θέλουμε όσο το δυνατόν καλύτερη μόρφωση. Η καλή μόρφωση κοστίζει και τα οφέλη τα καρπίζονται σχεδόν αποκλειστικά οι απόφοιτοι. Άρα γιατί να επιδοτούνοι φορολογούμενοι τους λίγους;

        Δεύτερον, όταν αποφασίζουμε να πάμε να σπουδάσουμε, παίρνουμε μια οικονομικά σημαντικότατη απόφαση που κατά πάσα πιθανότητα έχει να κάνει με την οικονομική μας αποκατάσταση και πνευματική ανάπτυξη. Εάν θέλεις να γίνεις γραφίστας με τους μισθούς πείνας που σου δίνουν με γεια σου με χαρά σου. Αν θέλεις να γίνεις πυρηνικός φυσικός σε μια χώρα που δεν έχει πυρηνική ενέργεια, επίσης με γεια σου με χαρά σου. Αν θές να γίνεις αδιόριστος δάσκαλος με γεια σου με χαρά σου.

        Το όλο θέμα δεν είναι το ύψος των διδάκτρων ούτε γίνεται «επίθεση» στους φοιτητές. Το θέμα είναι πάρα πολύ απλό. Η ανώτατη μόρφωση κοστίζει ακριβά . Τζίνος που την θέλει ας την πληρώσει. Άρα έτσι θα βελτιωθούν τα οικονομικά των πανεπιστημίων και έτσι θα μπορούν να στηρίξουν από μόνα τους οικονομικά τους πιο φτωχούς φοιτητές όπως γίνεται στα ττόπ πανεπιστήμια του εξωτερικού όπου οι περισσότεροι φοιτητές λαμβάνουν οικονομική βοήθεια. Με το υφιστάμενο σύστημα οι πλούσιοι και μεσαίοι πληρώνουν λίγα ενώ θα μπορούσαν να πληρώσουν περισσότερα, ενώ οι πολύ φτωχοί αποκλείονται από την ποιοτική ανώτατη μόρφωση.

        @chris

        Solidarity φίλε; Μα αστειεύκεις με; Τζιαι ποιός είπε ότι η αλληλεγγύη πρέπει να είναι νομοθετικά ρυθμισμένη; Αφού αν την ρυθμίσεις παύει ναν αλληλεγγύη τζιαι γίνεται νομική υποχρέωση.

        Χωρίς ρυθμίσεις στάληκε βοήθεια τζιαι για το τσουνάμι τζιαι για την Αϊτή χωρίς την μεσολάβηση των κυβερνήσεων. Όσο για το παράδειγμα σου με τον τομέα της υγείας είναι πολύ ατυχές.

        Αν φίλε σπάσεις το πόδι σου ή σου τύχει κάτι αναπάντεχο, πολύ ευχαρίστως να σου συμπαρασταθώ. Αν όμως θέλεις μπάϊπας γιατί τρώς όπως το γουρούνι ή γιατί αν θέλεις επέμβαση επειδή καπνίζεις 4 πακέττα την ημέρα, γιατί εγώ να πρέπει να σου συμπαρασταθώ;

        Εκτός κι αν αμφιβάλλεις ότι κάθε άνθρωπος θα πρόσεχε καλύτερα την υγεία του αν επωμιζόταν και το κόστος των προσωπικών του επιλογών (τονίζω το «προσωπικών» επιλογών, διότι το ίδιο δεν θα ίσχυε στην περίπτωση γενετικών παθήσεων ή ατυχημάτων).

      • firfiri mou vrisko tis apo4eis s komataki akraies!
        As dimiourgisoume mia Somalia na imaste oloi happy!pu ligoi exoun t pronomio na morfo8oun ligoi exoun t pronomio na trafoun k genika na pane se nosokomio an ine arostoi!

    • @nekatomeni
      Θα προτιμούσα μια αμερική στο εκπαιδευτικό σύστημα…την σομαλία που την ήβρες, αδυνατώ να καταλάβω…

  20. en pio efkolo gia enan kipreo na kami daneia gia na agorasei tou paidiou tou ena triari bmw alla pros8eou!! na kami daneio gia na spoudasei?

  21. Διαγνωση προς φιρφιρη:

    Πρεπει να εισαι, γενικως ,πολλα ευχαριστημενος που την ζωην σου

  22. Φίλτατε Φιρφίριε,

    Μπορείς να προσπερνάς εντέχνως το θέμα της αθέτησης προεκλογικών υποσχέσεων… ωσάν αυτό να μην σχετίζεται με τις θεμελιώδεις αρχές του «δυτικού μας κόσμου».

    Όμως… όταν αμφισβητείς την αξία π.χ. «πτυχίων στους Μπίτλς», ξεχνάς ότι ένας τέτοιος πτυχιούχος μπορεί κάλλιστα να ξεκινήσει ένα reality τύπου «so you think you’re the Beatles» ή να διαπρέψει στις δισκογραφικές και να δημιουργήσει έτσι μια αγορά εκατομμυρίων. Αλήθεια, στο φιλελεύθερο σύστημα –όπως εσύ το αντιλαμβάνεσαι –πως ακριβώς κρίνεται η επιτυχία; Η χρησιμότητα; Ποιος ή τι είναι που καθορίζουν το μέτρο επιτυχίας / αναγκαιότητας;

    • Που τη στιγμή που τα οφέλη της ανώτατης παιδείας τα καρπίζεται σχεδόν αποκλειστικά ο απόφοιτος, τότε θα έπρεπε να καρπίζεται και το κόστος. Θέλεις κύριες να σπουδάσεις μπήτλς τζια να κάμεις σιόου, χαλάλι σου όσα φκάλεις, αλλά τες σπουδές σου να τις πληρώσεις. Με βάση το δικό σου σκεπτικό, θα πρέπει να επιδοτώ κόσμο να σπουδάσει ότι θέλει, αν μείνει άνεργος να συνεχίσω να τον επιδοτώ, αν γίνει εκατομμυριούχος με το μπήτλ σιώου, να κάθουμαι όπως τον χαντό τζιαι να λαλώ, τούτος έγινεν εκατομμυριούχος πας την ράσιη μου…

      Με το υπάρχον σύστημα στην αγγλία (τζιαι σφύρα του όπου νάσαι τζιαι κοντά μας) ο εγγλέζος επιδοτά τους πάντες για αμφιβόλου ποιότητας και μελλοντικής απασχολησιμότητας παιδεία.

      Θέλεις κύριε να σπουδάσεις; Αν είσαι άριστος, σπούδασε δωρεάν. Αν είσαι φτωχός και καλός, χρεώνοντας του υπόλοιπους το πραγματικό κόστος των σπουδών τους (ή μεγαλύτερο μέρος τους) τότε μπορώ να βοηθήσω ακόμα καλύτερα αυτόν που έχει ανάγκη.

      Τζιαι χωρίς να επιβαρύνω τον φορολογούμενο καλουπσή, υδραυλικό ο οποίος επέλεξε να μην σπουδάσει.

    • α! τζιαι σε ότι αφορά το θέμα της αθέτησης προεκλογικών υποσχέσεων είμαι μαζί σου. το enforceability of contracts εν πολλά σημαντικό στοιχείο. το θέμα είναι τί γίνεται αν ένα συμβόλαιο είναι ικανό να βυθίσει σε οικονομικό μαρασμό ολόκληρο κλάδο ή να επιβαρύνει ολόκληρο πληθυσμό.
      σε τούτο δεν έχω ακόμα κατασταλάξει ούτε έχω ξεκάθαρη απάντηση.

  23. Ο καλύττερος τρόπος να ξεχωρίσεις ένα νεοφιλελεύθερο εν που το πόσες φορές χρησιμοποιεί το ΕΓΩ μέσα στη συζήτηση 🙂


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: