Αναρτήθηκε από: firfiris | Σεπτεμβρίου 24, 2010

Δούναι και λαβείν

(η θεματολογία της ανάρτησης εν μετά που εισήγησην του Baden Powell)

Προσφάτα είχα την τύχην να μπω κουμπάρος στον γάμο του πρώτου μου ανιψιού τζιαι καλλύτερου φίλου. Εξιούρισα τον, έντυσα τον, έτριψα τον να ρεχτεί τζιαι έπεψα τον εκκλησία. Μετά, εστέκουμουν όπως το σεκιούριτι πίσω του στο Λέμον Ππάρκ τζιαι έβαλλα τα φακελλούθκια που μου επασάρισκεν τζίνος τζι η κουμέρα πίσω στην κασιούαν. Την επομένην με το καλόν όταν εξεμεθύσαμεν ούλλοι επετάχτηκα ποτζί έσσω του τζιαι ετάνεισα του στο άννοιμαν των φακελλουθκιών, στην καταμέτρησην τζιαι καταχώρησην στα δευτέρκα μας. Ο τάδε έβαλεν τόσα. Ο δείνα έβαλεν τόσα. Η θκειά μας τόσα, ο γείτος τόσα, ένας μαλάκας καρτούαν όφκαιρην ίσσιαλλα που να γλυάσει μες το μπάνιο αλλά όϊ να σκοτωθεί (ίσια που να πάρει φόον). Ελπίζω να μεν τον εκαλέσαμεν τζιαι στο φαϊν γιατί ήταν να φκούμεν πουκάτω. Το όλον έθιμον της καταμέτρησης δώρων όμως έκαμεν με τζι εσκέφτηκα της προεκτάσεις του που οικονομικήν πλευράν (όϊ κατανάγκην χρηματική όμως).

Δεν ξέρω πως το θωρείτε εσείς, τον γάμον εννοώ, αλλά έσιει δκυο διαστάσεις. Η πρώτη είναι δκυο άτομα που παντρεύκουνται τζι ενώνουν τις τύχες τους. Η δεύτερη εν χρηματική διότι έναν ζευκάριν πάντα θέλει κούντημαν στες αρχές. Όσους μιτσιούς γάμους επήα που καλιούν μόνον τους δικούς δικούς εν που άτομα που εν ήδη αποκατεστημένα οικονομικά για βαστιούνται τα πεθθερικά τους.

Φαντάζομαι τζιαι στα παλιά τα χρόνια εγίνετουν το ίδιον αλλά ίσως όϊ με φακελλούθκια αλλά με πλουμίσματα τζιαι λοιπά. Όσον πεζόν τζιαι αντιρομαντικόν μπορεί να το θεωρούμεν τούτον, εν παύει που ναν έναν εξαιρετικόν παράδειγμαν της αρχής της αμοιβαιότητας τζιαι της αλληλοβοήθειας. Τωρά βοηθώ σε εγώ, αύριον βοηθάς με εσύ.

Έσιει όμως ακόμα μιαν προέκτασην τούτον. Το αντίτιμον, ο ππαράς μες τον φάκελλο, θεωρείται επίσης ως τεκμήριον εκτίμησης. Εξού τζιαι οι απορία των πολλών ‘Πόσα βάλλω στο γάμο του συμμαθητή μου;’ . Έξερα τον καλά; Εμιλούσαμεν; Ίντα τσιάνς έσιει να τον ξαναδώ; Για το τελευταίον που προσωπικές μαρτυρίες μπορώ να σας πώ ότι όσο πιο χαμηλό ποσό βάλετε, τόσο παραπάνω τσιάνς έσιει να ξαναδείτε το άτομον σύντομα.

Με λλία λόγια, το φακελλούιν εν ξεκάθαρος σηματοδότης των προθέσεων μας. Η γνώμη μας για τον νεόνυμφον τζιαι την νεόνυμφην (ή για τους γονιούς τους αφού στην Κύπρο παντρεύκεσαι το σόϊν τζιαι όϊ το άτομον. Θυμηθείτε την πρώτη σκηνήν στο Godfather το πρώτον)  συνοψίζουνται μες τον φάκελλον. Γιαυτόν τζιαι δεν βάλλουμεν λεφτά ανάλογα με την οικονομικήν μας δυνατότητα – θέλουμεν να δείξουμεν πραγματικήν εκτίμησην προσφέροντας μεγαλύτερην χρηματικήν βοήθειαν ή απλά να το παίξουμεν χουβαρτάδες.

Η δε καταγραφή στο βιβλίον του γάμου (ο τάδε έβαλεν μας τόσα κλπ) είναι δείκτης του πόσα θα βάλουμεν εμείς στο μέλλον τζιαι σπάνια θα ξεπεράσουμεν το ποσόν που μας εβάλαν (εκτός τζιαι αν έσιει τεράστιες πληθωριστικές πιέσεις). Αν μας εβάλαν κάποιοι πρώτα, τότε θα βάλουμεν ίσο ποσό στο γάμο τους επίσης ώστε να τους δείξουμε ότι τους εκτιμούμε τουλάχιστον το ίδιο, ή παραπάνω για να τους δείξουμε ότι είμαστεν πιο καλοί τους, εκτιμούμεν παραπάνω, ή ότι ‘βαστούμεν παραπάνω πισσοκάηδες’. Τούτον ισχύει για τους όϊ τόσον κοντινούς μας. Στους κοντινούς βάλλουμεν κάτιτις παραπάνω στα βαφτίσια αν δεν βαστούμεν στον γάμο.

Τζιαι σκέφτεται ο οικονομολόγος μέσα μου τωρά. Πια εν η βέλτιστη στρατηγική που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος ώστε να ξοδκιάσει όσον το δυνατό λλιόττερα στους γάμους τρίτων (δεν ισχύει για κοντινούς αγαπητούς συγγενείς τούτο) αλλά να μεν φαίνεται μαλάκας; Η απάντηση είναι η εξής – Να παντρευτεί πρώτος τζιαι να κάμει low budget τραπέζι για ούλλον τον κόσμο.

Άμαν παντρευτείς πρώτος τότε ξέρεις εξ αρχής τί νομίζει ο άλλος για σένα χωρίς να κάτσεις να σκεφτείς. Για τον Γιαννήν αξίζω 40 ευρώ, για την Πόπην 100 ευρώ κλπ. Έτσι ξέρεις το ελάχιστο αντίτιμο που θα διατηρήσει την σχέσην σας στον ίδιο βαθμό εκτίμησης. Επιπλέων, ο πληθωρισμός λειτουργεί υπέρ σου αν είναι σχετικά χαμηλός διότι αν παντρευτεί η Πόπη σε 3 χρόνια με πληθωρισμό 3% τότε τα 100 ευρώ που θα βάλεις θα αξίζουν περίπου 90 ευρώ σε σημερινές τιμές άρα είσαι 10 ευρώ μπροστά.

Δεύτερον πλεονέκτημαν, μπορείς να στείλεις φακελλούιν με τους δικούς σου. Έτσι γλυτώνεις χρόνο τζιαι δεν διας αφορμήν.

Τρίτον, αν εκάλεσες κάποιον στο τραπέζι σου τζιαι μετά παντρεύκεται τζίνος, τότε εσύ θα πάεις με την γεναίκαν σου στο τραπέζιν του τζιαι θα φάτε 2 στην τιμή του 1 φακέλου, ενώ τζίνος αφού ήταν ελεύθερος έφαεν 1 προς 1.

Θα μπορούσα να σας κάμω τζιαι έναν πρόχειρο cost benefit ανάλυσης του κέντρου vis a vis του να φέρεις το σόϊ σου να μαϊρέψει τζιαι να κλείσεις τες στράτες αλλά βιάζουμαι να πάω σε γάμο.

Γαμώτο, επρολάβαν με….

Advertisements

Responses

  1. Μια κοινωνική προσφορά του Ξενύχτικου «Μιραμπέλλα». Θέλουμε το cost benefit.

  2. Πολλά ωραίο ποστ. Εν τζιαι θέμα που σκεφτουμαι συχνα. Επειδή ζω στα ξένα γλιππαρίσκω την που Β -γάμους ( πως λέμε B-movie) τζιαι μόνο σε σε πολλά αγαπημένα άτομα πάω. Την εκτίμησην μου τζιαι την αγάπην μου δείχνω την με το εισητήριον που κόφκω να ρτω Κύπρον. Εν αρχή μου να μεν διώ λεφτα σε τουντους γάμους, αλλα πάντα ένα δώρον που εν πολλά ειδίκον, προσωπικόν τζιαι σπάνιον.
    Για τούντα φακελλάκια τζιαι τες λίστες excel που γίνουνται εν θέλω να παντρευτώ Κυπρον. Αλλα τουντο αππροουτς το δικόν σου καμνει το να φενεται πολλά φιλανθρωπικόν, ρε φιλε. Εκαμες με να το δω με άλλο μάτι.

  3. a kala exeis xefygei telios!! prepei nan pou tous pollous tous gamous

  4. Μα εν αλληλοβοήθεια, την ημέρα του γάμου σου να ξέρεις ότι εν να σε ξιτιμάσουν 2000 άτομα που εν να ντυθούν στα κοστέσσερα τους μες την πυρά τζαι εν να δρώννουν μες το τραφικ για το φακελλούιν;

    Τζαι όι, έσιει τζαι κόσμο που κάμνει κλειστό γάμο χωρίς να εν πλούσιος. Έσιει τζαι κόσμο που ακόμα αντρέπεται να πάει στο Τρικκης Ππάλας τζι ας μεν τα έσιει τζαι άκοπα…

    Εγώ άκουσα για κάποιον που κάθε φορά που τον εκαλούσαν σε γάμον εν επήενε τζαι έβαλε ένα εικοσάλιρο στην πάντα. Στο τέλος έδωσεν τα της κόρης του να κτίσει, τζαι έτσι εγλύτωσε τζαι η κοπέλλα που τα παναύρκα του γάμου όπως γίνεται στην Κύπρο.

    Γενικά ένε μόνο το φακελλούι που παίζει ρόλο, εν τζαι το χωρκατιλλίκη ότι την μέρα που παντρεφκούμαστε πρέπει να μας δει ο μισός πληθυσμός σαν νύφη τζαι γαμπρό, για να θυμούμαστε ότι την κοινή μας ζωή αρκέψαμεν την σαν ωραία σαπουνόπερα…ύστερα βουρούμεν να τα σάσουμε,τζαι θκιαβάζουμε αμερικανιές του στυλ «10 τρόποι να κρατάτε το γάμο σας ζωντανό».

  5. Ο Μάρσελ Μος (http://el.wikipedia.org/wiki/Μαρσέλ_Μος) εν ο θεμελιωτής της σύγχρονης ανθρωπολογίας. Κύριον έργον του «το δώρον», βάλλει κάτω τες κοινωνικές δομές που κρατούν τούτην την κοινωνικήν συμπεριφοράν σε ΟΛΕΣ τες παραδοσιακές τζιαι σύγχρονες κοινωνίες. Βασική αρχή του συστήματος σύμφωνα με τον Μος (έκτισεν την θεωρίαν του μελετώντας προτώγονες κοινωνίες της Πολυνησίας) είναι η υποχρέωση να ΔΩΣΕΙΣ, η υποχρέωση να ΛΑΒΕΙΣ, τζιαι η υποχρέωση να ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙΣ. Το δώρον (στην περίπτωση σου Φιρφιρή το φακελάκιν) είναι το ενδιάμεσον αντικείμενον μέσον του οποίου εκφράζεται οικοδομείται ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΔΕΣΜΟΣ. Όταν ήμουν νέος τζιαι ωραίος τζιαι έκαμνα σπουδές έκαμα μιαν μελέτην για το δώρον του γάμου. Έκαμα μιαν βάση δεδομένων με τα δώρα 5 γάμων (τες λίστες που λαλείς) τα οποία εσυσχέτισα με την κονωνικήν προέλευσην(επάγγελματικήν τάξη), την οικογένειαν, το εισόδειμα, το πολιτικόν κόμμαν που εψηφίζαν οι δωρήσαντες σε σχέσην με αυτά των παραληπτών σε χωρκόν 3000 κατοίκων. Οι πιό φουαρτάες αυτοεργοδοτούμενοι του Συναγερμού τζιαι του Ακέλ. Πολλά κοντά οι αρκάτες των δύο κομμάτων. Στην μέσην οι αγρότες του Δήκο τζιαι του Συναγερμού. Οι ποιό σπαγκοραμμένοι οι δημόσιοι υπάλληλοι του ΔΗΚΟ τζιαι μετά τζιοίνοι του συναγερμού. Όταν έκαμα την έρευναν δεν είχεν στο χωρκόν ούτε έναν δημόσιον υπάλληλον του Ακέλ.

    Τα συμπεράσματα ήταν συμβατά με την θεωρίαν του Μός. Καταλαβαίνεις ότι οι αυτοεργοδοτούμενοι έχουν παραπάνω ανάγκην που τον κοινωνικόν δεσμόν αλιώς πελάτες γιόκ. Οι σπαγκοραμένοι δημόσιοι υπάλληλοι δεν έχουν ανάγκην από κανέναν εκτός από τζιείνον πον να τους κάμει ρουσφέττιν για προαγωγήν. Τι να βουρούν τους γάμους. Το ίδιον τζιαι οι αγρότες που το μόνον κίνητρον που έχουν είναι το να δείξουν στο χωρκόν την κοινωνικήν τους θέσην τζιαι να επενδύσουν για τον γάμον των παιθκιών τους. Τζιείνον που δεν επιβεβαίωννεν την θεωρίαν ήταν γιατί οι αρκάτες ήταν το ίδιον φουαρτάες με τους αυτοεργοδοτούμενους. Επιβεβαιώθηκεν η θεωρία όταν έκαμα ανάλυσην τες ηλικίες της κάθε επαγκεματικής τάξης. Αρκάτην πάνω των 35 δεν είχεν στο χωρκόν εκτός από κάτι μισοδότζιην. Εκάμαν ούλλοι δουλειές δικές τους ή ήβραν δουλειάν στην Κυβέρνησην αν ήταν του Δήκο. Επωμένως οι αρκάτες αρκέφκαν τζιαι επενδύαν σε κοινωνικόν δεσμόν (ταυτόχρονα με την επένδυσην στο ασφαλιστικόν σύστημαν προίκα) που τα δεκαέξι τους.

    Από οικονομικής άποψης είναι η βέλτιστη ασφαλιστική επιχείρηση. Δεν έχει ιδιοκτήτες ή μετόχους. Είναι αυτοοργανωμένη, είναι κοινόν αγαθόν, δεν έχει υπαλλήλους τζιαι η αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή γίνεται που την κοινήν συνείδησην των συμμετεχόντων στο σύστημαν.

    Νομίζω ότι το σύστημαν θα ππέσει λόγω της αύξησης της τιμής της οικίας. Όταν επαντρεύτην η αρφή μου, τα φακελλούθκια 3000 καλεσμένων εκανέσαν για το μισόν κόστος σπιθκιού 300 τετραγωνικών. Σήμμερα ούτε τα μπάνια δεν αγοράζεις. Προς τί τότε τόση φασαρία; Θα μείνει μόνον για το φολκλόρ.

    πάντως, ούλλες οι παρατηρήσεις σου συνάδουν με τζιείνα που επαρατήρησα πριν 20 χρόνια :))

  6. Acera, efires me. Edhmosieutiken touth h meleth na thn thkievasoume tziai meis? 🙂

  7. ok συμφωνώ στο να παντρευτείς πρώτος έσιεις μιαν ιδέα του πόσο αξίζεις για τον καθένα.
    αλλά τι γίνεται αμα γνωρίζεις στην πορεία νέο κόσμο που σε καλεί τζιαι εν προκειται ποττέ να έρτει στα δικά σου γιατί ήδη είσαι παντρεμένος?
    ποσα βάλλουμεν σε έτσι περίπτωση?

    ευχαριστω
    απελπισμένη γλαστρα

  8. Έχω μια παρατήρηση 🙂 Εξέχασες δύο μεταβλητές που μπορεί να παίζουν ρόλο, τη θνησιμότητα τζαι την καριέρα. Πιάνω τη δεύτερη για παράδειγμα.

    Ας πούμε ότι ο πολλά καλός σου φίλος Α αγαπά σε για 100 ευρώ. Επειδή επαντρεύτηκες μιτσής, τζαι στη δουλειά του τότε έφκαλλε πολλά λία λεφτά βάλλει σου 40 ευρώ εξ ανάγκης. Ενώ πέντε χρόνια μετά έπιασε δυο προαγωγές τζαι ήταν να μπορεί να σου βάλει τα 100 που εν η πραγματική τιμή εκτίμησης.

    Εχτός που το προφανές, ότι αν επερίμενες την ανέλιξη του εννα έπιανες παραπάνω λεφτά, εν τζαι το θέμα της σχέσης σας. Εσύ λανθασμένα εννα θεωρήσεις ότι εκτιμά σε για 40 ευρώ, ενώ η πραγματικότητα εν ότι σε εκτιμά για 100. Μετά εσύ στο δικό του γάμο, παρόλο που μπορείς να του βαλεις 100 εννα του βάλεις 40 επειδή επίκρεψες που νομίζεις ότι σε εκτίμησε τζείνος χαμηλά. Με αποτέλεσμα τζαι τζείνος να υποθέσει το ίδιο πράμα με σένα τζαι να δημιουργηθεί ένταση μεταξύ σας χωρίς πραγματικό λόγο.

  9. Prepei na men eisai tsigounis gia na kameis gamon ston kairo pou zoumen .Eite ftinon eite akrivon prepei na eisai diathetimenos na dwkeis kapoia lefta …tzai sy EN EISAI giafton pareta….TSIGOUNI!!!!!!!!!!

  10. αρχικά εγέλασα με το «όσο πιο χαμηλό ποσό βάλετε, τόσο παραπάνω τσιάνς έσιει να ξαναδείτε το άτομον σύντομα»

    ύστερα για κάποιον λόγο εφίρτικα με το «βέλτιστη στρατηγική» ΧΑΧΑΧΑΧΑ

    αχεμ. εν καλά που λαλείς.

    ποστμπαπ, κόψε τες κουλτουροσύνες τζι ο κόσμος εν ριάλλια που θέλει (πόσες πιατέλες τζιαι βαζούθκια βοημίας σιόρ; παρετάτε μας ολάν). Not necessarily bad, όπως πολύ ωραία το έθεσεν και ο φιρφ. Δάνεισμου να σου δανείσω. Τζι αννέν αγύριστα, καλή υγείαν νάχωμεν.

  11. en POLLA xorkatiko na katametras posa sou ebale sto gamo sou o enas je o allos 😛 POLLA omos:P hahahahahahaha


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: