Αναρτήθηκε από: firfiris | Νοέμβριος 27, 2007

Ο καμός του πρόσφυγα

Το Σάββατον που επέρασεν επάντρεψα μιαν ανηψιάν μου πολλά αγαπητήν τζιαι φίλην, τζιαι επεράσαμεν ούλλοι πολλά ωραία.

Επήα που το δείλις στο χωρκόν, εκάμαμεν το στόλισμαν με τα λαούτα τζιαι τα φκιολιά, ετραουδήσαμεν την, εκαπνίσαμεν την, ανταλλάξαμεν φιλοφρονήσεις με τους συγγενείς, τα τυπικά «είσαι Κύπρον;», «τα μωρά τί κάμνουν;», «δουλεύκεις;» τζιαι ξέρω γιώ. Μετά επήαμεν σιγά σιγά στην εκκλησιάν, επαίξαμεν τζιαι τιν καμπάναν με τα άλλα τα ανήψια σε ένα διαγωνισμόν απού δείξει παραπάνω τον νούν του ο καθένας, τζιαι μετά Ππαβίλιον.

Στο Ππαβίλιον εφάμεν τον άμπακαν, τζιαι μετά εσηκώθηκεν το σόϊν να χορέψει. Η μάνα μου, μετά τα επιμορφωτικά, έσυρεν μόνη της Καλαμαθκιανό τζιαι σούστα, πράμα για τον οποίο την εσυνεχάρηκα, ενώ δυστυχώς δεν έπαιξεν πατσιάτα να μας δείξει τζιαι ο τζύρης μου τις τέχνες του. Το σόϊ του γαμπρού επροσπάθησεν όσον εμπόρηεν να μας προφτάσει στο χορό, αλλά δυστυχώς έμεινεν τους ο κόπος. Έμπειράζει, εμείς αγαπούμεν τους πάλε.

Πάω τζιαι κάθουμαι δίπλα που τον θκειόν μου τον Γ., τον παππούν της νύφφης. Είχα πάνω μου θκυό πότσες βεσιοπέ (επήραν με κουβαλητόν σπίτι) τζιαι μιαν μιτσιάν φέϊμου γκράους, τζιαι ο θκειός μου αλλότοσα. Εκάθετουν, εθώρεν χαμαί τζιαι τα μμάθκια του ήταν κότσινα, βουρκωμένα. Ενόμιζα πως εσυγκινήθηκεν διότι εν την πρώτην αγγόνισσαν που επάντρεφκεν.

-Εϊβα θκειέ..
-Εϊβα γιέ μου.
-Τί έσιεις τζιαι κλαίεις;
-Τίποτε γιέ μου.
-Εν που την συγκίνησην;
-Τζιαι τζίνον..
-Εν περνάς καλά;
-Δόξα σοι ο Θεός.
-Έν σιαίρεσαι;
-Σιαίρουμαι..
-Γίνεται καλλύτερα που τωρά;
-Έτο γιέ μου…αν είμασταν το χωρκό ήτουν ναν καλλύτερα.

Αθθυμήθηκα τότες ιστορίες που μου ελάλεν ο πάππος μου ο μακαρίτης για το χωρκό που οι γάμοι επαένναν για μέρες τζιαι δεν έλειπεν κανένας, που ήταν ούλλοι τζιαμαί, που έππεφτεν τζιαι ξύλον κάποτε αν εσηκώνετουν το έναν σόϊν πριν το άλλον να χορέψουν. Έτα τζιαμαί τωρά. Με τον πόλεμον τελικά έννεν μόνον τα σπίθκια μας τζιαι την γήν μας που εχάσαμεν. Εν πολλά πράματα παραπάνω.

Η συζήτηση εσταμάτησεν τζιαμαί γιατί ετραβήσαν με πάνω να χορέψω πάλε. Ήμουν καλά σουζουλισμένος, λλίον το ποτό, τζιαι λλίον οι δκιακόσιες φορές που μου είπαν «τζιαι στα δικά σου».

————
Αύριον εν ο διαγωνισμός Κυπριακού τραουδκιού που το ΡΙΚ, εννιά τζιαι κάρτο. Οι έξυπνοι, όμορφοι και επιτυχημένοι ψηφίζουν το νούμερον 4, το τραούδιν «Κύπρος μου» γιατί έτσι σας λαλώ, γιατί ξέρω τους τζίνους που το εγράψαν τζιαι γιατί ετάξαν μου προφιτερόλ που το πραλίνα αν κερδίσουν. Ψήφο στο 4 λοιπόν, για το καλόν της υγείας σας, της ευεξίας σας, της πνευματικής σας διαύγειας τζιαι γιατί εν το καλλύτερον τραούδιν παϊ φαρ. Γκέγκε;

Responses

  1. Ε Φιρφιρή, μεν γράφεις σοβαρά πράματα τον γυιόν μου, γιατί απ΄ότι φαίνεται εν αρέσκουν κανενού. Γράφε τους ωραίες ιστοριούες, πελλαρούες, να χαριεντίζουνται. Μεν τα δυσκολεύκεις τα μωρα…

  2. mana moy ton pappoyli…sigkinitiki i istoria soy

  3. Είδες Φιρφιρή μου πόσο δύσκολη υπόθεση είναι η προσφυγιά? Νομίζω τις απαντήσεις σου επήρες τες ούλλες που τον παππούλη. Πονάει αγόρι μου πολύ.
    Μια πρόσφυγας

  4. Ο Μικελλίδης (πελλός πελλός αλλά γνωρίζει το στοιχείο του) είχε πει μια φορά πως ένας από τους λόγους που η κοινωνία μας εν τόσο ανασφαλείς είναι το ότι μετά τον πόλεμο δεν υπήρξε σωστή πρόνοια για τους πρόσφυγες. Δεν χάσανε μόνο τα σπίτια τους, χάσανε και τους συγχωριανούς τους που τους βάλανε χρόνια μετά σε άλλον οικισμό, και άμα χάνονται οι άνθρωποι, χάνονται μιτά τους και οι παραδόσεις.

    Κάπως έτσι τέλος πάντων, αυτός το είπε πολύ καλύτερα.

  5. Ψυχία
    Ξέρεις τι άλλο ? σου κόβουν βίαια και τις αναμνήσεις σου .Όταν γυρνάς το μυαλό σου στο πριν τη προσφυγιά οι αναμνήσεις αυτές αιμορραγούν και πετάς από πάνω ένα πέπλο και τις αφήνεις εκεί γιατί δεν μπορείς να ματώνεσαι συνέχεια.


Σχολιάστε

Kατηγορίες

