Αναρτήθηκε από: firfiris | Ιουνίου 29, 2007

Παιδικές φοβίες για μεγάλα παιδιά

Δεν δέχουμαι συζήτηση. Ούλλοι μα ούλλοι μας σε κάποια φάση της ζωής μας, τον τζιαιρόν που ήμασταν ροκόλοι, κάτι μας εσυνέβηκε τζιαι αναπτύξαμε φοβίες. Οι φοβίες εν οι παράλογοι φόβοι μας για κάποια πράματα που δεν μπορούν να μας βλάψουν τζιαι συνήθως εν αποτελέσματα τραυματικών εμπειριών. Για παράδειγμα, κάποιος που εβαόθην μες το αρμάριν για ώρες μπορεί να φοάται τους κλειστούς χώρους ή τα σκοτεινά. Κάποιος που τον άκκασεν ο κατσινιόρος μπορεί να φοάται τα έντομα. Ο καθένας με τα δικά του. Εγώ, τζιαι ντρέπουμαι που το παραδέχουμαι, φοούμαι τες ενέσεις τζιαι τις βελόνες. Γιατί δεν αθθυμούμαι ακριβώς. Επάτησα μια σπόντα που ήμουν μωρόν αλώπος. Η μάνα μου φοάται τες σειρήνες γιατί στην εισβολή είδεν τους αλεξιπτωτιστές να ππέφτουν τζιαι εφοήθηκεν να μεν την βιάσουν. Ο τζύρης μου λαλεί να μεν παιρνεί πάνω της. Τζιαι μέχρι σήμερα έχουμεν οικογενειακώς τράβαλλα για τούντην κουβέντα…στες 20 του Ιούλη βουρούμεν την. Ο παρέας μου ο Κώτσιος έσιει φοβία με τα μμάθκια του, εν μπορεί να του τζίζουν. Επισκάλισεν κατά λάθος μιαν φιλενάδα του που σαν τον εσιομάλιζεν έτζισε του πας το μμάτιν το ένα.

Στα δεκαπέντε μου επήρεν με ο τζύρης μου στην ΣΕΚ να φκάλουμεν γιαίμαν για αναλύσεις τζιαι εθώρουν που του εφκάλλαν τζίνου τζιαι εφύρτηκα τζι εβούραν η νοσοκόμα. Ύστερα που ήταν το γυρίν μου εγέλασα τους τζι έφυα τζιαι γυρεύκουν με ‘κόμα. Στο στρατό ήμουν εθελοντής για αγγαρείες την μέρα που ήταν να μας μπολιάσουν αλλά τελικά ανακαλύψαν με τζι επήραν με. Είσιεν τζι άλλους τζιαμαί τζι αντράπηκα. Μετά χαζίριν να φυρτώ οπόταν τζιαι ανακαλύψαμεν ότι πάσχω που υπόταση, που εν καλό πράμα διότι εν μειωμένος ο κίνδυνος να πάθω διαβήτην (που θέλει ενέσεις, ούτε αιμοδότης μπόρω να γίνω, αν έθελα).

Στην Κρήτη που ήμουν δόκιμος εμούνταρα έναν νοσοκόμο της κλινικής, στο οδοντιατρείο τζιαι έσπασα τα γυάλλινα τα φλυτζανούθκια γιατί εφάνηκεν μου η ένεση η αναισθητική πιό μεγάλη που το κανονικό. Με τον οδοντίατρο μου στην Κύπρο πρέπει να μου μιλά κανέναν τέταρτο για τον τζαιρόν που ήταν ελεύθερος φοιτητής στην Βουλγαρία, να ηρεμήσω, πρίν να δεχτώ να μου κοντέψει. Όποτε έσιει ενέσεις στην τηλεόραση γίνουμαι ολόχλωμος. Αν κάμω κοπελλούθκια θα τα παίρνει η μάνα τους στο γιατρό για τα μπόλια.

Σήμερα όμως έγινεν το σώσε. Επειδή θα ταξιδεύσω στην υποσαχάρια Αφρική τον Ιούλη έπρεπε να βάλω ΔΚΥΟ μπόλια, έναν για τον τυφοϊδή τζιαι ένα για τον Κίτρινο πυρετό (που να μείνει μάυρος τζι ανάφεντος).
Η νοσοκόμα μου ήταν ένας κύλινδρος του καζιού με μουστακούι τζιαι τζίνα τα γυαλιά που φορούν οι θεόστραβοι με τον χοντρό το φακό που κάμνει τα μμάθκια τους τεράστια. Διαστάυρωση Ναζί με ορεσείβιο γορίλλα. Ιδού ο διάλογος χωρίς καμιάν υπερβολή.

Φ- Κ κ κ καλημέρα σας.
Ν- Καλημέρα. Ο κύριος Φ;
Φ- Μ μ μ μάλιστα.
Ν- Εμβόλιο για τον τυφοϊδή τζιαι τον κίτρινο πυρετό, έτσι;
Φ- Ν ν ν ναί…
Ν- Επλήρωσες στο ταμείο;
Φ- Επλήρωσα. (πάει τζι ετοιμάζει της ενέσεις).
Ν- Δκιάλεξε σιέρι για την πρώτη, μουαχαχαχα (ιατρικό χιούμορ)
Φ- ΓΙΑΤΙ; Πόσες έσιει;
Ν- Δκυό..Μιαν για το ένα τζιαι μιαν για το άλλο.
Φ- Εν γίνεται να τες βάλεις μαζί;
Ν- Είσαι χλωμός όξα φαίνεται μου.
Φ- Εεεε, εν χαμηλό το σίδερο μου.
Ν- Να τρώεις όσπρια.
Φ- Εεεε περίμενε. Εν είμαι έτοιμος.
Ν- Κύριε, εννά λιποθυμήσεις;
Φ- Όϊ κυρία νοσοκόμα. Εγώ; Αστεία πράματα.
Ν- Φοάσαι τες ενέσεις;
Φ- Μα εγώ; Εγιώ εν τζιαι…
Ν- Κάμε το μανίτζι σου πάνω.
Φ- Πόθθεν εμ πού ‘σαι;
Ν- Πάνω το μανίτζι….
Φ- Περίμενε να το συζητήσουμε…
Ν- ΠΑΝΩ ΤΟ ΜΑΝΙΤΖΙ!
Φ- Νομίζω εν επλήρωσα, να πάω να πληρώσω τζι έρκουμαι.
Ν- Κάτσε τζιαμαί που είσαι. Πληρώνεις ύστερα.
Φ- (Εννά πεθάνω, Παναϊα μου Παναϊα μου τζι αν εν κακό τζιαι ξόριστο..)
Ν- Άτε τζιαι περιμένουν τζι άλλοι.
Φ- Εεεε αν πίννω μόνο εμφιαλωμένο νερό θέλω εμβόλιο;
Ν- Να είσαι φρόνιμος τζιαι θα σου δώσω γλυφιτζούρι.
Φ- Αρέσκουν μου τα γλυφιτζούρια (βάλλει μου την μιά είμαι στο τσακ να φυρτώ).
Ν- Το άλλον το μανίτζι πάνω.
Φ- Αν πομαυρίσει το σιέρι μου κατίσιη σου.
Ν- Πότε πετάς;
Φ- Εεεε Ιούλη (βάλλει την δεύτερη, εγώ κάμνω σκηνή για Όσκαρ).
Ν- Ετελειώσαμεν. Πάεννε που την ρεσεψιόν να πιάσεις πιστοποιητικό εμβολιασμού.
Φ- Καλάν.
Ν- Τζιαι πρόσεχε. Αν σε ακκάσει πίθηκος να πάεις αμέσως νοσοκομείο.
Φ- Ευτυχώς που μου το είπετε.
Ν- Εξυπνάκια..
Φ- Γειά σας.
Ν- Το γλυφιτζούρι σου.
Φ- Γιατί είμαι μωρόν τίποτε;

Λυπηρόν αλλά τί να κάμω; Καθένας με το αΐπιν του.

Responses

  1. ah ne eipame oute tatto skeftesai na kameis…ondos exeis fovia! Pote paeis gia Kenya?

  2. φιρφιρή μου δεν είσαι ο μόνος. Εγώ φύρνουμαι τζιόλας μόλις μυριστώ νοσοκομείον. Πούμουν δεκαπεντάρης έθελα να γινώ χτηνίατρος. Μιαν ημέραν που έγλεπα το κουπαούιν μου, η ξορισμένη η πατσάλα εστήλλωσεν τα πόθκια της τζαι έτρων τηγ γρουσομηλιαν του Πεππή. Σύρνω της έναν κομμόροτσον, ετσάκκισα της το πόδιν της. Παίρνουμεν την εις τον χτηνίατρον, λαλεί μου: έσιεις καρκιάν; Καλό! λαλώ του. Θα έπαθα τζαι γώ σαν εσέναν τζαι κάτι εψυλλιάστην. Να κρατεί ο παπάς σου το χτηνόν ππεμένον τζαι κράτα τζαι σου το πόδιν της ίσιον να της το βάλω μες τον ύψον. Ώς που άκουα τα κολλαλούθκια να κάμνουν κρούτσιου κρούτσιου, ήσιαν να πεθάνω. Παρά να πεθάνω, έγυρα τζαι φήρτηκα. Τζαι ούτε η πρώτη ήταν ούτε η τελευταία. 😉 Επήαν τζαι τα όνειρα για την χτηνιατρικήν χαμένα. Δεν ήταν το τυχερόν μου.

    Να περάσεις καλά στηγ Κένυαν τζαι πρόσεχε που τους πηθήκους.

  3. re aceras ime k kipreos k oute ta misa n efkala p jina p egra4es.. na ipo4iasto oti ise pafitis??

  4. Aceras, na annoixeis epimorfotika mathimata. Se ligo tha ginei tis modas na men komplaroun oi parapanw na miloun kypriaka tzie tha theloun na erkounte i na stelnoun ta kopellouthkia tous na mathoun

  5. Constantine είναι σε εξέλιξην μια συζήτηση στο μπλογκ του Γιώργου Στρατή για την τυποποίησην της κυπριακής. Θκιαβάζοντας τα διάφορα εδιερωτήθηκα αν πρέπει να γράφουμε ακριβώς όπως προφέρουμεν. Εδοκίμασα στα τελευταία ποστ τζαι σχόλια να μεταλλάσσω τα τελικά ν όπως τα μεταλλάσουμεν εις τον προφορικόν λόγον (προφορικόλ λόγον, ή προφορικό λλόγον) αλλά ακόμα τζαι μέναν δυσκολεύκει με. Άρα δεν θα πρέπει να είναι καλή ιδέα. Το προηγούμενον σχόλιον έγραψα το με αυτήν την σύμβασην τζαι είναι πιο δύσκολη η κατανόηση. Είναι όμως τζαι ζήτημα συνήθειας να θκιαβάζεις κυπριακά. Στο δέκατον κείμενον αννοίετε τζαι η γλώσσα σου άμα γράφεις, αυξάνεται τζαι η ταχύτητα άμα θκιαβάζεις. Φτάννει να μεν αντρέπεσαι που είσαι κυπραίος τζαι να μεν ινοιώθεις ότι παίζεις κυπριώτικον σκέτς. Η κουβέντα μου εν κοτσιινοχωρκάτικη τζαι έναν αέραν Βαρωσιώτικη. Τούτον το σχόλιον με δίχα την μεταλλαγήν των τελικών ν εν πιό καταλαβήστικον;

  6. Γιατί ρε κουμπάρε, οι Βάσκοι της Ισπανίας τζιαι ξέρω γιω εν καλλύτεροι μας που μιλούν όπως εμάθαν που τους γονιούς τους. Ντάξει, τα Κυπριακά έννεν γλώσσα καθ’ αυτό αλλά εν ιδίωμα που προσδιορίζει ταυτότητα, τζιαι σαν λαός έχουμεν ταυτότητα την οποία οφείλουμεν να διαφυλάξουμε.

    Στο κάτω κάτω της γραφής, αφού σκεφτούμαστεν κυπριακά, γιατί να μεν τα γράφουμεν; Έσιει τίποτε που λέγεται στα Ελληνικά (την στεγνήν την αττική διάλεκτο) που εν μπορούμε να το πούμεν ή να το εκφράσουμεν τέλεια ή ακόμα τζιαι καλλύτερα στην κυπριακή;

    «Σ’ένα δεντρόν εκούμπησα, να πώ τα βάσανα μου τζιαι το δεντρόν επόλυσεν, απού τα δάκρυα μου» (Φωνή Κωμήτισσα) Κάποια πράματα ακούουντε καλλύτερα στην Κυπριακήν.

  7. re kopelia.. n je amfivalo oti prepei na grafoume kipriaka… k egw to idio pistefkw epd simfona me tous ka8igites enas apo tous logous pou imasten kapos xalia sta nea ellinika ine epd alla miloume kai skeftomaste, k alla grafoume…. k egw simfono me tto… afou etsi miloume gt je kala na to alla30ume sto grapto logo??

  8. Νομίζω ότι εν μαλακίες ότι δυσκολευκούμαστιν να εκφραστούμεν λόγω διγλωσσίας. Νομίζω ότι ο doninant λόγος του προβλήματος έκφρασης σύνθετων ιδεών είναι που είμαστιν αθκιάβαστοι σαν λαός. Δεν έχουμεν την κουλτούραν του θκιαβάσματος, άρα μεινίσκουμεν με το φτωχόν λεξιλόγιον που χρησημοποιούμεν στο σπίτιν, στη γειτονιάν τζαι στον καφενέν. Εμείς δε που σπουδάζουμεν έξω (εκτός Ελλάδας), ζιούμεν τζαι το δράμαν να πρέπει να εκφράσουμεν δύσκολα πράματα που εμάθαμεν σε άλλην γλώσσαν. Είτε στην ελληνικήν κοινήν, είτε στα κυπριακά θέλουμεν να τα πούμεν το πρόβλημαν μας εν το ίδιον.

    Συνεχίζοντας τη ιδέαν του Φιρφιρή για ακήσεις στην κυπριακήν, θα σας ζητήσω κάποιος να εκφράσει στην ελληνική κοινήν την λέξην ΑΠΠΩΜΕΝΟΣ με μιά λέξην.

  9. Acera

    τούτο που προσπαθείς να κάμεις με τα τελικά ν, εν κάπως μάταιο. Στο κάτω κάτω ούτε στα ελληνικά υπάρχει ακριβής αντιστοιχία μεταξύ γραφής τζαι προφοράς (πχ το έσβησα, εν γράφεται έζβησα). Αν είναι να γινεί καμιά τυποποίηση ας γινεί για τα χαρακτηριστικά τα πράματα όπως το sh, που εν πολλά αυθαίρετος ο τρόπος που το γράφουμε ούλλοι. Στο κάτω κάτω η γραφή εν μια σύμβαση, τζιαι αργά η γλήορα εν κόψει πίσω που την ζωντανή τη γλώσσα.

  10. Acera

    πιντωτό σχόλιο-απάντηση: αππωμένος=ξιπασμένος;

  11. Αππωμμένος=κακομαθημένος

  12. Τούτον που θα γράψω έν να λλίον άσχετο με την επικεφαλίδα του πποστ όμως εν σχετικό με την γλώσσα ,νομίζω . Φιρφιρή μου τσιαι Άσερα μου τα γράμματα που ξέρω εγώ δεν είναι ούτε το ένα εκατοστό από αυτά που ξέρετε εσείς κυριολεκτικά.
    τότε που έπρεπε να πάω γυμνάσιο ο νους μου ήταν που πάνω που την κκελλέ μου
    Τωρά στα 50 μου ακριβώς τόσο είμαι πάω γυμνάσιο ,λέγετε[ σχολείο δεύτερης ευκαιρίας ]το ένα έτος τοτελείωσα πριν μία βδομάδα η φοίτηση είναι 2 χρόνια και παίρνεις απολυτήριο γυμνασίου μετά όποιος θέλει πάει νυκτερινό λύκειο που είναι 4χρόνια θα δούμε μέχρι τότε διότι το πρωί δουλεύω και όταν σχολάω μέσα σε τρία τέταρτα παίρνω το λεωφορείο γιε το σχολείο . Αυτό που διαπίστωσα εμείς οι Κυπραίοι ίσως που μιλάμε πιο αργά που τους Ελλαδίτες όταν είναι να διαβάσουμε κάποιο ποίημα ή ένα κείμενο έχουμε πολύ καλύτερη απόδοση τσιακαρισμένα πράματα τσιαι όϊ ενε πήραν τα μυαλά μου αέρα .Ο φιλόλογος μου έχει να λέει τα καλύτερα για την Κυπριακή γλώσσα και μιλάμε για τον ΦΙΛΟΛΟΓΟ .

  13. Τα κυπριακά θκιεβάζουντε πκιό έφκολα άμαν τα γράφεις όπως τα ακουεις.

    αρα ήλιος = ήγιος

    Για να πάμεν πίσω στο θέμα του πόστ, εμένα εδημιουργηθήκαν μου θκιό φοβίες.
    Η μια εν με τους οδοντίατρους επειδή πούμουν μιτσής έπερνεν με ο τζίρης μου τζιαι εθώρουν τες ζωντάκρες τζιαι εφοούμουν να μέν τες χρησιμοποιήσει πάνω μου.
    Η δέυτερη εν με τες κατσαρίδες, τζίνες τες λετσιασμένες τες τεράστιες που πετούν τζιαι κάμνουν τζιαι τζίνο το κρρρρρρρρατς άμαν τες πατήσεις.
    Για κάπκιο λόγο εξεπέρασα τες τζιαι τες θκιό απότομα μόλις ενηλικιώθηκα.

  14. ζωντάκρες είναι οι οδοντάγρες;

  15. Ναί, τζίνες οι τεράστιες σιδερένιες κρύες οδοντιατρικές πένσες…. τωρά που το ξανασκέφτηκα, ακόμα φοούμε τες, αλλα τωρά κάθουμε στην καρέκλα τζιαι σιωπώ…

  16. Ρε παιδιά, μη μου πείτε ότι στα Κυπραίικα το δόντι το λέτε «ζώντι»! 🙂

  17. Στην Τυλλήρια λαλούντο τσιαι γόντι

  18. ne o giakoumis esxi provlima meta ammathkia tou,,hahaha,,,

  19. […] https://xenihtikon.wordpress.com/2007/06/29/%ce%a0%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%cf%86%c… […]

  20. […] ξέρεις καλέ μου αναγνώστη (τζιαι αναγνώστρια), εγώ με τες ένεσες δεν τα πάω καλά, οπόταν κατά που το έχω σύστημαν, άρκεψα να […]


Σχολιάστε

Kατηγορίες

