Αναρτήθηκε από: firfiris | Φεβρουαρίου 20, 2008

Οι κούπες σε ένα καπιταλιστικό περιβάλλον ή In Koubes we trust

Ο καπιταλισμός τζιαι η ελεύθερη αγορά εν πολλά ωραίο πράμα πιστεύκω. Ο συναγωνισμός, όπου υπάρχει διαφάνεια εννοείται, εν πράμαν ωφέλιμο για τον καταναλωτή. Για παράδειγμαν η Τράπεζα Κύπρου έκαμεν στεγαστικόν δάνειον με επιτόκιον 3.5% τις εκατό (που εν παραπάνω το πραγματικόν αλλά ένιγουέϊ) τζιαι στην εφτομάδαν η Λαϊκή έκαμεν δάνειον με 3.4% την στιγμήν που το βασικόν επιτόκιον της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας εν 4%. Όμως ο ανώττερος συναγωνισμός στις τιμές τζιαι στα προϊόντα που γίνεται στην Κύπρο εν πας τες κούπες. Τζιαι εξηγούμαι…

Εγιώνι ο φτωχός έχω έναν σύστημαν μαζίν με την εφημερίδαν μου το πρωί (που τον τζιαιρόν που αγγονίστικα σσίυλλον δκιαβάζω φιλελεύθερον που εν πιό μεγάλα τα φύλλα του) να πίννω τον καφέ μου τζιαι να τρώω μιαν κούπαν. (Η κούπα για τους Καλαμαράδες αναγνώστες μας είναι έναν κοτσιροειδές έδεσμαν με περίβλημαν  πουρκουρκού τζιαι γέμισην κειμάν με αρτήματα για μανιτάρκα). Κάθε καντούνιν τζιαι φούρνος τωρά, πολλές φορές απέναντι ο ένας που τον άλλο. Ζορπάς, Μαραγκός, Αμμοχώστου, Παγκύπρια τζιαι ξέρω γιω. Στην γειτονιάν μου έχουμεν Ζορπάν τζιαι Μαραγκόν, οι κούπες τους εν οι ίδιες. Άρα για να κερδίσουν πελάτες ακούτε τί εσκαρφιστήκαν πας το κκάστομερ σέρβις.

Στον Ζορπάν έσιει παραπάνω Κυπραίεες υπαλλήλους επρόσεξα που μου θυμίζουν την μάνα μου. Στον Μαραγκόν έσιει παραπάνω Ρουμάνες. Πάω στον Ζορπάν να πιάσω κούπα. Έρκεται η γεναίκα τζιαμαί.

-Εν κούπα που θέλετε; (Ε για να την θωρώ…)
-Μάλιστα.
-Πίαστε την τζίνην τζι εν βραστούα.
-Οκ.

Πληρώνω τζιαι σαν φεύφκω λαλεί μου να την φάω ώσπου εν βραστή (παντές τζι εν εξανάφα κούπαν αλλά αρέσκει μου που έσιει την έννοια μου.

Την άλλη μέρα πάω στον Μαραγκό. Φαίνεται έππεσεν συναγερμός ότι την προηγούμενη έπιασα κούπαν που τον Ζορπάν. Έρκεται μια νεαρούλα πίσω που την βιτρίνα με τες κούπες.
-Κούπα; Λαλεί μου με σπασμένα ελληνικά.
-Ναί, λαλώ της, τζιαι πιάννω την μασιάν να σερβιριστώ.
-Να σας την βάλω.
-Βάλλω τζιαι μόνος μου (εδώ που τα λεμέν είμαι σε μιαν ηλικία να βάλλω κούπες μόνος μου).
Πάει να πιάσει την μασιά. Εγώ ατού ο Γαβρίλης, αρπάσσει μου την τζιαι ππέφτει η κούπα χαμαί τζιαι σπουρτά.
Η κοπέλλα αρχίζει να λαλεί συγγνώμια γιατί ήταν η τελευταία κούπα τζιαι ήτουν τζιαι βραστούα. Είμαι έτοιμος να νευριάσω για τόσον άσημο πράμα διότι εν πρωί τζιαι δεν ήπια καφέ. Πρίν γίνω άξεστος παρατηρώ το ταπελλούδιν με το όνομα της τζιαι θωρώ πως η μιτσιά εν εκπαιδευόμενη (λαλούν μας το στην περίπτωση που μας σύρουν χαμέ την κούπα μας).

Στο τέλος χαμογελά μου με πολλίν νόημα που δεν επολλοκατάλαβα τί έθελεν να πεί (έλα πίσω στην κουζίνα ας πούμεν;) τζιαι βάλλει μου δώρον ληξιά τζιαι 3-4 πουρέκκια.

Στον Ζορπά φαίνεται μαθαίνουν πως τους επρόδοσα τζιαι επήα στον Μαραγκό, τζιαι την επόμενη φορά βάλλουν την υπάλληλο να μου πεί «καλημέρα γιέ μου, τί κάμνεις;» Εμένα να μου πει καλημέρα ο άλλος πριν να του πώ αννοίει η καρκιά μου φύλλα φύλλα τζιαι γίνουμαι το πιό πρόσχαρον πλάσμαν. ‘Καλημέρα θκειά»  λαλώ της χωρίς να ξέρω πόθθεν ως τα πόθθεν εν θκειά μου η γεναίκα αλλά υπάρχει μια οικειότητα μεταξύ  μας. Γοράζω θκυό κούπες έτσι για να την ευχαριστήσω. «Να πάεις στο καλόν γιέ μου» λαλεί μου σαν φεύφκω. Κάμνω κκέφι τζιαι σαν επιστρέφω σπίτι γυρεύκω να δώ αν έσιει καμιάν κοτζιάκαρην να της τανείσω να διασταυρώσει την στράταν.

Αύριο θα πάω στον Μαραγκό πάλε. Καρτερώ μασάζ τζιαι καθαρισμό προσώπου…τζιαι φοούμαι να τους πώ να μου βάλουν δάκτυλα…(για τον καφέ).

Responses

  1. Έγραψες πάλε Φιρφιρή Μέγα! Εφίρτικα που το γέλιο όταν εδιάβασα το ποστ, μέχρι που αναρωθκιέτουν ο συγκάτοικος αν έπαθα τίποτε.
    Σαν γνήσιος καπιταλιστής άυριο πρέπει όντως να πάεις στον Μαραγκό. Αλλά που την άλλην η θεία έννεν κρίμαν να την προδώσεις, έτσι ππάττες που σου έκαμεν σήμερα; Για μέναν θα ήταν πολλά μεγάλο το δίλημμα!

  2. a8imises mu kupes tora je n na pa8o je tpt. pu ti mera pu irta agglia mia tiropitta pile mu n ivra na fao

  3. Είσαι απλά θεϊκός…

    Εν χρειάζεται να έρκουμαι στην Κύπρο συνέχεια. Δκιαβάζω απλά τα ποστ σου τζιαι νιώθω ότι εν έφυα ποττέ!!!

  4. ax kirie/kiria anonymous!annikses pliges twra…giati to provlima me tes tiropittes stin agglia exw to j ego!…mian tiropitta zitame..tipote alllooo.en diskolo???

  5. o zorpas kamnei exagogi kapia proionta tou se ena fourno stin agglia na matho onoma ka tha sas enhmeroso.

  6. Μπράβο Φιρφιρή μου στη θεία να ξαναπάεις!!!!Αν όμως δεις και αραιώσουν οι υποκλήσεις να πας στη κορού το πολύ πολύ να σου δώσει λιξιά πάλι.
    Η εξήγηση που έδωσες για τις κούπες στους καλαμαράδες είναι( άπαιχτη )που λέτε και σεις τα κοπελουρούθκια.

  7. haha..!yes, please!na ma8ete giati…we neeed tiropittes !poli evgeniko apo merus sas pandos!

  8. i krisimi erwtisi einai

    pou ine i pio ftini koupa

    giati o kapitalismos 8elei siniditopoihmenous katanalotes.

  9. oi mono tyripittes re. 8elume je kamia pokka i kanena mr brown prin 3ekinisume na pame lecture

  10. gra4ete la8os. tyropittes e8ela na po

  11. τι είναι το πουρκουρκού βρε παιδιά? απορία θα μου μείνει!
    κι αν είναι δυνατόν και μια συνταγή για κούπες, λιγουρεύτηκα.

  12. Τo blog του απολυμένου από την ΓΣΕΕ Δημοσιογράφου για θέματα εργασίας και ότι άλλο κάτσει…

    ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ Η ΓΣΕΕ μου «ΥΠΕΞΑΙΡΕΙ»ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ 17 ΧΡΟΝΩΝ

  13. @sakafiora

    Το πουρκούριν (πληγούρι), του πουρκουρκού

  14. ghraskw aei didaskomenh

  15. xa xa, ego to xera t pourkouri…

    ala stin koupa me exases..
    k stin exigisi akoma perissotero..!

    ego protimo zorpa,eknevrizome pu prepi na kano exaskisi t aglika mu ka8e fora pu pao ston marago!


Σχολιάστε

Kατηγορίες

