Αναρτήθηκε από: firfiris | Αύγουστος 22, 2007

Προς Αρχιεπίσκοπον Κύπρου, κ.κ. Χρυσόστομο Β’

Μακαριώτατε,

με πραγματική θλίψη ενημερώθηκα για τις δηλώσεις σας στο 15 Παγκόσμιο Συνέδριο Αποδήμων Κυπρίων κατά του Γ.Γ. του ΑΚΕΛ κ. Δημήτρη Χριστόφια. Επιτρέψτε μου να σχολιάσω τις πολιτικές σας παρεμβάσεις και να επιχειρηματολογήσω επί τούτου.

Πιστεύω ακράδαντα πως η Εκκλησία της Κύπρου έχει τεράστιο ρόλο να διαδραματίσει στην Κυπριακή κοινωνία αλλά πρέπει να αποφεύγει τις οποιεσδήποτε πολιτικές παρεμβάσεις. Οι λόγοι πολλοί:

1) Πολιτικό λόγο έχουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι στην πολιτική διαδικασία. Ο λαός εφόσον πληρώνει φόρους δέχεται άμεσα τις συνέπειες των πολιτικών του επιλογών στο εθνικό και οικονομικό επίπεδο. Η Εκκλησία που μέχρι τώρα δεν έφερε στους ώμους της αυτό το βάρος θα έπρεπε να περιοριστεί στα θρησκευτικά της καθήκοντα και αρμοδιότητες. Δεν μπορείτε να έχετε και το πιάτο γεμάτο και τον σκύλο χορτάτο.

2) Ζούμε σε μία χώρα όπου υπάρχει διαχωρισμός Εκκλησίας και Κράτους. Η Κυβέρνηση δεν παρεμβαίνει στα της Εκκλησίας (και ούτε την φορολογούσε ή επηρέαζε τις ενδοεκκλησιαστικές της διαδικασιές) και η Εκκλησία δεν πρέπει να παρεμβαίνει στα του Κράτους. Επίσης, μεγάλη μειοψηφία συμπατριωτών μας δεν ασπάζονται την Χριστιανική πίστη, ακόμη ένας λόγος που επιβάλλει αυτό το διαχωρισμό.

3) Εάν πραγματικά πιστεύετε πως η Εκκλησία έχει να διαδραματίσει εθνικό και πολιτικό λόγο, τότε με θάρρος και παρρησία δημιουργήστε ένα Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα, πληρώστε φόρους όπως ο κόσμος όλος χωρίς οποιαδήποτε φορολογικά προνόμια, και μπείτε στον πολιτικό στοίβο. Εκ του έξωθεν παρεμβολές δεν αρμόζουν σε μια δημοκρατική χώρα εκτός φυσικά και αν θέλουμε να ακολουθήσουμε μεσανατολίτικα πρότυπα .

Μακαριώτατε, η πατρίδα μας και η κοινωνία μας βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλά προβλήματα και προκλήσεις. Η νέα χιλιετία μας βλέπει να προχωρούμε σε μια παγκόσμια οικονομία που έχει ως αρνητικό συνεπακόλουθο έναν αμοραλιστικό καπιταλισμό. Η Εκκλησία σποραδικά ταλανίζεται από σκάνδαλα και οι ολίγοι αμαυρίζουν το καλό όνομα των πολλών. Ο λαός μας έχει άμεση ανάγκη από θρησκευτική και πνευματική καθοδήγηση σε μια νέα εποχή όπου παραδοσιακές αξίες βρίσκονται υπό διωγμό στο όνομα του μοντερνισμού και του διεθνισμού. Η εκλογή σας στο αξίωμα του Αρχιεπισκόπου σας παρουσιάζει με μία μοναδική ευκαιρία να επαναφέρετε την ηρεμία στους κόλπους της Εκκλησίας και να αφουγκραστείτε τις πνευματικές και θρησκευτικές μας ανησυχίες. Ο λαός μας χρειάζεται ένα πνευματικό ηγέτη και όχι έναν Αγιατολλά και θα ήταν κρίμα αν η ηγεσία του κλήρου μας αργά αλλά σταθερά ολίσθαινε προς τέτοια κατεύθυνση.

Αφήστε εμάς τους λαϊκούς να αποδώσουμε τα του Καίσαρος το Καίσαρι στην ησυχία μας, και βοηθείστε μας και στηρίξτε μας και καθοδηγήστε μας να αποδώσουμε τα του Θεού τω Θεό.

Με αγάπη Χριστού

Φ

Advertisements

Responses

  1. Πολύ αργά για τον Αρχιεπίσκοπο να κάμει πίσω στις δεσμευσεις του προς τον Τασσό… Ήδη έκαμεν σαφέστατο το μήνυμα του προς το ποίμνιο…

  2. Διπλωματική τοποθέτηση..
    Εγώ θα είμουν ποιό καυστικός τζιε επιθετικός.
    Σαννα δέρνεις κάποιον με τριαντάφυλλο 😀
    I like my friend 🙂

  3. Φύλαξε το ποστ σου για να το διαβάσουν τα παιδιά σου μετά που κάμποσα χρόνια. Ίσως τότε κάνουν νόημα στα αυτιά των πολλών αυτά που λες για τον διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας. Μη ξεχνάς ότι ο πρώτος πρόεδρος της Κυπριακής δημοκρατίας (και για 17 χρόνια) ήταν ο ήταν ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Μακάριος Γ΄ και όχι ο Μιχαήλ Χριστοδούλου Μούσκος.

  4. Φιρφιρή

    ενώ συμφωνώ μαζί σου ότι Εκκλησία τζιαι κράτος πρέπει να είναι χωριστά, νομίζω ότι εν έσιει νόημα να συζητάς με τον αρχιεπίσκοπο ή με κάποιον που πιστεύκει πραγματικά για έτσι πράμα.

    Ο διαχωρίσμός εκκλησίας-κράτους εν φιλελεύθερη (με την ευροία έννοια) ή έστω νεωτερική θέση, τζιαι αν δεχτούμε ότι ο φιλελευθερισμός φκαίννει (τζιαι) ως αντίδραση στους θρησκευτικούς σπαραγμούς που εφάν την Ευρώπη κατά τα χρόνια πριν την εμφάνισή του, τότε εν σαν να ζητούμε που την θρησκεία (εν προκειμένω που τον Αρχιεπίσκοπο) να αποδεχτεί την περιθωριοποίησή της που έρχεται με την νεωτερικότητα.

    Η θρησκεία πάντα εδιαδραμάτιζε πολιτικό ρόλο, είτε ωε θεσμός με πολιτικές προεκτάσεις, είτε ως ιδεολογία που θέλει (όπως κάθε ιδεολογία) να ρυθμίζει τζιαι να κρίνει την ζωή των πιστών της.

    Το επιχείρημα που φέρνεις εσύ τζιαι «λαλείς» το του Αρχιεπίσκοπου ως αυτονόητο, ναι μεν έσιει λογική, αλλά έσιει μόνο για μας που το αποδεχόμαστε. Για την Εκκλησία εν αυτονόητο το ότι έσιει πολιτικό ρόλο να παίξει. Με άλλα λόγια, που ένα σημείο τζιαι ύστερα, μιλάτε (τζιαι εγώ μέσα, που συμφωνώ μαζί σου στο διαχωρισμό) 2 παράλληλες γλώσσες, τζιαι πραγματικός διάλογος εν μπορεί να υπάρξει παρά μόνο προσηλυτισμός του ενός στην άποψη του άλλου.

    Τελικά, τζείνο που θέλω να πω, είναι ότι με τούντη επιστολή, εν καλείς τον Αρχιεπίσκοπο να δει την «κοινή» ή την αυτονόητη λογική, αλλά καλείς τον να δει την λογική σου (μας), η οποία ακριβώς επειδή συμβαδίζει με την νεωτερικότητα, εν τόσο δυνατή που φαίνεται αυτονόητη. Αλλά, δεν είναι.
    ————-

    Τζιαι μια μικρή λεπτομέρεια, στο 2 σημείο σου που λαλείς ότι υπάρχει διαχωρισμός τζιαι φέρνεις ως ένα που τα αραδείγματα τη μη φορολόγηση, νομίζω ότι στην πράξη τούτο υπονομεύκει τον διαχωρισμό, γιατί καθιστά την Εκκλησία ως προνομιακό θεσμό που προστατεύκεται που το Κράτος. Πλήρης διαχωρισμός εννα ήταν η φορολόγηση, ακριβως γιατί τότες εννα θεωρήτουν που ένα «ουδέτερο» κράτος ως ένας οργανισμός σαν τους άλλος.

  5. Μόνο που ανάφερες τη λέξη «φορολογία» στην ίδια πρόταση με την «Εκκλησία»… κινδυνεύεις να φάεις ποινή αφορισμού τετράκις.

  6. Na dw thn Louka guest star sto idrutiko sunedrio tou Ellhnor8odo3ou Dhmokratikou Kommatos Kuprou k ti ston kosmo!!!:p wraia apanthsh Firfirh alla eis wta mh akouontwn!!;)

  7. Χριστόδουλος στη θέση του Χριστόδουλου…. Μου φαίνεται πως βρήκε μιμητές, και ας βρίσκεται στο Μαίάμι καλήν του ώρα….

  8. peta CHRISOSTOME
    oupos kindinevo na prexigitho………..

  9. Πρέπει να εν πολλά λλίος ο αρχιεπίσκοπος μας. Η εκκλησία έζησεν 1700 χρόνια ακριβώς διότι έμαθεν να παέννει με την εξουσίαν. Όχι με τους πολιτικούς. Οι πολιτικοί εν σημερινοί τζι αυρίανοί. Με το να πάει ο Χρισόστομος με τον Τάσσον καθηλώνει τον ρόλον του στο ίδιον σημείο αυτόν του Ομήρου, του Περδίκη τζαι του Λιλλήκαν. Άυριον πον να χάσει το Τάσσος τι θα κάμει; Άσε που ο Χριστόφκιας εν κάτι τις πικρόχολος με όποιον τον πειράξει. Που μιας άποψης τόσον το καλλύττερον. Αν ιφκεί ο Τάσσος με είχαμεν με χάσαμεν. Αν ιφκεί ο Χριστόφκιας, με αυτά που του κάμνουν ίσως τολμήσει τζαι βάλει πραγματικά την εκκλησιάν στην θέσην της τζαι εξευρωπαϊστεί λλίον τζαι ο τόπος μας. Η εκκλησιά δεν έχει να κάμει τίποτε ούτε με την κυβέρνησην, ούτε με τα σχολεία.

  10. Ασερα αν ένι να τους βάλει ο Χριστόφιας τους παπάδες στη θέση τους να βγεί μ’ενα σμπάρο δυό τρυγόνια και αντίο Τάσσο και παπάδες εκεί που ανήκουν αφού μόνοι τους δεν καταλαβαίνουν πόσο υσχυρή είναι η δική τους θέση στην ανθρωπότητα , παρά μόνο θέλουν και άλλη εξουσία.και δεν έχω τίποτε με τους παπάδες απλά δεν μου αρέσει να ανακατώνοναι στη πολιτική η Κύπρος μας ειδικά αυτή τη στιγμή δεν χριάζετε τέτοιου είδους παρεμβάσεις.

  11. Και τσουπ! Να σου οι φιλανθρωπίες από τηλεοράσεως για να διορθωθεί το ιμειτζ. Όσοι σταθμοί μετάδωσαν τη συγκεκριμένη είδηση (περι φιλανθρωπιών) για μένα αυτοβαφτίστηκαν αρχικαραγκιόζηδες με περικεφαλαία.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: