Αναρτήθηκε από: firfiris | Ιουνίου 25, 2007

Μαθήματα οικονομίας

Σκηνή: Δρόμος Παλαιχωρκού-Λευκωσίας λλίον μετά τ’ Απλίτζι, 1986-88, τζιαμαί κατάγυρα τέλοσπάντων.

Πρόσωπα- Φ=Φιρφιρής Π=Παπάς μου Μ= Μάμμα μου, Υ=υπάλληλος συνεργατικού

Φ- Παπάααααα…
Π- Τί είναι πουλλί μου;
Φ- Θέλω φράουλες.
Π- Μα έτσι ώρα γιέ μου;
Φ- Έ τωρά επείνασα ρε παπά…
Π- Το φαϊ σου τζιπάνω στην γιαγιά σου όμως έν το έφαες.
Φ- Άτε παπαααααααά. Αφού εν τρώ τα φασόλια…
Π- Σαν το φάεις. Τίποτε έν έσιει τωρά.
Φ- Άτεεεε παπααααααααααά.
Μ- Παπά. Πιάστου τζι επέλλανεν μας. Έτσι εννά τον έχουμε τωρά.
Φ- Παπά, έτην μιαν γιαγιά που πουλά φράουλες δαμαί στο παγκέττο. Σταμάτα να πιάσουμεν.
Π-Όϊ δαμαί γιέ μου. Εν ακριβές. 50 σεντ ιμίσh.
Φ- Αφού πουλά παπά.
Π- Άκου να σου εξηγήσω. Τούτοι που πουλούν έναν έναν χρεώνουν τα πιό ακριβά.
Φ- Ναί. Αλλά πουλά φράουλες.
Π- Γιέ μου, άκου με που σου λαλώ. Εγώ είμαι χρόνια δαπάνω. Τούτοι καρτερούν με το μασιαίριν να σε χτάρουν.
Φ- Είσαι τσιγκούνης όπως τον Σκρούτζ.
Π- Άλλον τσιγκουνιό τζιαι άλλον οικονομία.
Φ- Είσαι τσιγκούνης.
Π- Το σιέριν μου θωρείς το;
Φ- Έν είσαι τσιγκούνης.
Π- Αν σε τυλίξω που το φτίν…..
Μ- Τί νευριάζεις με το μωρόν;
Π- Πρέπει να μάθει την διαφορά της τσιγκουνιάς που την οικονομία. Θα του πιάσω φράουλες αλλά που τζιαμαί που μας συμφέρει.
Φ- Άλλη γιαγιά που πουλά φράουλες. Σταμάτα να πιάσουμε.
Π- Θα πάμε που το συνεργατικό που πουλούν χύμα τζιαι θα σου πιάσω.

Φτάνουμε στο συνεργατικό. Στοίβες οι κάσιες με τες φράουλες. Χιλιάδες φράουλες. Εκατομμύρια φράουλες. Δισεκατομμύρια φράουλες. Ο παράδεισος της φράουλας (κοντά στο κέντρον «Η Φράουλα» παϊ δε γούεϊ). Πάει ο παπάς μου κορτωτός κορτωτός τζιαι εμένα που με κρατά που το σιερούι.

Υ- Γειά σου κουμπάρε.
Φ- Ώρα καλή. Ήρταμεν να πιάμεν φράουλες.
Υ – Είμαστεν η μάνα τους δαμαί.
(Πιάννει έναν κουτούι φράουλες τζιαι ξαναπάει στον υπάλληλο)
Π- Πόσα εν η φράουλες το κουτί;
Υ- 35 σεντ.
Π- Ακούεις Φιρφιρή;
Φ-Ναί παπά.
Π-Εννά πιάσουμε ένα.
Υ- Κύριε εν με την κάσια που τα πουλούμε.
Π- Έναν κουτούι θέλω. Για το μωρό να μεν κλαίει.
Υ – Φίλε μου πουλούμεν με την κάσια χοντρική. Τζιαι να θέλω να σου δώσω εν μπορώ γιατί εννά χαλάσει η κάσια.
Π- Μα έναν κουτούι τα εβλοημένα θέλω.
Υ- Εν πουλούμε. Εν τεσσερισήμιση λίρες η κάσια.
Π- Τωρά εν μου πουλάς έναν κουτί;
Υ- Δυστυχώς….

Ακούεται θόρυβος μιάλος. Ενευρίασα που εν επέρναν το δικό του τζυρού μου τζιαι επία τζι επουκούππισα μια στοίβα κάσιες. Του παπά μου εμένα λαλούν του πάντα νναι!

Υ- Ρε κουμπάρε σύναξε το κοπελλούι σου. Παναϊα μου παναϊα μου.
Π- Τσιέκκια πιάνεις;

Στο δρόμο σπίτι.
Π- Τώρα που θα πάμεν έσσω σάζω σε…
Φ- (φυρμένος του κλαμάτου) Ναι αλλά το κουτάκι επιάσαμεν το 35 σεντ…

Σχολιάστε

Kατηγορίες

