Αναρτήθηκε από: firfiris | Μαρτίου 30, 2009

Περί μουσικής ο λόγος

Μες το Σαββατοκυρίακον εκατέβασα εντελώς παράνομα κάτι παλιούς δίσκους τζιάζ το Τζιον Κόλτρεϊν τζιαι του Θελόνιους Μόνκ τζιαι άκουα τους ξανά τζιαι ξανά τζιαι ξανά. Που την μιαν εν πραγματική απόλαυση να ακούεις τούτους τους βιρτουόζους να καταθέτουν την ψυσίην τους τζιαι που την άλλην εν ελάχιστη ανάπαυλα που το ψυχιατρείον της καθημερινότητας.

Δεν καταλάβω πως κάποιοι παραμένουν ψύχραιμοι με τούτα ούλλα που γίνουνται τζιαι ας όψεται η γαμημένη η ίωση που με εκράτησεν κρεββατομένον τζιαι ακίνητον. 

Ακούγοντας τολοιπόν μουσικήν για ώρες ατέλειωτες παρέαν με κάτι λίτρα εξάιρετου ίνγκλισς πρέκφαστ τζιαι ελ γκρέϊ εσυνειδητοποίησα ότι ο πιθανότατα ελάχιστα αυτιστικός νους εκατηγορηοποίησεν τα τραούδκια σε συγκεκριμένες κατηγορίες.

Για παράδειγμα εν η κατηγορία «Πατανία» που συμπεριλαμβάνει τραούδκια που με γεμώνουν με μιαν απροσδιόριστην τζιαι άϋλην ζεστασιάν οσάν ναν σειμώνας τζιαι να είμαι σκουλλισμένος με την πατανιού μου πας τον καναπέ τζιαι να ρουφώ τσιάϊν με το ένα σιέριν να βαστά το ποτήριν τζιαι το άλλον να σιωμαλίζω τον Μότζιο που θα τζοιμάται αμέριμνος δίπλα μου. Τωρά μιλώ σας για την ίδια πατανιού που έχω που τον τζιαιρό που είμαι βρέφος με το γαουρούιν πάνω, γαλάζια άσπρη που την μιαν, τζιαι άσπρη γαλάζια που την άλλη. Την ίδιαν πατανιούν που εσκουλλίστηκα που τον φόν μου την πρώτην φορά που είδα τα Σούνια του Καρχαρία. Τέθκοια τραούθια feel good εν οι Travis τζιαι κάτι ολτέρνατιβ συγκροτήματα που δεν αθθυμούμαι τωρά. Μαλακές μελωδικές μπαλάντες.

Μετά εν η κατηγορία «Φοιτητής» γιατί θθυμούμαι τα φοιτητικά μου γρόνια, την ανεμελιάν, τον πειραματισμόν, την διαπλάτυνσην του χαρακτήρα τζιαι την αμφισβήτησην των μέχρι τότε ριζομένων μου απόψεων. Εν τα τραούδκια που ακούω τζιαι ξαναείμαι στο Βανκούβερ τζιαι στο Λονδίνο. Στο Στάνλεϋ Ππάρκ τζιαι στο Ττάβιστοκ Σκουέαρ. Εν τα τραούδκια που εχτυπιούμουν σε συναυλίες μέχρι τζιαι την αποφοίτηση μου. Για μέναν η εφηβία ήταν παρατεταμένη οπώταν έχουμεν που Κατσιμίχες τζιαι έντεχνον, ελληνικόν ροκ (από Αρνάκια τζιαι Διάφανα μέχρι Τσοπαναρέϊβ) τζιαι καθαρά αμερικάνικην μουσική, Τζιόνιν Κκάσς, άσιτ τζιάζ τζιαι μπλούζ με τελευταίαν αναλαμπήν τον Ρίντλι Μπέντ τον οποίον αξίζει τον κόπο να γκουγκλάρετε (Ridley Bent). Υπάρχει τζιαι η υποκατηγορία ‘Λονδίνον’ δαμαί για την καθαρά Εγγλέζικη μουσικήν που ππάνκ ροκ Κλάσς τζιαι Ράνσιντ μέχρι τον Τζιέϊμι Κάλλομ του οποίου πολλά τραούδκια εν  ‘πατανίες’. Τζιαι η τράνς τζιαι γενικά οτιδήποτε πραγματικά νονμέϊνστριμ εναλλακτικόν.

 

Τρίτη κατηγορία εν η «Σμούθ«. Τούτα κατά γενικήν ομολογίαν εν η μουσική που ακούω άμαν καταναλώνω αλκοόλ με φίλους που δεν ακούουν ιδιαίτερα τραούδκια «Στέλιος» που εν η επόμενη κατηγορία. Εν η ίδια άμπιεντ μουσική που με καυλώνει τζιαι με βάλλει στην διάθεσην για ενόργανην γυμναστικήν. Έχουμεν και λέμεν τσhίλαουτ μουσικήν του τύπου Θίβερι Κκορπορέϊσιον, Μόμπυ, Φάτ Μποϋ Σλιμ,μπόσα νόβα, τζιαι όλντις αμερικάνικα. Ο Φράνκ Σινάτρα τζιαι ο Ντίν Μάρτιν εν καύλα τζιαι αν δεν σας αρέσκει έσιει ξύδιν του Πλατάνη. Αρ εν Μπι τζιαι Χιπ Χοπ δεν με ενθουσιάζουν ιδιαίτερα με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως Ρούτς τζιαι Στρίτς.

«ΣΤΕΛΙΟΣ«. Τούτη εν η υπερκατηγορία που καταργά ούλλες τες άλλες. Τα τραούδκια τούντης κατηγορίας εν που τραουδιστές στες παραπάνω περιπτώσεις επεθάναν με μέγιστον αρχιτραουδιστήν τον αθάνατον τον Στέλιον Καζαντζίδην. Ξυλούρης, Ζαμπέττας, Περπινιάδης, Παπαϊωάννου,, Αγγελόπουλος, Μαίρη Λίντα, Πόλυ Πάνου, Γλυκερία, Μαρινέλλα, Βαμβακάρης, Τσιτσάνης, Πουλόπουλος, Μπιθικώτσης τζιαι γενικά τούτη η συνεπαρτσιά. Πιο ελαφριές αποχρώσεις εν του Μενιδιάτη τζιαι του Τερλέγκα. Τούτη εν η μόνη κατηγορία τρουδκιών, τα ρεμπέτικα τζιαι λαϊκά δηλαδή που τραουδούν ούλλον το φάσμαν της ζωής. Τον έρωτα, την ξενιθκιάν, την μάναν, την απώλειαν, τον θάνατον, το ανεκπλήρωτο τζιαι τες χαρές της ζωής. Τελευταίον προπύργιον του λαϊκού τραουδκιού ο Δημήτρης ο Μητροπάνος. Δαμαί ανήκει τζιαι η δημοτική μουσική της Ελλάδας τζιαι της Κύπρου που λατρεύω, καθώς τζιαι η Βυζαντινή.

 

Εκτός που τες κατηγορίες τραουδκιών όμως, υπάρχουν τζιαι τα συγκεκριμένα τραούδκια που εσύνδεσα με συγκεκριμένα πρόσωπα για συγκεκριμένους λόγους, χωρίς να σημαίνει ότι εν τα καλλύτερα του είδους τους.

Με τον παπά μου εσύνδεσα το «Συννεφιασμένη Κυριακή» γιατί που ήμουν μωρόν στην Περιστερώνα επήαμεν την Κυριακή για τραπέζι τζιαι εφκήκαμεν μαζί περίπατο στους κάμπους, προς Ορούνταν μερκιές, για να μαζέψουμεν φκιόρα τζι αγριόχορτα ώστε να ετοιμαστεί το φαϊν. Τζιαι εσυνέφκιασεν τζιαι έπιασεν με ο τζύρης μου τζι έκατσεν με πάνω στα ζινίσια του τζιαι άννοιξεν το βήμαν του να στραφούμεν έσσω τζιαι εψιχάλλιζεν τζιαι ετραουδούσαμεν. Άλλον τραούδιν που εσυνέδεσα με τον τζύρην μου εν το «Άγαλμαν» του Πουλόπουλου γιατί έμαθα πως το τραούδαν που ήταν χαρτομένος τζιαι έκαμεν του παρατήρησην ο παππούς μου ο μακαρίτης, μιαν ημέραν που το ετραούδησεν στο τραπέζιν μετά που εφάσιν, πως έννεν πρέπον να τραουδά στο τραπέζιν τζιαι πως η ώρα του φαγιού εν ιερή. Εν που τα πρώτα που έμαθα στο μπουζούκκιν για να του το παίζω να σιαίρεται.

Για τη μάνα μου έχω το «Μαργαρίτα Μαργαρώ» του Μίκη Θεοδωράκη, να το τραουδά ο Μπιθικώτσης γιατί ετραούδαν μου το που ήμουν μωρόν τζιαι ετραούδαν το τζιαι της ανηψιάς μου της Μαρίνας της Λεμεσιανής που έθελεν να έρκεται Λευκωσία να μινίσκει μαζί μας αλλά η μάνα της ήταν αυστηρή τζιαι δεν την άφηνε τζιαι ετραουδούσαμεν της, της θκειάς μου δηλαδή, ούλλοι μαζί «Η ΜΑΝΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΛΗΗΗΗ! ΚΑΙ ΣΕ ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ ΜΟΝΑΧΗΗΗΗ…» τζιαι δώστου παναϋριν εμείς τα μωρά.

 

Της φιλενάδας το τραούδιν της εν το Γουότερλου Σάνσετ των Κκίνκς το οποίον ακούσαμεν στο πρώτον μας ραντεβού στο Γουόττερλου που το άϊπποτ μου σαν εκαθούμασταν τζι εθωρούσαμεν τον Τάμεσην. Του Αντίχριστου το τραούδιν της εν το Καλοκαιρινά Ραντεβού των Δυτικές Συνοικίες διότι μου θυμίζει την εποχήν της αθωότητας τζιαι της ανισορροποίας μεταξύ προθέσεων τζιαι πραγματικότητας.

Το Βολκέϊνο του Ντάμιεν Ράϊς θυμίζει μου μιαν Κυπραία που νομίζει εν Καλαμαρού επειδή, ιμίσς!, εμεγάλωσεν ελλάδαν τζιαι εν ο πατέρας της καλαμαράς (ότι κόψει ο νούς του κόσμου δηλαδή). Του κουμπάρου μου πον παντρεμένος στην Αυστραλίαν εν το «Στόχα πει» του Ρόκκου γιατί που ήμασταν σχολείον έθελεν μιαν τζι ετραούδησεν της το σε ανύποπτον χρόνον τζιαι έφαεν τα μούτρα του σε χρόνον ντε τε.

Του Πουλιού το τραούδιν της εν το ‘Ινφόρμερ’ του Σνόου γιατί είμασταν 13 γρονών τζι οι δκυο τζι εχωρέψαμεν το στο ππάρτυ γενεθλίων της σε μιαν σχολήν χορού στον Στρόβολον της οποίας το όνομαν διαφεύγει μου.

 

Ένειγουέϊ. ‘Οπως λαλεί τζι ο Μαχαιρίτσας «εν πάσι περιπτώσει πίσω στα δικά μας…»

 

Σιαιρετούμεν.

Responses

  1. Ο Μονκ ήταν μαστούρης τζιαι παραβατική φυσιογνωμία. Έγλεπε να μεν σε παρασύρει.

    🙂

  2. ok po4e me to tchai mou (check your fatsovivlio) 8elo na akouso touta pou ekatevases.

    na fero je go to disko mou gia mian NOMIMI (mi xeso) anatallagi??????????????

  3. Epine lain ton savvatokyriako firgirie? 🙂

  4. Den eprepe na iparxei kai h katigoria «Greek Pop- oloi tin akun kai kanenas den to paradehetai» ? 8ymi8u tin mikri su amartia No1.
    Afu elales su aresun o Ruvas kai o X»Giannis san kallitehnes!

  5. telika o kosmos einai polla mikros!

  6. Ti epies tzai athimitheis gie mou???
    Informer imish!!!

  7. I sxoli xorou itan pano pou ton afrikano (nomizo etsi ton elalousan) konta sto now Sun Towers?
    Giati nomizo eperasamen oi parapano pou tzeino to disco wannabe?
    Genika omos polla oraios o diaxorismos

  8. Μ’ άρεσε ο βιωματικός τρόπος με τον οποίο ταξινομείς τα τραγούδια.
    Σωστός…

  9. Thelo tzai go tin patanioua m.

  10. Μια εκπομπούλα του παιδιού ρε! Προτείνω να ονομάζεται Μιραμπέλα. Με τον Μότζιο να απαντά τα τηλέφωνα και την οικογένεια καθηλωμένη να περιμένει αφιερώσεις!


Σχολιάστε

Kατηγορίες

