Αναρτήθηκε από: firfiris | Οκτώβριος 17, 2008

Avanti popolo…

Φανταστείτε ένα μιτσήν στο δημοτικό που τες έτρωεν συνέχεια που έναν άλλον μιτσή. Ο μιτσής που τες τρώει εν πασιής τζιαι αργοκίνητος ο άλλος εν σβέλτος τζιαι ξέρει καράτε. Εμεγαλώσαν οι μιτσιοί τζιαι ο καρατέκα τουμπάρει με το αυτοκίνητο. Τότε φκαίνει ο μιτσής που τες έτρωεν τζιαι λαλεί «Εν που με έδερνεν τζιαι εττούμπαρεν».   

Κάπως έτσι εν τζιαι οι αντίδραση που τους απανταχού αριστερούς, σε Κύπρον τζιαι εξωτερικόν, για την παγκόσμιαν χρηματοπιστωτική κρίσην όπου για πρώτην φοράν μετά που πολλά χρόνια εφκάλαν τα περέ τους τζιαι τα πουκάμισα τα κότσιηνα, επήραν τα καθαριστήριον εφορέσαν τα τζιαι φωνάζουν πως η κρίση που έχουμεν σήμερα εν σημάδιν της αποτυχίας του νεοφιλελευθερισμού τζιαι του καπιταλιστικού συστήματος τζιαι πως η απάντηση εν η κρατικός παρεμβατισμός. Μαλακία στο πιλήκο δηλαδή. Άσχετον που δεν ζούμεν σε έναν φιλελεύθερον σύστημαν εφόσον ακόμα έχουμεν Κυβερνήσεις που παρεμβαίνουν, τταρίφες τζιαι φόρους εισαγωγής τζιαι φορολογίες. Κάποια φιλελεύθερα στοιχεία υπάρχουν (ροή συναλλάγματος πχ) αλλά ακόμα δεν ζούμεν σε μιαν πραγματικά φιλελευθεροποιημένην αγοράν).
Φυσικά κάποιος που υποστηρίζει τον κρατικόν παρεμβατισμόν ή αριστερίζουσες οικονομικές πρακτικές δεν μπορεί να καταλάβει τζιαι πάρα πολλά που οικονομικά, ειδικά αν ενόμιζεν έναν καιρόν ότι η σοβιετική ένωση εν ότι πρέπει για τις οικονομίες.
Πριν σχολιάσω παραπάνω επιτρέψετε μου σύντομα να σας κάμω μιαν περίληψην για το τί επροκάλεσεν την κρίσην, πάντα κατά την άποψην μου την ταπεινήν.
Ο Μπιλ Κλίντον σαν του έκαμνεν πίππα η Μόνικα κατεβάζει την φαεινήν ιδέαν να εγγυηθεί κάποιες τράπεζες (Freddie Mac τζιαι Fannie Mae) ώστε να κάμνουν δάνεια σε φτωχούς τζιαι άνεργους για να γοράζουν σπίθκια με το σκεπτικόν ότι μιαν ζωήν ΑΚΑΤΑΠΑΥΣΤΑ η αξίες των σπιθκιών θα παέννουν πάνω. 
-Αρέσκει σου η ιδέα Μόνικα;
-Yes Bill!
-Άτε βάρτον βούκκον τωρά.
Δηλαδή τράπεζες που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα εδανείζαν μισόν εκατομμύριον δολάρια σε έναν ζευκάριν άνεργους τωρά το εκάμναν γιατί λαλεί σου στην σιειρόττερην περίπτωση θα μας τα πληρώσει η Κυβέρνηση (ο φορολογούμενος δηλαδή). Δηλαδή ο κρατικός παρεμβατισμός επροκάλεσεν στρέβλωσην της αγοράς (Κρατικός παρεμβατισμός). Το χρέος που εδημιουργήσαν τούτες οι τράπεζες επουλούσαν το πάρακατω σε Lehman Brothers κλπ  οι οποίες με την απληστία τους εκάμναν ακόμα ποιο σύνθετα προϊόντα που επασάραν πάρακατω (φιλελεύθερο στοιχείο) .
Τζιαι γόρασε τζιαι να πουλήσεις, μετακίνα τζιαι να μετακινήσεις χρήμαν εμπλέξαν τα μπούτια τους οι τράπεζες. Σε κάποιαν φάσην τούτοι που εκάμαν τα δάνεια, σαν δεν έπρεπεν να τα κάμουν, δεν εμπορούσαν να πληρώσουν τες δόσεις τους τζιαι εφκάλλαν τα σπίθκια στο σφυρίν, τζιαι που τζιαμαί τζιαι τζί εγίναν ούλλα κατήφορος. Η μια η τράπεζα που εδάνειζεν αβέρτα σε αφερέγγυους δανειολήπτες έμεινεν δίχα κκασς τζιαι έτσι δεν εμπορούσεν να δανείσει σε άλλην τράπεζαν ενώ οι άλλες οι τράπεζες δεν είχαν εμπιστοσύνην να της δανείσουν τζίνης. Τζιαι εφτάσαμεν δαμαί που εφτάσαμεν με τις κυβερνήσεις να ξελασπώνουν τες ζημιές των τραπεζών με λεφτά των φορολογούμενων (κρατικός παρεμβατισμός). Δηλαδή το πρόβλημαν ξεκίνησεν τζιαι θεραπεύεται με τον ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΣΜΟ άσχετα αν εμεταφέρθηκεν με φιλελεύθερες πτυχές της παγκόσμιας οικονομίας. Ποιός φταίει; 
Πόθθεν ως τα πόθθεν εκατάρρευσεν έναν φιλελεύθερον σύστημα που δεν υφίσταται; Πως φταίει ο καπιταλισμός όταν η ίδια η Αμερικανική κυβέρνηση εγγυήθηκεν τούτα τα δάνεια τζιαι εξεκίνησεν το πρόβλημα;
Τζι ύστερα, ποιός είπεν ότι σε έναν φιλελεύθερον σύστημα τίποτα δεν αποτυγχάνει; Η οικονομία κινείται σε κύκλους, με τα πάνω τζιαι τα κάτω. Τούτον που καταφέρνει ο καπιταλισμός είναι να αναμορφώνεται τζιαι να αυτοδιορθώνεται που τις αποτυχίες του. Επάττησεν μια τράπεζα; Άφηστους μετόχους της να επωμιστούν το κόστος τζιαι όϊ ο καταναλωτής. Άμαν έναν μωρό κάμει ζημιά διάς τον πάτσον να μεν το ξανακάμει, εν του λαλείς ‘πάεννε τζι εν πειράζει’. Γιατί η Μόργκαν Στάνλι επάττησεν αλλά όϊ η Σανταντέρ τζιαι η HSBC; Ο καπιταλισμός μια χαρά την έσιει. Εν οι κυβερνήσεις που τα κάμνουν πούττους. Εμάθαμεν να φταίμεν τον καπιταλισμό τζιαι το κέρδος για ούλλα τα κακά της μοίρας μας χωρίς να θωρούμεν πως 19 στα 20 προβλήματα κάμνουν τα οι κυβερνήσεις.
Advertisements

Responses

  1. πιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι!!!!

    που λενε και στα χωρκά

  2. pandiera rossa 😛

  3. Απ όσα διάβασα ένα συμπέρασμα έβγαλα : Για όλο το χάλι της παγκόσμιας οικονομίας φταίει η πίπα της Μόνικας 🙂

  4. Φιρφιρή υπεραπλουστεύεις τα πράγματα. Αφού φταιν οι κυβερνήσεις γιατί τούτοι οι κύριοι τρέχουν με την ουρά στα σκέλια και ζητούν κρατική βοήθεια. Δηλαδή ένα πράμα τούτο το αγγλοσαξονικό μοντέλο. Ιδιωτικά κέρδη και δημόσια χρέη και από εδώ παν και άλλοι.

    Όταν οι τράπεζες έδιναν sub-prime mortgages που την άκρα και έκαμναν τρελά κέρδη ήταν όλα καλά και άγια. Αν εν φυλάαν έστω και κάτι που τα κέρδη τους αντι να να τα επενδύουν πάρακατω σε ακόμα πιο τοξικές επενδύσεις θα ήταν εντάξει τώρα. Οι Lehman Brothers χρωστούσαν 6.8 δις αλλά το 2006 είχαν δώσει 7.2 δις μπόνους στους υπαλλήλους τους. Δεν είναι βασικό νόμος της οικονομίας ότι στους καλούς καιρούς φυλάεις και κάτι για τους άσχημους. Τούτοι τί εφυλάξαν; Τίποτε απολύτως, εσπείραν ανέμους και τωρά θερίζουν ανεμοθύελλες.

    Και να σου πω και κάτι αλλό αγορά χωρίς κράτη δεν υπάρχει. Είναι ουτοπία να νομίζεις ότι θα υπάρξει ποτέ πραγματικά ελεύθερη αγορά. Όπως ουτοπικό είναι να πιστεύει κάποιος ότι ο κομμουνισμός είναι εφαρμόσιμο σύστημα. Τα κράτη ή μια κεντρική αρχή πάντα θα χρειάζεται και ναι μια χαρά εν ο κρατικός παρεμβατισμός εκεί που πρέπει. Που την κρίση του 1929 πως εγλυτώσαμε; Με την ελεύθερη αγόρα.

    Υπάρχει και market failure φαντάζομαι το ξέρεις αυτό. Οι επενδυτικές τράπεζες τα έκαμαν μαντάρα και στην ουσία παραβίασαν απλούς νόμους των οικονομικών. Το Economist που το 2002 που είπε ότι το σύστημα όπως εξελίκτηκε σε κάποια φάση θα κλατάρει.

    Θέλουμε ισορροπία μεταξύ αγοράς, κράτους, και κοινωνικής ασφάλειας. Ελπίζω να μάθουν το μάθημα τους τώρα.

  5. Με την ελεύθερη αγόρα; Έπρεπε να βάλω ερωτηματικό δαμέ. Κρατικός παρεμβατισμός New Deal και τα ρέστα, όπως και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο που είχαμε τις θεωρίες του Κέινς.

  6. @Sceptic Anonymous

    Έσιεις απόλυτον δίκαιο για το Αγγλοσαξωνικό μοντέλο. Ουδέποτε ισχυρίστηκα ότι ζούμεν σε έναν φιλελεύθερον οικονομικόν περιβάλλον. Τουναντίων! Σε έναν φιλελεύθερον περιβάλλον κέρδη τζιαι ζημιές θα ήταν πας τα ζινίσια των μετόχων. Οι τράπεζες θα εδιούσαν αβέρτα ριάλια αν δεν εγγυάτουν ο Κλίττον τότε την Μαε τζιαι την Μακ; Η αν δεν είχαν μιαν εγγύησην πως θα εγίνετουν εξωτερίκευση των ζημιών που το κράτος; Η ράσιη της Κυβέρνησης τους επέτρεψεν να σπείρουν άνεμους τζιαι να θερίσουν θύελλες.

    Όσο για τον αν είναι ουτοπία τα πράματα που λέω, εγώ λαλώ τα γιατί τζίνον εν που πιστεύκω εν το σωστό, άσχετα αν εν εφαρμόσιμον ή όϊ. Αλλίμονον ιδεολογικά ο καθένας μας να μεν ίσιεν μιαν ιδανικήν κατευθυντήριαν γραμμήν.

    Το μάρκετ φέϊλιαρ υπάρχει. Στην ελεύθερη αγορά οι υγιείς οργανισμοί δυναμώνουν, οι δε αδύναμοι τζιαι αλόγιστα ριψοκίνδυνοι εξαφανίζονται. Σερβάϊβαλ οφ δε φίττεστ τζιαι βελτίωση του συστήματος στο σύνολο του. Κοινωνική ασφάλεια ναι, αλλά Όϊ σε βάρος της πούγκας μου.
    Θέλει ο κόσμος έναν σύστημαν υγείας, άτε να το καταπιώ να πληρώσω φόρους. Θέλουν τζιαι σπίτιν, να σηκωθούν που τον κώλον τους να πιαν δουλεία, όί να τους τα πληρώνει η κυβέρνηση μου.

  7. το κύριο λάθος που εκάμαν τα κράτη ήταν που αφήσαν τις τράπεζες ανεξέλεγκτες. FED, ECB, BoE, IMF, SEC, FSA κτλ (κεντρικές τράπεζες τζαι οργανισμοί που εν υπεύθυνοι να προσέχουν, ελέγχουν το οικονομικό σύστημα) φταίσειν. Δηλάδη το πόσο δανείζουν οι τράπεζες, σε ποιους δανείζουν, τούτα ούλλα τα προιόντα που δημιουργούν τζαι μπλέκουν πράματα τόσο που ούτε οι ίδιες εν ξέρουν το ρίσκο τους έπρεπε να τα τσεκάρουν. Αντι να δουλέψουν παραπάνω στην αποτροπή τούντης κατάστασης βουρούν τωρά τζαι να πατσαρίσκουν, κάμνουν μιλλοσφουτζίζματα τζαι φυτεύκουν τη νέα φούσκα.

    όσο για τους ‘αριστερούς’ που εφκάλαν τα μπερέ τους, απλά κάμνω τους χάζι, επειδή εν έχουν να δώκουν λύσεις. Τζαι ούτε υπάρχουν, το πρόβλημα εν οτι ο άνθρωπος έννεν τέλιεος τζαι πάντα εννα κάμνει μαλακίες τζαι να αππώνεται, στον κομμουνισμό είμαστε στο έλεος της βλακείας λίγων, τουλάχιστο στον καπιταλισμό η βλακεία πιάννει μας ούλλους!

  8. Βασικά, ως το «μεν σιαίρεστε κομουνιστές εν επέθανε ο καπιταλισμός» μια χαρά ήσουν. Που τζιαμαί τζαι κάτω… ευκοιλιότητα να το πω, εμετό να το πω, πάντως εφύαν σου 🙂

    Ρωτάς ένα ερώτημα που το βρίσκω τουλάχιστον ατυχές: αν θα εδιούσαν τα δάνεια χωρίς τες εγγυήσεις του Κλίντον. Ε, συγνώμη τζιόλας αλλά η απλή απάντηση είναι ναι.

    Η πρώτος απλός λόγος εν ότι τζαι οι Βελγικές τράπεζες, τζαι οι Γερμανικές, τζαι οι Ολλανδέζικες, τζαι οι Εγγλέζικες εμπήκαν με τα μούτρα μες τη sub-prime δανειοδότηση χωρίς να έχουν καμιά εγγύηση που τον Κλίντον. Ας το δεχτώ όμως ότι εν ισχύει τούτο για χάρην του δεύτερου λόγου.

    Ο δεύτερος λόγος που εν τζαι ο πλέον σημαντικός εν ότι τίποτε στην ελεύθερη αγορά εν εμποδίζει το άτομο να ενεργεί εις βάρος του συνόλου. Νομίζω ο κόσμος που υποστηρίζει την ελεύθερη αγορά μερικές φορές εθελοτυφλεί σε πολλά απλά πράματα. Πες ότι είμαι ο υπεύθυνος επενδύσεων της Κοκοτράπεζας τζαι αντιμετωπίζω το εξής δίλημμα.
    Επιλογή 1η: Να κάμω τες πιο επικίνδυνες δυνατές πατέντες, γνωρίζοντας ότι σε δέκα χρόνια η τράπεζα μάλλον εννα παττίσει, αλλά στα πρώτα τρία χρόνια εννα πιάσω σε μπόνους 360 εκατομμύρια δολλάρια που εν μπορεί να μου τα γυρέψει πίσω κανένας.
    Επιλογή 2η: Να κάμνω σοφές επενδύσεις με γνώμωνα το μακροπρόθεσμο καλό των μετόχων για δέκα χρόνια τζαι να φκάλλω σε μπόνους 36 εκατομμύρια δολλάρια το χρόνο.

    Μόνον ένας παλαβός εννα διαλέξει την επιλογή 2. Για αυτό το κράτος έρκεται τζαι βάλλει κανόνες στα αποθεματικά τζαι τες επενδυτικές δραστηριότητες των διαφόρων ταμείων. Τζαι καλά κάμνει.

    Οι κομουνιστές εκαταλάβαν ότι ο κουμουνισμός γίνεται καταπίεση τζαι δικτατορία, οι χριστιανοί εκαταλάβαν ότι η πραγματική ζωή θέλει ψέμα τζαι πλούτη, μόνο οι ελευθεραγορίτες εμείναν να καταλάβουν ότι η φιλοσοφία τους εν κεφαλοτύρι στην πράξη.

  9. Entelos atopi i anartisi, ellipi kathe epistimonikis vasis kai theorias. Einai kalo to humor kai i iperaploustefsi alla na min to x…. kiolas ston vomo tou xioumor. An ola itan toso efkola kai tanoita kai oi lisis einai aftes tis anartisis tha itan poli diaforetiki i zoi pollon.

  10. Οι Χριστιανοί λαλούν ότι για ούλλα τα κακά φταιει ο Σατανάς, οι φιλελεύθεροι ότι για ούλλα τα κακά φταιν οι κυβερνήσεις.

    Και τα δύο εξίσου παράλογα και φαιδρά.

    Η ουσία του φιλελευθερισμού είναι «ο καθένας για το τομάρι του». Οποιος έσιει λεφτά να ζεί, όποιος εν εσιει να ψοφά. Φιλοσοφία εδραιωμένη στην πλεονεξία τζιαι την απληστία.

  11. @Giorgos Not quite re my friend. Δεν αμφιβάλλω ότι κάποιοι θα εδιούσαν δάνεια τζιαι χωρίς τον Κλίντον, αλλά θα το εκάμναν με δικόν τους ρίσκο τζιαι θα εσκέφτουνταν δκυο φορές πριν το κάμουν. Ο Φιλελευθερισμός δεν ισχυρίζεται ότι οι εταιρίες τζιαι οι τράπεζες δεν αποτυγχάνουν. Τουναντίων, τα σκάρτα ιδρύματα εξαφανίζονται τζιαι επιβιώνουν τα υγιέστερα τζιαι πιο προσεκτικά. Ο φιλελευθερισμός δεν παρουσιάζει μιαν τέλειαν κατάσταση πραγμάτων αλλά μιαν κατάσταση που αυτοβελτιώνεται. Τζιαι όπως ούλλες οι φιλοσοφίες έσιει τα κενά της, εξού τζιαι γίνεται revised. Oi φιλελεύθεροι αρχικά δεν εθέλαν να έσιει τον ελάχιστον λόγο η κυβέρνηση ενώ οι νεοφιλελεύθεροι δέχουνται μιαν κάποιαν κρατικήν εποπτείαν (τζιαι είδαμεν τα χάλια της εποπτείας μέχρι σήμερα).

    @Greekstories Englighten me koumbare. Μπορεί να καταλάβω παραπάνω απ’ότι νομίζεις. Θα χαρώ να δω βιβλιογραφία προς το αντίθετο αλλά τζιαι επιχειρήματα. Δαμαί δεν λογοκρίνουμεν κανέναν (είμαι που είμαι φιλελεύθερος). 🙂

    @δε ππάσιεντζιερ. Έννεν τούτη η φιλοσοφία του φιλελευθερισμόυ τζιαι ξέρεις το καλλύτερα που μενα νομίζω. Αν θα το έβαλλα σε μιαν πρόταση θα ήταν «εγώ νιάζομαι για μένα παραπάνω απ ότι νιάζεται η κυβέρνηση για μενα».

  12. όπως είχα πει τζιαι στην δρακούνα πιο παλιά. έσιεις το χιούμορ έμφυτο αλλά άμα μπεις στην πολιτική ανάλυση, που σου νεύκω που πάεις.
    ο νεοφιλελευθερισμός έννεν τωρά που αποδείχτηκεν μαλακία αλλά που το τέλος των 90σ. τζιαι αποτελεί αδιαμφισβήτητο ιστορικό δεδομένο ότι όποτε το κεφάλαιο είναι σε κρίση έρκεται το κράτος να το σώσει. βλέπε 2 παγκόσμιους πολέμους, 1929 τζιαι σήμερα. δικαίωμα σου να πιστεύκεις στην καπιταλισμό, εν θα μας επιβάλεις όμως τζιόλας ότι εν τζιαι το ιδανικό σύστημα

  13. @Gregoris Δηλαδή παραδέχεσαι πως ουδέποτε αφέθηκε ο οικονομικός φιλελευθερισμός να δουλέψει χωρίς κρατικό παρεμβατισμό, να αυτοδιορθώσει τις αποτυχίες του και να εξέλθει δριμύτερος.
    (και να μου επιτρέψεις να αμφιβάλλω αν οι καπιταλιστικές πρακτικές που οδήγησαν στο κραχ είχαν τις ρίζες στους στον φιλελευθερισμό αντί στον κρατικό παρεμβατισμό και έγιναν ακόμη χειρότερες με το νιου ντίαλ). Αντίθέτως εν οι ΚΡΑΤΙΚΟΙ περιορισμοί (τταρίφες, δασμοί κλπ) προς την Γερμανία που οδήγησαν στους πολέμους, η απουσία εμπορίου σε ελεύθερη βάση και όχι το αντίθετο.

  14. ego ena exo na po, arga i grigora oi theories tou marx(gia to mellon) tha epalitheutoun.

    oi akrivos opos tis ediatipose alla to apotelesma tha ine akrivos to idio

    apotelesma = ptosi tou kapitalismou

  15. δεν μπορεί να δουλέψει η αγορά χωρίς το κράτος. το κράτος εγγυάται τους όρους λειτουργίας τζιαι καθορίζει το πλαίσιο της αγοράς. η θεωρία του νεοφιλελευθερισμού απότυχεν επειδή αδυνατεί να κατανοήσει τούτον το πολλά βασικό τζιαι απλό σημείο

  16. O kapitalismos den einai sistima me tin ennoia tou oti den epivlithike apo kapoious alla einai emfytos stin anthropini fysi.

    To telos tou kapitalismou tha erthei me to telos tis anthropotitas. ta ypoloipa den einai tipote parapano apo wishful thinking kapoion pou antipathoun to kapitalismo apla epeidi kapoioi alloi ta exoun kataferei kalytera kai mporoun kai apolamvanoun perissotera agatha.

    Oraio arthro firfiri. kati diaforetiko toulaxiston apo tin flyaria pou epikratei ton teleftaio mina.
    Andreas

  17. δεν επιβλήθηκε που κάποιους ο καπιταλισμός λαλεί ο πουπάνω.έχει απόλυτο δίκαιο η φεουδαρχία απλά μιαν ημέρα είπε να σκολάσει και να αφήκει τον καπιταλισμό να αναλάβει.
    έτσι και μια μέρα (που ξέρεις;) μπορεί ο καπιταλισμός σου (που εν έμφυτος) να μας παρετήσει ήσυχους.
    με τον καπιταλισμό ναι, ευημερούν παραπάνω άνθρωποι που οποιονδήποτε άλλο οικονομικό σύστημα είχαμε. τούτο ΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΥΗΜΕΡΟΥΜΕ ΟΥΛΛΟΙ, που σαν ανθρωπότητα εν ο στόχος που πρεπει να έχουμε.

  18. @ chillax Ο Μάρξ είναι στον κάλαθο της ιστορίας διότι οι υποθέσεις του βρίσκουνται πάνω σε λανθασμένες βάσεις (χωρίς να παραμερίζουμε το γεγονός ότι υπήρξεν αξιόλογος φιλόσοφος). Κατ’ αρχάς ο Μαρξ έλεγεν ότι ο καπιταλισμός βρισκόταν στο νεκροκρέβατο του, ενώ στην πραγματικότητα βρισκόταν στα γεννοφάσκια του. Ουδείς, ούτε ο Μάρξ, εφαντάζετουν πόσο ευέλικτος εν ο καπιταλισμός, δεν μπορούσε να διανοηθεί την πολυεθνική δημόσια εταιρία όπου μερίδιο στα μέσα παραγωγής μπορεί να έσιει ο καθένας. Εξού τζιαι κάθε φοράν που τρώει τα μούτρα του ο Μαρξισμός (που στα πανεπιστήμια του εξωτερικού η διδαχή του εν είδος προς εξαφάνιση, στην ΒΑ τουλάχιστο) φκαίνει τζιαι νέον παραπούλλιν, Όϊ Μαρξισμός Φεμινισμός, Στρακτουραλιστικός Μαρξισμός και πάει λέγοντας. Ο Μαρξισμός εσκόλασεν, πιττίν, εκόρτωσεν νούρον, κκίκτ δε μπάκετ, τζιαι κουντά φκιόρα.

    @ανώνυμος Εν έφκολον πάντα να δεχούμαστεν την ιστορία ως επιβεβλημένην (τζιαι γιαυτόν να δικαιολογούμεν τις αποτυχίες μας σαν άτομα). Η πραγματικότητα είναι πως η ιστορία εν έναν συνεχόμενο, πολυαιτιώδες φαινόμενο που εξελίσσεται που μόνον του. Στα σταλινικά καθεστώστα ίσως να ισχύει τούτον που λαλείς, αλλά την ιστορία ουδείς την επιβάλλεί, είται τον καπιταλισμό. Καπιταλισμός δεν υπάρχει εκεί που δεν υπάρχει πρόθυμος κόσμος να τον ασπαστεί, σε μιαν οικειοθελή συναλλαγή.
    Και γιατί να ευημερούμε όλοι σε παρακαλώ; Δέχουμαι ένα μίνιμουμ επίπεδο διαβίωσης για όλους αλλά γιατί να ευημερούμε όλο καθ αυτόι; Γιατί οι ττεμπέληδες να επιχορηγούνται που τους εργατικούς; Οι λιγότερο ευφάνταστοι τζιαι φοβιτσιάρηδες που τους λίγους που τολμούν να πάρουν το ρίσκο τζιαι να δημιουργήσουν; Γιατί οι άνθρωποι που πληρώνονται παραπάνω να γαμιούνται για να στηρίζουν τους χαμηλόμισθούς; Με ποιό κριτήριο;

  19. βεβαίως και επιβλήθηκε διά της βίας ο καπιταλισμός με επαναστάσεις όπως ήταν η γαλλική.έτσι εσκόλασε η φεουδαρχία.

    η ιστορία εξελίσσεται και οι κοινωνίες το ίδιο και τα οικονομικα συστήματα.όπως αντικαταστάθηκεν το δουλοκτητικό σύστημα που την φεουδαρχία και κείνη που τον καπιταλισμό, έτσι και ο καπιταλισμός εν να αντικατασταθεί που κάτι άλλο.το σημαντικό της εξέλιξης τούτης είναι ότι ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΤΟΜΑ ΕΥΗΜΕΡΟΥΝ ως συνέπεια τούτης της εξέλιξης.

    το ότι κατακρίνω το τωρασινό σύστημα εν σημαίνει οτι το μηδενίζω ή ότι εν σκάρτο.

    και όσον αφορά την ερώτηση σου, ναι να ευημερούμεν ούλλοι διότι οσοι παραπάνω ευημερούμε τόσο πιο μιτσιά εν η εκμετάλλευση που εν να υπάρχει μεταξύ των ανθρώπων.εκτός και αν θέλεις πίσω το δουλοκτητικό σύστημα.

    αλλά αν ευημερούσαμεν ούλλοι ήταν να μπορεί ο κάθε ένας να στήννει επιχειρήσεις αβέρτα;που ήταν να έβρει εργατικά τόσο φτηνά και να έχει τόσο μεγάλο περιθώριο κέρδους;

    ο προηγούμενος ανώνυμος

  20. Μια ερώτηση διότι εν κατέχω τζιαι πολλά που οικονομικά.
    Εγγυήθηκε ο Κλίντον είπαμε τούτες τες 2 τράπεζες για να μπορούν να διούν δάνεια σε κόσμο που αρχικά εν θα δίναν. Τζιαι έτσι εδώκαν με τα μούτρα τούτοι οι οργανισμοί να διουν δάνεια στον απλό κόσμο με αποτέλεσμα την σημερινή κρίση…
    Δαμέ εδημιουργήθηκεν μου το εξής ερώτημα.
    Τούτες οι τράπεζες-οργανισμοί εν είχαν οικονομολόγους-αναλυτές να προβλέψουν που σκατά εννα καταλήξει τούτο; Φαίνεται μου κάπως αφελής τούτη ούλλη η κουβέντα. Το ότι εδιούσαν έτσι απλά τόσες λίρες επειδή εγγυήθηκεν τους το ο Κλίντον. Αποκλείεται να μεν εξέραν πόσα μπορούν να δώσουν ή πόσα εννα κερδίσουν/χάσουν.
    Τζιαι που την άλλη.. Ο Κλίντον εν είχε υπουργείο οικονομικών που έκαμε τους υπολογισμούς του και τα λοιπά πριν να κατεβάσει τούτη τη πρόταση;

    Μπορεί να ακουστεί μεγάλη μαλακία αλλά τόσον κατέχω. Υπάρχει πιθανότητα τούτη ούλλη η κατάσταση να δημιουργήθηκεν εσκεμμένα;

  21. είχαν ρε braintrap αλλά ήταν μούτσιοι τζαι εθαμπωθήκαν που το εύκολο χρήμα, κάτι που το 99% των ανθρώπων παθαίνει, επίσης εβασίζουνταν πολλά σε χρηματοοικονομικά προιόντα που εγίναν πρόσφατα της μόδας τζαι εν εττεσταριστήκαν.
    Εν τούτη η δυσκολία των οικονομικών το ότι εν μπορείς να κάμεις πειράματα όπως τη χημεία, ούτε εν όπως τα μαθηματικά που 1+1=2 τελος. Ο μαρξισμός πχ. επείρεν τόσες δεκαετίες να αποδειχθεί ότι εν δουλεύκει.

    ένα ωραίο κείμενο για τον καπιταλισμό που τον Νίκο Δήμου

    http://www.ndimou.gr/articledisplay.asp?cat_parent=11&time_id=83&cat_id=11

  22. a tzai kati p exiasa, sta ‘oikonomika peiramata’ tron tin palloutzia ekatommyria kosmos eno sta xeimika to polli polli na paei kanenas epistimonas je kanena ergastirio 😀

  23. file firfri kamneis pola megalo lathos oti oi theories tou Marx vriskontai ston kalatho tis istorias.

    o Marx eperimene oti emeis ouloi oi havenots pola sintoma itan na sikostoume enantia stous capitalistes kai na tous ta kamoume kampo ala emeis ekatsame kai anektikame tous.

  24. @chillax
    mipws epeidi oi havenots protimoun na exoun estw kai mia elaxisti elpida na ginoun have, para na metatrepsoun oli tin koinwnia se «paradeiso» twn havenots?

    akoma enas logos giati i thewries twn Marx kai sia den einai efarmosimes. epeidi apousiazei i eilikrinia. kati paromoio me tin alepou tou aisopou kai ta stafilia
    Andreas

  25. πνασε και παλε ρε ^^

  26. Ατε ρε Φιρφιρή, παρέτα τες ιδεολογίες τζιαι δεν σου παει. Χάννεις που την αξίαν σου.

    με 40 δις η ανθρωπότητα θα μπορούσεν να εξαλείψει που το πρόσωπον της γής την πείναν δια παντώς αναγνωρίζοντας έναν πιάτον φαϊν την ημέραν σαν ανθρώπινον δικαίωμαν. Πόσα εφάαν οι «εργατικοί» τραπεζίτες σου σε primes; Πόσα έδωκεν ο κοσμάκης που τους φόρους του για να διορθώσει τες ατζιαμοσύνες τους; Να διορθώσει τες μαλακίες ορισμένων κιφηνών ήβρεν λεφτά ο κοσμάκης να πιορώσει φόρους. Για έναν τόσον σοβαρόν θέμαν όσον εν η πείνα, δεν έβρισκεν. Τζιαι μεν μου πεις ότι εν που εν εν εργατικοί οι τριτοκοσμικοι τζιαι εν για αυτόν που πεθανίσκουν.

    Για τον καπιταλισμόν μεν βιάζεσαι να φκάλεις συμπεράσματα. Εσφόντζυσεν τα σκατένα του (την κατάφορην αδικίαν που εβασίλεφκεν πρίν τους παγκοσμίους πολέμους) ξιμαρίζοντας την οικουμένην τζιαι ξιντυλώντας τους μή ανανεώσιμους πόρους που εδιέθετεν η αθνρωπότητα διώντας την κατανάλωσην σαν αντίδοτον της αδικίας που τον έθετεν σε κίνδυνον. Την πραγματικήν του ικανότηταν να μετεξελίσσεται θα την δούμεν τωρά που τα αποθέματα μη ανανεώσιμων πόρων αρκέψαν τζιαι λείφκουν. Matter matters too. Ούτε ο καπιταλισμός, ούτε ο σοσιαλισμός επιάσαν ποττέ σοβαρά την υλικήν βάσην της οικονομίας. Αν ο σοσιαλισμός εκόρτωσεν νούρον, πίττίν όπως λαλείς, ε, τότε εν ο καπιταλισμός μόνος του που θα περάσει στο ταμείον. Τζιαι η φύση εν τζιαι εν μαννή όπως τους αθρώπους. Δεν θα είναι αρκετόν να κόψεις αλλό καμπόσες λίρες σε χαρτίν για να ισοζυγίσεις τα πράματα. Όσες λίρες τζιαι να κόψουμεν σε 40 χρόνια στην Κύπρον θα έχει το μισόν νερόν που έχει σήμμερα λόγω κλιματικών αλλαγών, η θερμοκρασία θα είναι όπως τζιείνην της Αιγύπτου, η γή θα έχει το μισόν πετρόλαον που έχει σήμμερα, τζιαι μες σε έτσι συνθήκες βούρα να ποτζιοιμήσεις τες κοινωνικές αντιθέσεις με πατάτες αντιναχτές.

  27. γεια σου ασέρας. τζιαι κάτι άλλον φιρφιρή. αν ο Μαρξισμός είσιεν σκολάσει, εν θα εδιδάσκουνταν οι θεωρίες του Μαρξ στα πανεπιστήμια τζιαι εν θα αναγκάζεσουν τζιαι συ να μάθεις πέντε πράματα για τζίνες. ακόμα τζιαι σήμερα 150 χρόνια μετά, ένας που μελετά κοινωνικές επιστήμες τζιαι δεν έσιει υπόψην του τη Μαρξιστική παράδοση θεωρείται ακαδημαΪκά αγράμματος. το θέμα έννεν αν επαληθηυτήκαν ή οί οι προβλέψεις του Μαρξ. η μαρξιακή σκέψη εν επιστημονική μέθοδος όι ιδεολογία. τζιαι ως τέθκια έννεν απλά ζωντανή αήμερα, είναι τζιαι απαραίτητη.

  28. @gregoris Μα δεν αμφισβητώ την συμβολή του Μαρξισμού στην πολιτική φιλοσοφία. Ο Μαρξ ήταν αξιόλογος φιλόσοφος. Απλά έκαμεν λάθος γιατί κάποια presumptions του αποδεικτήκαν λανθασμένα ενώ η κοινωνία τζιαι ο κόσμος επροχώρησεν με τρόπο που να μεν έμεινεν τόπος μες την θεωρεία του.

    @ Ασερας Τούτον το «με 40 δις η ανθρωπότητα θα μπορούσε να κάμει έτσι τζι έτσι» βρίσκω το πολλά αφελές, όπως τες συναυλίες του Γκέλντοφ για να σταματήσουν την πείναν στην Αφρική. Άλλον το έναν τζιαι άλλον το άλλο. Το πρόβλημαν της φτώχειας έννεν οικονομικό. Λεφτά επιάσαν πολλά οι κυβερνήσεις οι Αφρικανικές αλλά εφάν τα οι μεσάζοντες τζιαι οι διεφθαρμένοι κυβερνητικοί (να θυμίσω ότι ο φιλελευθερισμός μιλά για λιγότερο κράτος;) Οι χώρες του τρίτου κόσμου που ασπάστηκαν τον καπιταλισμό σε κάποιο βαθμό τζιαι αννοίξαν τις οικονομίες τους (Τίγρεις της Ασίας, Ταϋλάνδη, Σινγκαπούρη, Κορέα, Ινδονησία, Μαλαισία, Κινεζικές ζώνες ελευθέρου εμπορίου κλπ) ευημερούν σε σχέση με όσες επιάσαν να τα κάμουν μόνες τους (Αφρικανικές χώρες λόγου χάριν).
    Επίσης, ο προστατευτισμός της Ευρώπης προς τους αγρότες της (τταρίφες στα εισαγώμενα και επιδοτήσεις γενναιόδορες μεσω της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής) πατά στο λαιμό τους Αφρικανούς που δεν μπορούν να κάμουν εξαγωγές τζιαι να πουλήσουν τα προϊόντα τους (Ταρρίφες ις νο γκουτ) άρα τζιαμαι που παρεμβαίνουν οι κυβερνήσεις να γυρέψεις το πρόβλημαν.
    Δεύτερον,δουλειά του καπιταλισμόυ εν η δημιουργία πλούτου, όϊ κοινωνικής δικαιοσύνης. (αν τζιαι οι εκδημοκρατικοποίηση της πληροφορίας, της τεχνολογίας τζιαι της ροής κεφαλαίου εν κοινωνική δικαιοσύνη αν με ρωτάς). Αφήστε την αγορά να κάμει την δουλειά της τζιαι οι κυβερνήσεις την δουλεία τους. Οι Σκανδιναβοί κάμνουν τζιαι τα θκυο. Οι Αφρικανοί όσαν φκάλουν τρών τα. Έννεν 40 δις που θέλουν οι φτωσιοί για να φκουν που την φτώσιαν αλλά λλιόττερες διεφθαρμένες κυβερνήσεις.

    Μπορούμεν να το συζητήσουμεν το ζήτημαν, τζιαι άλλα, τζιαι κατ’ ιδίαν αν θέλεις όταν έρτεις Κύπρο.

  29. Το να συζητούμεν αν ο Μαρξ έκαμεν λάθος η όι είναι σαν να συζητούμεν αν η θεωρία του Newton, ή ακόμα τζιαι του Einstain που εν πιό σύγχρονος αντιπροσωπεύει την σύγχρονην φυσικήν. Δεν την αντιπρωσοπεφκουν τζιαι είπαν τζιαι πολλά πράματα που εξεπεραστήκαν που την νέαν γνώση. Είναι σαν αν συγκρίνεις έναν καπριολέ της δεκαετίας του πεήντα με το τελευταίον μοτέλλον hybrid αυτοκίνητον. Δεν έχει νόημα. Αν δεν αναπτύσσετουν όμως το καπριολέ, το τελευταίον μοτέλλον αυτοκινήτου δεν θα υπήρχεν. Οι σύγχρονες οικονομικές τζιαι φιλοσοφικές θεωρίες εν ζυμωμένες με τες παλιές κατακτήσεις της σκέψης ακριβώς όπως τζιαι στην φυσικήν ή στα μαθηματικά. Κάθε ανθρώπινη θεωρία εν καταδικασμένη να ξεπεραστεί, πρώτα πρώτα από αυτούς που πιστεύκουν σε αυτήν. Τζαι να ξεπεραστεί δεν σημαίνει κατ ανάγκην να την απαρνηθεί κάποιος ή να την πετάξει στα ποσκούπηδα όπως θέλεις να κάμεις με το κεφάλαιον του Μάρξ. Μπορεί τζιαι να πατήσεις πάνω της για να πάεις πιό μακρυά. Ο ίδιος ο Νewton είπεν «αν δεν υπήρχαν γίγαντες πριν που μέναν να πατήσω πας τους νόμους τους δεν θα μπορούσα να δώ πιό μακρυά που τζιειαμαί που πατούν τα πόθκια μου». Αν από ιδεολογικήν στενότηταν σκέψης (δεν το λέω για σένα Φιρφιρή γιατί εκτιμώ σε, γενικά το λέω) κάποιος αρνείται να μελετήσει τους κλασσικούς που δεν τον βολεύκουν, απλά κάμνει την σκέψη του πιο φτωχήν.

    Τα 40 δις για την φτώχιαν δεν το έφκαλα που την τζοιλιά μου Φιρφιρή. Εν η κοστολόγηση της FAO των Ηνωμένων εθνών. Όσον λάθος τζιαι να είναι, η ουσία που θέλω να θίξω είναι ότι στες προτεραιότητες της σύγχρονής καπιταλιστικής κοινωνίας είναι να παράξει πλούτον για να τον καταστρέψει μάνι μάνι αλόγιστα όσον για να γυρίζει η τουρπίνα της κατανάλωσης τζιαι όχι να τον χρησημοποιείσει για να παράξει χαράν τζιαι ζωήν. Η καταστροφή του πλούτου εγίνην η ίδια χαρά τζιαι ζωή. Αυτόν το πράμαν είναι οικονομική τζιαι κοινωνική perversity, τζιαι αυτήν την perversity την χρεώννω στον καπιτάλισμόν τζιαι στους μηχανισμούς της αγοράς που εσύ θεωρείς κάτι σαν θεικές δυνάμεις.

    Τζιαι ας μεν πάμεν πολλά μακρυά να γυρεύκουμεν θεωρίες τζιαι abstract concepts. Πόσην χαράν νοιώθεις εσού τζιαι εγώ να πετάξουμεν έναν καταναλωτικόν αγαθόν που επάλιηνεν για να ΑΓΟΡΑσουμεν το τζιουνούρκον μοτέλλον. Η αγορά σαν μοναδικός μηχανισμός λειτουργείας της οικονομίας, ούτε για αθρώπους που πεινούν έχει μηχανισμούς να κάμει τίποτε, ούτε για την υλικήν βάσην των συναλλαγών που φτάννει στα όρια της ξέρει τι θα κάμει (μιλώ για την φύσην, το περιβάλλον που δυνεί τζαι τους πόρους που λείφκουν). Δεν πιστεύκω ότι λαλείς μαλακίες αλλά εν εκατάλαβα καλά πως περιμένεις την αγοράν που μόνην της να κάμει κάτι για το περιβάλλον τζιαι για τες οικονομικές επιπτώσεις που φέρνουν δυστυχίαν τζιαι θάνατον.

    Για αυτά που λαλείς περί corruption συμφωνούμεν. Αν είναι να δώκουμεν 40 δις στον κάθε αφρικανόν διχτάτοραν να να καταθέσει στην Ελβετίαν καλλύττερα να τα αφήκουμεν τζιειαμέ που είναι.

  30. Sorry για το μακρυνάριν αλλά είχεν δύο θέματα ;))

  31. polla orea sizitisi gia tin afriki:

    http://www.templeton.org/africa/

  32. ειπες οτι δεν λειτουργουμε σε μια πραγματικα φιλελευθερη αγορα γιατι υπαρχουν κυβερνησεις που βαζουν δασμους και φορους. Οι κυβερνησεις ομως για να επιτελεσουν το εργο τους χρειαζονται πορους οι οποιοι εξασφαλιζονται μέσα από τη φορολογία. το να μην υπάρχουν αυτοί οι πόροι και κατά συνέπεια να μην μπορεί να λειτουργήσει ένα κράτος, δεν είναι φιλελευθερισμός αλλά αναρχία. το κράτος πρέπει να παρεμβαίνει και κυρίως να ελέγχει την αγορά για να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα της οικονομιάς, ειδικά όταν μιλάμε για χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς που χειρίζονται τα λεφτά του λαού (καταθέσεις, συντάξεις, ασφάλειες) το κράτος έχει χρέος να διαθέτει τους κατάλληλους μηχανισμούς ώστε να διασφαλίσει ότι ο κόσμος θα έχει και αύριο τα λεφτά του.
    Άρα η συζήτηση δεν πρέπει να είναι για το αν θα πρέπει να έχουμε λιγότερο ή περισσότερο κράτος αλλά καλύτερο κράτος. Με καλύτερους μηχανισμούς οι οποίοι θα του επιτρέπουν να επιτελέσει το ρόλο του, ο οποίος πρέπει να είναι, και είναι συμπληρωματικός, ελεγκτικός και αναδιανεμητικός, όπως είναι σήμερα. ΄
    Το πρόβλημα στις ΗΠΑ ήταν πρόβλημα ρευστότητας. Τη ρευστότητα μπορεί να την ελέγξει το κράτος με κάποιες οικονομικές φόρμουλες τις οποίες δεν τις ξέρω απέξω κι ανακατωτά, αλλά στο περίπου πάει ως εξής: στο net lending αφαιρούμε το πλεόνασμα του κράτους, ή προσθέτουμε το έλλειμμα και βλέπουμε πόσο χρήμα υπάρχει και μπορεί να δοθεί σε δάνεια. Αν αυτό ξεπεραστεί, όπως έγινε στις ΗΠΑ, που το κράτος δεν διατηρούσε τον έλεγχο, όπως γίνεται αλλού, τότε δημιουργείται πρόβλημα ρευστότητας.

  33. firfiri έχεις πρόσκληση στο μπλογκ μου. Κάνε μια βόλτα και αμα θες μπες στο παιχνίδι.
    Καλό βράδυ!

  34. ρε φιρφιρί εν πελλάρες που λαλείς.

    Δαμαί ο Γκρινσπαιν που τον έκαμεν πράξη τζιαι επαραδέχτηκεν το λάθος που έκαμε για τον άκρατον φιλελευθερισμό τζιαι εσύ μάσιεσαι να μας πείσεις ότι εν σωστόν πράμαν λαλώντας την μιαν πελλάραν πάνω στην άλλη;

    Α όσο για τον Κλίντον πες μας τζιαι γιατί δεν τον αφήκαν να αγοράσει τες μετοχές των τραπεζών όπς έθελεν να κάμει. Ξέρεις γιατί έννεν οξά να σου πω; Τζιαι αν δεν το ξέρεις τούτο το γεγονός διάβασε τζιαι μάθε για να δεις ίντα «καλα παιθκιά» εν οι φίλοι σου οι φιλελευθεριστές.

  35. @ γαρος.

    Πιστεύκω τα ακριβή λόγια του Γκρίνσπαν ήταν «the financial crisis had exposed a flaw in his and others’ free market ideology. Banks and investment firms did not do a good enough job analyzing the risks of the home mortgage market, and some types of derivatives should have been subject to more regulation. We cannot expect perfection in any area where forecasting is required».

    Όμως τούτον δεν αναιρεί το γεγονός ότι η Κιβέρνηση Κλίντον, με το πλεόνασμαν που είσιεν, εγγυήθηκε την Φρέντι ΜΑκ τζιαι Φάννι Μέϊ, ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΥΡΣΑ παροχής δανείων σε ανθρώπους που δεν εκρατούσαν να τα αποπληρώσουν. Μέχρι τότε οι τράπεζες ΔΕΝ εδιούσαν δάνεια σε άνεργους (χαλόου!). Άμαν το εκάμαν τούτον τούτες οι δκυο οι τράπεζες με την ράσιην της κυβέρνησης (49% των δανείων ήταν σε κόσμο χαμηλής χρηματοληπτικής ικανότητος) Τούτον εν το ππόϊντ. Δεύτερον, πολλά καλά δεν αφήσαν τον Κλίντον να γοράσει μετοχές τον τραπεζών. Δημιουργεί αθέμιτον ανταγωνισμόν με το να παρέχει κεφάλαιο σε κάποιες τράπεζες τζιαι σε άλλες όχι.
    Σκέφτου εσύ να έσιεις μιαν επιχείρηση τζιαι να έρκεται η κυβέρνηση να στηρίζει τον ανταγωνιστή σου. Απλά τα πράματα.

  36. Ο Γκρίνσπαν τζιαι το λάθος του (τζιας μάσιεται να κόψει κάτι που τες ευθύνες του (partial error)) . Δε λλίον τζιαι για την ευθύνη της FED για τα δάνεια που αναφέρεις. (Από τους New York Times.)
    http://www.nytimes.com/2008/10/24/business/economy/24panel.html?_r=1&oref=slogin

    Για τον Κλίντον τζιαι την «ευθύνην» του στην οικονομική κρίση. Δε τον πρόλογο προσεκτικά γιατί απαντά σου σε ότι λαλεις (it isn’t true).
    (Από τους New York Times.)
    http://www.nytimes.com/2008/10/18/opinion/18barr.html

  37. @ garos Θέκκιου για τα λινκς. Εθκιάβασα τα με προσοχή. Η ορθή ή και λανθασμένη παρέμβαση της Φεντ όμως αποδεικνύει ακριβώς αυτό που έλεγα,ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να νεκατώνουνται όσον το δυνατόν λλιόττερο καθότι η Κεϊνισιακές πρακτικές έρκουνται σε αντίθεση με τις οικονομικές πρακτικές των οπαδών του Χάγιεκ (εμού δηλαδή). Αν τζιαι ο τελευταίος παραδέχεται πως σε εξαιρετικές περιπτώσεις η κυβερνητική παρέμβαση ίσως να είναι αναγκαία.

    Όσον για τον Κλίντον οι απόψεις εν διφορούμενες νομίζω. Κρατώ τα σχόλία σου όμως.
    Δεν πάυει όμως ο κρατικός «σοσιαλιστικοκοινωνικός» όπως θέλεις πέτον παρεμβατισμός να προκαλεί παραπάνω προβλήματα μεσοπρόθεσμα τζιαι βραχυπρόθεσμα απ ότι προσπαθεί να λύσει.

  38. φίλε φιρφιρί μα η φεντ τζιαι ο μάστρος της ο Γκρινσπαν τούτον ελάλεν όπως λαλείς τζιαι εσύ δηλαδή λλιόττερον κρατικόν παρεμβατισμό ή τζιαι καθόλου (έρκουνταν σε οργασμό μόνο που το εσκέφτουνταν το τελευταίο). Είδαμε τα αποτελέσματα τωρά τούτης της πολιτικής τζιαι καποιοι άτυχοι δυστυχώς ζιούν την στο πετσίν τους.

    Διαφωνώ ριζικά με την άποψη σου ότι ο κρατικός “σοσιαλιστικοκοινωνικός” παρεμβατισμός προκαλεί περισσότερα προβλήματα. Αντιθέτως προστατεύει μας τζιαι εσένα τζιαι εμένα που την απληστία του οποιοδήποτε golden boy που τρώει μια φάουσαν λίρες τζιαι μετά αθθυμάται να κλαίεται ότι πρέπει να του παλάρουμεν εμείς τζιαι το άσιημο να είναι ότι πρέπει πλέον να του τα παλάρουμεν γιατί αλλιώς θα πάμεν ούλλοι σώττον.

    Η οικονομία δεν είναι παρά ένα παιχνίδι τζιαι πρέπει να έσιει κανόνες τζιαι διατητή. Φαντάσου ένα παιχνίδιν μάππας χωρίς κανόνες τζιαι χωρίς διαιτητή. Μπόρει να παικτεί; Η απάντηση είναι όχι.

    Ε τότε ρε κουμπάρε γιατί η οικονομία που είναι ένα παιχνίδι τζιαι ετζιείνη να πρέπει να παίζεται χωρίς κανόνες; Γιατί να πρέπει να βασιζούμαστε στην καλή διάθεση του πιο άπληστου όντος στον πλανήτη Γη, του ανθρώπου που κυνηγά το χρήμα, για να περνούμε οι υπόλοιποι καλά τζιαι ανθρώπινα;

  39. http://e-rooster.gr/11/2008/1001

    Den tha mporousa na ta po kalitera apo ton Kaisario

  40. Και καταλήγει ο Καισάριος, που με βρίσκει τζιαι σύμφωνο..

    «Πολλά έχουν πάει στραβά και βρεθήκαμε εδώ σήμερα. Αρχίζοντας από νομοθεσίες που δεν έπρεπε να περαστούν, ανεπαρκή παρακολούθηση ρίσκου από τις αρχές και από τους ίδιους τους εμπλεκόμενος και πάνω από όλα η πτώση στις τιμές των κατοικιών που δεν είναι κάτι που γίνεται συχνά.»

    Δηλαδή ο κρατικός παρεμβατισμός (νομοθεσίες που δεν έπρεπεν να περαστούν) τζιαι τζιαμαί που έπρεπε να υπάρξει παρέμβαση, διότι ο νεοφιλελευθερισμός δέχεται ότι σε πολλά συγκεκριμένες περιπτώσεις εν θεμιτή η παρέμβαση όπως για παράδειγμαν η εποπτεία, δεν εδούλεψεν όπως έπρεπεν.
    Δηλαδή αγαπητέ γάρε (τζιαι δεν το λαλώ καθόλου ειρωνικά το αγαπητέ 🙂 ) η απληστία του νεοφιλελευθερισμού μπορεί να ήταν το όχημα της κρίσης, αλλά το πηδάλιο κρατούσαν οι κυβερνήσεις. Το κρίμαν πάνω τους, όϊ πάνω στον καπιταλισμό καθ’αυτόν.

  41. Φίλε Φιρφιρή εν πρώτοις να ξεκαθαρίσουμεν ότι δεν είμαι εναντίον του καπιταλισμού. Πιστεύφκω στον φιλελευθερισμό και τον καπιταλισμό αλλά όχι χωρίς κρατικό παρεμβατισμό και έλεγχο. Με άλλα λόγια πιστεύκω στο μικτό μοντέλο οικονομίας. Οι ακρότητες είτε προς το ένα άκρο είτε προς το άλλο άκρο δημιουργούν στρέβλωση την οποίαν πάντα πιερώνουν οι απλοί πολίτες. Τζιαι σε αυτό είμαι εναντίον.

    Εν δευτέροις με το τελευταίο ποστ σου νομίζω ότι πλέον συμφωνούμε στο ίδιο πράμαν. Φιλελεύθερη οικονομία με κρατικό παρεμβατισμό και έλεγχο εκεί και όπου χρειάζεται. Πολλύς ή λλίος αυτό πρέπει να κρίνεται με βάση τις δεδομένες συνθήκες που επικρατούν τη δεδομένη στιγμή. Συμφωνούμε;

    (Αν δεν συμφωνήσεις θα ερτω τζιαι θα κλωτσήσω τον Μότζιον μεστα δόντια με τα πισινά μου τα πόθκια να του τα κάμω στραγάλια. 😉 )


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: