Αναρτήθηκε από: firfiris | Ιουνίου 26, 2009

Η φτώσεια που μας δέρνει

Οι πολιτικοί επιστήμονες, οπουδήποτε τζιαι να στέκουνται πας το πολιτικόν φάσμαν, αναφέρουνται συχνά-πυκνά στες διαφορές που υπάρχουν μεταξύ φτωχών τζιαι πλουσίων. Φυσικά άλλον το νάσαι φτωχός στην Αμερική τζιαι άλλον στη Ζιμπάπουε διότι η ευημερία εν πράμα σχετικό. Πίστευκα τζι εγώ για πολλά χρόνια ότι έννεν πρέπον κάποιοι να έχουν κότερα τζιαι άλλοι να τζοιμούνται μες τους σπήλιους αρρώστοι με μαλάριαν.

Αφού υπάρχει τόση μεγάλη διαφορά μεταξύ φτωχών τζιαι πλουσίων γιατί δεν επαναστατούν οι φτωσιοί; Απλούστατα, γιατί οι φτωσιοί δεν έχουν πρόβλημαν με τους πλουσίους αλλά τους άλλους φτωχούς.
Σκεφτείτε το νάκκον τούτο. Αν είσαστε φτωσιοί με ποιούς έσιεται το πρόβλημα; Με τον πολιτικό/μάστρο που σας πίννει το γαίμαν τζιαι οδηγά Μπέντλεϋ ή με τον γείτονα σας που οδηγά Πιεμτάπλουγιου τζι εσείς βαστάτε ένα Ρενό με νούμερα που ξεκινούν που Β;
Τα στάνταρ μας, τα μέτρα σύγκρισης μας εν πάντα τζείνα που βλέπουμεν τζιαι παρατηρούμεν καθημερινά. Δηλαδή η οικογένεια, οι φίλοι τζιαι ο περίγυρος. Η αρραβωνιαστικιά σας δεν σας μουρμουρά για τον Χριστόφκιαν που επάντρεψεν στο Μετόσιην του Τζύκκου αλλά για την θκειά σας που επάντρεψεν στο Λέμον Ππάρκ, η γεναίκα σας δεν σας μουρμουρά για το Κκαγιέν που βαστά ο τάδε πολιτικός αλλά για το Χ3 του γείτου, ο γιος σας δεν θέλει μηχανοκίνητο αυτοκινητούϊ που έσιει το τάδε πλουσιόπαιδο αλλά για το πλέϊστέϊσιον που έσιει ο συμμαθητής του ο Κώστας.
Όταν μιλούμεν για ταξίδκια με την παρέα μας ακούμεν για τους φίλους που μπορεί να πάσιν Αγγλία ή Γαλλία ή Μύκονον ενώ εμεις ως το πατρικόν μας στον Αρακαπά. Ουδέποτε ζηλεύκουμεν τον τάδε εφοπλιστή που ζει στο Μόνακο τζιαι πάει ταξίδκια στη Μπόρα Μπόρα τζιαι στες Βρεττανικές Παρθένες Νήσους.
Ο πλούτος εν σχετικός. Αν είχα ένα διαμερισματούι δίπλα που τες σπιταρώνες στο Χάμπστετ Χιθ στο Βόρειο Λονδίνο θα ένιωθα φτωχός, αν είχα το ίδιο διαμερισματούι στο Σουδάν θα ήμουν πλούσιος.
Τελικά οχτρός μας έννεν η φτώσεια αλλά η βλακεία που μας δέρνει αφού το μέτρο χαράς μας πολλές φορές συγκρίνεται τζιαι αντιπαραβάλλεται με τα αγαθά που προβάλλει ο διπλανός μας. Αν πούμεν ούλλοι στα αρχίδια μας, να έχουμεν να περνούμεν βάση των πραγματικών τζιαι όϊ των πλασματικών αναγκών μας, μπορεί να δούμεν χαϊριν τζιαι να πάψουμεν να αγχωνούμαστε αν κρατούμεν να πληρώσουμεν την δόση του Χ3. Ο οχτρός μας είμαστεν εμείς στο τέλος της μέρας.
Advertisements

Responses

  1. εγώ νιώθω ότι εν παραπάνω κυπριακό φαινόμενο τούτο παρά παγκόσμιο όπως το εισαγάγεις στην αρχή

    φυσικά εγώ κυπραία είμαι τζιαι όι παγκόσμιο άρα που να ξέρω

  2. simfono apolita… en i zilia pou ena mas faei… dioti laleis … o gitos epiase to bmw egiw eimai katotteros tou… tzai etsi xreonountai xilliades evro gia ena aftokinito pou den to vasta i pougka tous… sto telos tha to evreis na poulietai stis xrises efkaireies…

  3. Έτσι, κατά λάθος, σχεδόν να ονομάσεις την ουσία σου.

    Άμα κατάφερνες να ονομάσεις και το μηχανισμό που ενισχύει τούτη την τάση μέσα μας θα σου εδίουν δοκτοράτο αυτογνωσίας.

    Υπάρχει ελπίδα.

  4. Άρεσε μου ρε φιρφιρή.
    «ο εχτρός μας είμαστεν εμείς» Βασικά ο εχτρός μας εν οι κοινωνικές αντιλήψεις τζαι τα στερεότυπα, που εδημιουργήσαμεν τζαι συντηρούμεν τζαι εξελίσσουμεν τα ενίοτε (προς το χειρότερο). Ο Έριχ Φρομ ήταν να τραβά τα μαλλιά του αν μας εθώρεν. Το «έχειν» τζαι το «είναι» εμπλεχτήκαν τόσον πολλά μες τον νουν μας (γιατί τζ’ εμένα «επεράσαν» μου τούντες αντιλήψεις δυστυχώς), που εν νώθουμεν καλά τζαι δημιουργούμεν κκόμπλεξ τζαι κόντρα κκόμπλεξ. Αλλά έτσι τζ αλλιώς είμαστεν γεμάτοι κκόμπλεξ, εν θα μας πειράξουν αλλο λλία.. 🙂
    «Βάσει των πραγματικών τζαι όι των πλασματικών μας αναγκών…» ήνταλως τες ξεχωρίζουμεν όμως;
    Νομίζω ότι η φτώσια όμως έννεν σχετική (στον υπόλοιπον πλανήτην εννοείται). Έσιει πέντε δέκα πράματα που κρίνονται ως απολύτως απαραίτητα τζαι άμαν εν τα έσιεις τζείνα είσαι «κάτω που το όριον της φτώσιας».

  5. firfiri συγχαρητηρια. Αντιληφθηκες κατι που ο Andrew Oswald (http://www.fasolaki.com/oikonomika_ths_eytyxias/) χρειαστηκε χρονια ερευνας να αντιληφθει.

  6. E Φιρφιρή αρέσκεις μου τζι ας είσαι δεξιός.

  7. @idiot mouflon. to epomeno ppost tha ginei me eidiki afierosi se esena.

    @aceras. Ki ego se paw pou elalen tziai o makaritis o Xristodoulos. Kati se erotisa prive jie den apantises omos.

  8. @ aceras… PS. Eimai fileleftheros, den eimai dexios 🙂

  9. Οποιος ένεσιει νουν κάθετε τζιαι ζηλεύκει του γείτου ,του φίλου τζιαι ενι ξέρω ποιού άλλου.
    Γιατί εν που λλόου μου που έκαμεν ο καθένας τη περιουσία του?
    Τούτον το πράμα εν το κατάλαβα ποτέ να ζηλεύκει κάποιος τα έχοντα του άλλου.
    Τέλος πάντων μπορεί να είμαι τζιαι περίεργον πλάσμα .
    Αλλά εν όπως τα λαλείς τα πράματα αν κρίνω με αυτά που ακούω άμαν έρκουμε Κύπρο.Γιατί εν απλώνουν το σιέρι τους τζιαι το δειν τους ως τζιαμέ που φτάνει? τζιαι να το ευκαριστιούνται αυτό που κατορθώνουν?

  10. Τζιαι γώ φιλελεύθερος είμαι Φιρφιρή. Αλλά αυτοαποκαλούμαι τζιαι αριστερός.

    Η απάντηση στην ερώτηση σου θα αναρτηθεί ειδικά.

    Τζιαι έν τζιαι είπα σου καμιαν ξητιμασιάν. Είπα σε δεξιόν. Οξά εν εν ποιόν της μόδας; 🙂

  11. Schelling’s Micro motives and Macro behavior here:
    http://www.amazon.com/Micromotives-Macrobehavior-Thomas-Schelling/dp/0393329461

    and this: http://www.youtube.com/watch?v=EbN596buqKo

  12. Έχεις απόλυτο δίκαιο φίλε μου και δυστυχώς, αυτό το βλέπεις παντού στην Κύπρο. Αλλά εμένα μου τη βαράει. Κοίτα να δεις τι χρειάζεσαι εσύ και η οικογένειά σου και να σαι ευγνώμων για όλα όσα έχεις και άσε τους άλλους. Αλλά όχι, στη Κύπρο ο ένας θέλει να μπαίνει στο μάτι του άλλου και θέλει να δείχνεται… Τι μαλακία….

  13. thimoume tin giagia m p mitsi na m lali «fae oullon to fai p evales sto piato s diaforetika tha arkontini o gitos s»… tzai ti me kofti giagia an arkontini o gitos m. en tipote panw stin rashi m p tha to kami?
    en mesa stin koultoura tou kypraiou touton to prama tzai diaionizete apo genia se genia. ekatantisame epidixiomanis k endiaferoun mas mono ta ylika agatha.
    exi omws kapia exigisi pistefkw touto. zilefkoume toys gyrw mas afou me aytoys sinanastrefomaste kathimerina. to metro siggrisis ine o dipla mas…
    toys allous toys theoroume anwteris taxis k isws katavathos tous thavmazoume ligo…

  14. Με βάση αυτά τα δεδομένα είναι αδύνατον να υπάρξει υγιής κοινωνία. Διότι η μοχθηρία ελλοχεύει πίσω από κάθε ενέργεια, ατομική η συλλογική. Χωρίς θετική πρόθεση δεν υπάρχει πρόοδος. Εγκαταλείψατε το πλοίον κύριοι. Ώρα να αναζητήσουμε σωτήριες λέμβους.

  15. καλα ο el greco μονο στην κυπρο το ειδε αυτο; εχει παει καμια βολτα ελλαδα κατα επαρχια μερια; στο νησι ειναι πιο εντονο το φαινομενο; ναι, αλλα στη βαση του αξιωματος συναντούνται ολοι οι φτωχομπινεδες του κοσμου που δεχονται τα παντα απο τους πολιτικους και τα αφεντικα τους και δεν ανεχονται μυγα στο σπαθι τους οταν προκειται για τους ομοιους τους…

    οπου φτωχος κι η μοιρα του λεει το παλιο ρητο και το κακο του κεφαλιου του λεω εγω

  16. @Δεμων: Το φαινόμενο ναι το παρατηρώ και στην Ελλάδα όποτε πάω αλλά εδώ έχει παραγίνει… Και επειδή εδώ βιώνω τις περισσότερες μ@λ@κίες που βλέπω γύρω μου, αναφέρθηκα στην Κύπρο…

  17. Τούτος δαμαί κάμνει σου συναγωνισμόν στην ποίηση

    http://tamyllomena.blogspot.com

  18. o mikelides o psixiatros eipe mia sofi koybenta.
    mono emeis kai oi ebreoi eimaste toso ziliarides.den exei allo lao sto kosmo poy skeftetai san emas.an doyme ena na petixei sth zoi toy den tha xaroyme mazi toy,apla tha poyme to poysti ekamentin.an pali doyme oti enas epattise anti na toy stathoyme patoymenton mes to lemo. eleos.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: