Αναρτήθηκε από: firfiris | Δεκέμβριος 15, 2006

Γιατί η παιδεία στην Κύπρο είναι ένα χάλι μαύρο.

Για να καταλάβετε το επίπεδο μιας χώρας πρέπει να κοιτάξετε το εκπαιδευτικό τους σύστημα. Πώς λειτουργέι; Τί προσφέρει; Ποιά τα αποτελέσματα;

Το επάγγελμα, η μάλλον το λειτούργημα, του δασκάλου στην Κύπρο είναι μια κοροϊδία. Χωρίς να θέλω να προσβάλω τους λίγους καλούς δασκάλους που έχουμε, το να είσαι δάσκαλος στην Κύπρο είναι μια προσοδοφόρα κοροϊδία. Πάντα ήμουν της εντύπωσης πως ο δάσκαλος πρέπει να αγαπά τα μωρά, να πιστεύει σε αυτό ποθ κάνει και να θέλει να κάνει διαφορά στη ζωή ενός παιδιού. Κάποτε το να ήσουν δάσκαλος ενέπνεε σεβασμό που σήμερα οι δασκάλοι μας μπορούν μονάχα να τον φανταστούν. Γιατί κάποτε το να ήσουν δάσκαλος σήμαινε κάτι

Σήμερα ποιοί πάν δασκάλοι; Ποιοί θέλουν να γίνουν δασκάλοι; Όσοι έχουν γενικό βαθμό απολυτηρίου που είναι δηψήφιος…Να πιστέψω ότι ούλλοι οι απόφοιτοι των λυκείων μας που τον τζιαιρόν που εν μωρά θέλουν να γινούν δασκάλοι τζιαι να μαθαίνουν τα μωρά γράμματα; Όχι φυσικά…αλλά υπάρχουν τρείς λόγοι που πάει κάποιος δάσκαλος: Ιούνης, Ιούλης και Αύγουστος. Διαχωρίζω σε αυτό το σημείο τους δασκάλους που τους καθηγητές διότι τζίνοι έχουν τζιαι γραπτά να διορθώσουν τζιαι έφηβους να κουμαντάρουν. Με λλία λόγια το δασκαλιλλίκκιν εν που τα καλλύτερα πόστα στην κυβέρνηση.

Εν πάσει περιπτώση, γιατί να μεν πληρώνουνται οι δασκάλοι μας; Αλλά όϊ τόσα πλεονεκτήματα ρε κουμπάρε. Εφκάλαν τζιαι το σσινίν τζιαι το παλλούτζιν. Πληρωμένες διακοπές, σκολανουν το δείλις, τζιαι ξέρω γω. Αυτό δημιουργεί συναγωνισμό τζιαι αντί να πηγαίνουν αυτοί που αξίζουν για δασκάλοι (όσοι αγαπούν τα μωρά δηλαδή) παν ούλλοι οι αριστούχοι (εν θα πω σπασματάκια, αν και το σκέφτηκα, χεχεχε) των λυκείων μας. Έτσι σοβαρά, θέλει να έχεις γενικό 21 στα 20 για να μαθεις του μωρού την αλφαβήτα; Ή μήπως χρειάζεσαι αγάπη, στοργή υπομονή κι ας είσαι του 16;

Εκτός κι αν μου πείτε φυσικά πως οι δασκάλοι μας είναι και του 20 και τα μωρά αγαπούσιν. Μπουλσιτ! Υπάρχουν εξαιρετικοί δασκάλοι που αγαπούν τα μωρά αλλά αντιλαμβάνομαι ότι είναι μειονότητα. Πραγματικά πιστεύω πως οι παραπάνω εν τα σπασματάκια των λυκείων με τρυφερή φωνή. Φυσικά δεν είμαι δάσκαλος, δεν ξέρω τι παίζει αλλά ξέρω πως πληρώνω σαν φορολογούμενος για να βλέπω αναποτελεσματική χρήση των λεφτών μου.

Τί νομίζετε;

Advertisements

Responses

  1. oi daskaloi einai apo tous monimous. gia olous to sxoleio i o stratos einai mia metavatiki periodos i opia perna kai den epanerxetai.. oi daskaloi gia mia olokliri zoi pane sxoleio. en sanna meneis stasimos

    pistefko oti iparxoun orismenoi exeretikoi daskaloi, oi opoioi den pane sxoleio gia tous 3 gnostous logous alla giati pragmatika endiaferontai kai eidika orismenoi neoi daskaloi pou exoun arketes gnoseis peran tou alfavitou, opos paidopsixologia, disabilities, kai alla pragmata pou mporoun an einai exairetika xrisima se ena sxoliko perivallon.

    alla orismenoi anthropoi pragmaitka en eprepe na vriskounte mesa sta sxoleia. jinous ego ekamna tous na klaisein pou imoun moro. alla xero oti en exoun oula ta mora tin dinami na spazoun ta nevra kapiou toso polla pou na valei ta klamata mprosta pou toso kosmo. apla anexounte kai katapinoun ta kai misoun tin mathisi dioti kaka ta psemata o daskalos en to medium pou sou tin metaferi.

    kapote eixa mia daskala pou pote en mas ekamne polli mathima. eixe me stin 2a kai tin 3i dimotikou. nomizo stin 2a kai stin 3i dimotikou ematha ta parapano pramata tis paidikis mou zois. elale apisteftes istories, foveres. emathene mas tin istoria tis kiprou mesa apo tis empiries tis, emathene mas gia tin koinonia mesa apo tis empiries tis, itan ena fovera petiximeno egokentriko sistima. kai as men ematha poses ravdoseis exoun ta dentra. xestika poses ravdoseis exoun ta dentra anyway. endiaferei me parapano na matheno gia tous anthropous. touti i daskala itan foveri. evale mas stin seira kai elegxe oti ta dontia mas en plimmena kai opoio morou ekounietoun donti efkale tou to. itan kati san teletourgia. anti na fooumaste na fkaloume ta dontia mas, anipomonousame na msa ta fkalei i daskala. touti i daskala, sta mora pou eixan diskolies kai they didnt catch up with the rest of the class, ekamne dorean idiaitera. otan esxolaname xero go i ora 12, emene os tis 1 pou esxolanan oi pio megaloi me ekeina ta 3-4 mora kai ekathetoun poupano tous kai ekamne tous free idiaitera gia na en siouri oti ta ekatalavan. pote en egnorisa etsi anthropo sti zoi mou. pou na niazetai toso polla.. alla eipame, touti itan «kaki daskala» dioti i ili tis itan diki tis kai oxi tou ipourgeiou paidias.

    tora nomizo afipiretise. opote tin vro (gia tin akrivia petixeno tin kapou toulaxiston mia fora ton xrono) panta thimatai ta panta gia mena kai rota me xilia pramata. agapa me 10 posa xronia meta… se etsi atoma tha eimai aionia evgnomon.

    alla enne ouli etsi. mia gnosti mou eixe mia daskala pou ouli tin ora egirize tous patsous kai meta elale tous «paidakia i kiria maroulla (nomizo itan to onoma tis) agapa sas para poli. en pou sas agapa polla kai dernei sas. an to peite tis mamas sas i kiria maroulla tha stamatisei na sas agapa» !!!!!!!!!!!! kai ipotithete oti to sxoleio en safe environment!

    • an den ipirxan omws oi daskaloi 8a itan oloi ena tipota..
      den einai oloi etsi..
      k afou katigorate tous daskalous giati stelnete ta paidia sas sxolio??

  2. «υπάρχουν τρείς λόγοι που πάει κάποιος δάσκαλος: Ιούνης, Ιούλης και Αύγουστος»

    TOP! χεχεχε 😀

    συμφωνω μαζι σου τζε το ιδιο υσχιει τζε για τους καθηγητες ως ενα βαθμο.

    αλλα το προβλημα νομιζω εν πιο γενικο. εν οι συνθηκες στις οποιες πρεπει να δουλεψουν τουτοι οι ανθρωποι. οταν εγιναν καθηγητες, ασχετα αν αγαπουσαν τα μωρα, αμαν ειδαν τι ‘μωρα’ πρεπει να διδαξουν τοτε αλλαξεν το perception τους. η γνωση πρεπει να ξεκινησει που το σπιτι τζε να συνεχιστει στο σχολειο. αμαν οι γονεις εν σικκιμετζιες τοτε τζε μωρα φκαινουν ..χμμ.. antisocial. τζε ατε τωρα ο δασκαλος ή ο καθηγητης που εσhει 30 που τουτους να κατσει να τους μαθει 2-3 πραματα. λιο δυσκολο, εν νομιζεις;

    αρα η ριζα νομιζω εν στο συστημα. τζε στο εκπαιδευτικο αλλα τζε στο socioeconomic. τζε φυσικα στους ‘θελω να τα κνιθω τζε να πληρωνομε’ χαρακτηρες που ειμαστεν περιφανοι σαν λαος να εχουμεν καμποσους.

  3. nai,,to gegonos en polla apogohteutiko,,,eidika ama vlepeis na xaramizontai e3airetoi ma8ites,,gia na ginoun daskaloi,,,,,:(((,,pou se alli periprwsi 8a mporousan aneta na prosferoun kai na sunisferoun simantika se allous tomeis tis koinwnias,,,,( twn epistimwn ktl)
    ,,,,eixa ena simma8iti,tetoion,,,aristos,,ka8aron 20,,,,opou olumpiada ma8imatikwn,,,fisikis,,ximias,,,,ek8sesi,,,panta prwtos,,,pou kateli3e?? daskalos,,,,,pppfff…
    an to metaniwse??? profanws…nai………,,,,,,twra
    apofasise na kamei phd gia na tou perasei….
    🙂

  4. Τα πράγματα είναι ακριβώς όπως τα λες και προέρχονται από μια γενικότερη κοινωνική μιζέρια. Ο Κυπραίος μπορεί να κρατεί λεφτά, να κάμνει τον καμπόσο, να λαφαζανεύκει τζαι να κάμνει πασιαμά αλλά δεν ξέρει τι σημαίνει ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ. Το όνειρο κάθε γονιού είναι να δει το παιδί του δημόσιο υπάλληλο με κάθε τίμημα. Οι λέξεις «χαρά της δημιουργίας» «επαγγελματική ικανοποίηση» κλπ είναι άγνωστες λέξεις. Έχω δει ανθρώπους να χαραμίζουν (την όμορφη και μοναδική) ζωή τους μέσα σε ένα επάγγελμα που δεν τους αρέσει, δεν τους εκφράζει , το μισούν , για μια θεσούλα, για κάτι λίρες. Πολλοί από αυτούς είναι και οι δάσκαλοι. Και φυσικά αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ΚΑΙ οι μαθητές να μισούν το σχολείο. Έτσι έχουμε μαθητές, δασκάλους, διευθυντές καθαρίστριες να μεν θέλουν να παν το πρωί σχολείο! Ε τι γράμματα να μάθουν οι μιτσιοί?

    Η τραγική ειρωνεία είναι ότι αυτοί οι άριστοι μαθητές θα μπορούσαν να είχαν κάνει και λαμπρή καριέρα σε χίλιους δυο άλλους τομείς (πχ managers, research) αν δεν έκαναν αυτή την επιλογή. Ο Μπιλ Γκειτς εξαπώλησε το Χαρβαρντ για να κάμνει προγραμματούθκια με ένα φίλο του τζαι ξέρετε τα αποτελέσματα. Η μάνα του όμως εν ήταν Κυπραία!

    ΥΓ. Ένας καλός δάσκαλος, μας είπε κάποτε αυτή τη σοφή κουβέντα: «για να είσαι ευτυχισμένος στη ζωή σου, δύο φορές να διαλέξεις σωστά α) το επάγγελμα σου β)τον/την σύντροφο σου, όλα τα άλλα είναι λεπτομέρειες..!»

    Jacobo

  5. Κάτσε τη μάππα χαμαί γιατί χάνει που εκατό πάντες το κείμενο.

    1. Οι παλιοί δασκάλοι με το σεβασμό τζαι την αγάπη στα μωρά εν λαφαζανιά ολκής. Το δείγμα ήταν το ίδιο, απλά τα μωρά ετρώαν εκθετικά παραπάνω ξύλο επί καθημερινής βάσεως. Τζαι άμα ους έδερνε ο δάσκαλος ετρώαν τζαι ένα σιέρι ξύλο που επηένναν σπίτι γιατί ο δάσκαλος κάτι έξερε για να τους δέρει.

    2. Εν υπάρχει καμιά ένδειξη ότι ο γενικός βαθμός εν παράμετρος που επηρεάζει την αγάπη προς τα μωρά, ή την αγάπη προς το επάγγελμα του δασκάλου. Τούτο σημαίνει ότι αν πιάσεις 1000 δασκάλους με γενικό 12, τζαι 1000 δασκάλους με γενικο 19, τα ποσοστά ενσυνείδητων, ασυνείδητων, άχρηστων τζαι επικίνδυνων εν περίπου τα ίδια. Άρα η μόνη διαφορά εν στες γνώσεις[*]. Ευχαριστώ, προτιμώ σαν φορολογούμενος να πληρώνω γερά το δείγμα με γενικό 19.

    3. Θέλω να σε βάλω ένα χρόνο να διδάξεις πρώτη Δημοτικού τζαι να είσαι σωστός δάσκαλος, να δω αν θα αντέξεις. Έννεν τόσο εύκολο να δουλέψεις με μωρά σε πολλά μικρές ηλικίες, που θέλουν να βουττήσουν μες τα πηλά ενώ εσύ θέλεις να βουττήσουν μες τους πίνακες πολλαπλασιασμού.

    4. Αν ζηλεύκεις που έσιει κάποιος πλεονεκτήματα, ίσως να εν επειδή δέχεσαι ο ιδιώτης μάστρος σου να σε εκμεταλλεύκεται. Η λύση δεν είναι να είμαστε ίσοι μες τα σκατά, είναι να είμαστε ίσοι στα πλεονεκτήματα.

    Εν είμαι δάσκαλος, μεν αγχώνεστε.

    [*] Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι για να έχουν γενικό 19 μπορεί να εν πιο έξυπνοι, πιο ικανοί, πιο εργατικοί, πιο ενσυνείδητοι. Εγώ δεν τα λέω αυτά. Απλά λέω ότι απλά έχουν καλύτερο γενικό, άρα εξέραν να απαντήσουν σωστά παραπάνω ερωτήσεις που τους άλλους.

  6. Τα πράματα εξηγούνται μαθηματικά :

    Όταν είσαι τελειόφοιτος με γενικό 19 (επειδή ξέρεις να απαντάς ερωτήσεις) άμα δώσεις εξετάσεις θα γράψεις καλά, άρα μπαίνεις σε όποια σχολή θέλεις.

    Αφού μπαίνεις σε όποια σχολή θέλεις, διαλέγεις με κάποια κριτήρια που είναι σε γενικές γραμμές δύο: α) διαλέγω αυτό που μου αρέσει, γιατί ξέρω τι θέλω β)διαλέγω αυτό που μου λέει η μάμμα μου, γιατί ξέρει ότι οι δάσκαλοι εν καλή δουλειά, κάθονται το καλοτζαίρι, έχουν εφάπαξ τζαι πιάνουν σίλιες λίρες. (Σημείωση: Αυτό που ΔΕΝ ξέρει η μάμμα είναι αυτό που είπε ο @γιωργος «να σε βάλω ένα χρόνο να διδάξεις πρώτη Δημοτικού τζαι να είσαι σωστός δάσκαλος, να δω αν θα αντέξεις.»)

    Πιστεύω ότι οι άριστοι μαθητές επέλεξαν το επάγγελμα τους με το δεύτερο κριτήριο. Κάποιοι ήταν τυχεροί και τυχαία διάλεξαν κάτι που τους αρέσκει αλλά η πλειοψηφία δυστυχώς είναι σε ένα χώρο που δεν τους ταιριάζει.

    Jacobo

  7. sioura,,o genikos va8mos den ka8orizei monosimanta to epipedo tou ma8iti,,,eidika opws ekatantisan simera na pianoun tous va8mous oi ma8ites….
    mporei kapoios tou 17 nanai polla kallutteros pou enan 20ari ma8iti,alla genika,,,nomizw o ka8enas pairnei ton dromo tou,,,tzeino pou tou a3izei diladi,,,fisika yparxoun -opws panta- kai apokliseis…
    tzai sto katw katw o ka8enas kamei tes epiloges tou…no matter an itan aristos ma8itis tzai telika ekateli3e kommwtis,,,daskalos,,,papas,,,ktl

  8. @giorgios

    oute kan ekatsa proisagogikes egw. oso gia daskalos oute tin ypomoni, oute tin vlangan ehw. apla to ti paratirw stin kypro en polla lypiro. simfono na eimaste i idioi sta pleonektimata, alla otan kapios tassete na ypiretei to koinoniko symferon, epihorigimenos apo tin tzepi sou, tote den mporoume na milame gia isotita.

    efkiken o papadopoulos jie eipen oti oi daskaloi doulevoun tisligoteres oles apo olous. afto einai alithia alla etsipposan oulloi panw tou na ton fasin dioti kapia pramata pou tron pas tin rasin man theoroun ta kektimena dikaiomata kai ohi proterimata.

    distihos ehoun monopolio tis dimotikis ekpedefsis kai den mporei na tous ta knisei kanenas. oti zitisoun to pernoun. pios gonios thelei na kamoun apergian oi daskaloi ? kanenas. eno an kamoun oi pilotoi i i fortigatzides vrikoumen jie fernoumen.
    eipamen eshei jie kaloous alla einai stagones ston okeano. an theloume tous kaliterous daskalous prepei na miothoun ta protetiramata tous kai giati ohi, kai i misthologikes tous klimakes toso oso na proselkyoun mono osous agapane ta mora kai ohi mono jinous pou mboroun logo genikou vathmou

  9. καλα μεν παμε τζε το αλλο ακρο να γυρεφκουμεν ιδιωτικη εκπαιδευση. το τελευταιο πραμα που θελουμε στην κυπρο ενει να δειξουμε στα μωρα οτι οποιος εσhει λιρες μαθαινει, οποιος εν εσhει πιανει τον πουλλο.

  10. Είναι πολλοί αυτοί που πίστεύουν ότι μπορούν να γίνουν σωστοί δάσκαλοι και που έχουν την όρεξη να εργαστουν. Γνωρίσω at least 500 άτομα που σπουδάζουν/σαν δάσκαλοι, γιάτι έχει 5 χρόνια που είμαι στο πανεπιστήμιο.

    Τους έχω δει όμως να πηγαίνουν στα σχολεία για την πρακτική τους και έρχονται πίσω σαν να τους ρίξαν απο ουρανοξίστη 500 μέτρων. Πολλά απο τα παιδία είναι τόσο κακομαθημένα που είναι αδύνατο να δουλέψεις μαζί τους, οποτε δυστυχώς πολλοί χάνουν έυκολα την υπομονή τους.

    Απο την άλλη δεν΄υπάρχει ούτε η σωστή προεκπαίδευση για το τι θα πάνε να αντιμετωπίσουν στα σχολεία, και πως πρέπει να το αντιμετωπίσουν. Τα πλείστα τους μαθήματα έχουν να κάνουν με το τί και πως θα πρέπει να διδάξουν κάτι και όχι με το πως πρέπει να αντιμετωπίσουν ορθά ένα μωρό που πετάσσει ρουκετούες μέσα στην τάξη.

    Εγώ πάντως είμαι υπέρ της ιδέες που πέρασε και σε άλλες χώρες. Όσοι πάνε για δασκάλοι πρέπει να εκπαιδεύονται και πως να διδάσκουν μέσα στην τάξη και πως να χειρίζονται τα μωρά και πως να τους διδάσκουν να είναι σωστά άτομα επειδή αυτό είναι το πιο σημαντικό.

  11. giati enne etsi pou simvenei?
    pienne ena vima meta, stin mesi ekpaidefsi. opoios exei lires, pieronei gia na piennei idiatiera kai perna tis proeisagogikes kai paei daskalos. opoios en exei lires paei stin texniki sxoli idravlikos. opoios en exei lires kai thelei na ginei daskalos kai oxi idravlikos kamnei daneio. etsi leitourgei to sistima, xoris na isxirizomai oti den iparxoun exaireseis lampron mialon kai exesion mathiton pou mporoun na kamoun ti diafora. apla den einai o kanonas

    oso gia tous daskalous distixos en iparxi tropos na tous kamoun test. dld px tous kathigites mporeis na tous valeis se mia taxi na didaxoun 3 periodous kai na rotiseis tous mathites mia seira erotiseon oste na tous vathmologiseis kata poso exoun ikanonotites i oxi. ta mora tis protis dimotikou omos, pos na ta rotiseis etsi prama? etsi opoios exei ena ptixio mpenei stin ekpaidefsi kai kanei.

    thoro aspoume stin agglia (pou exei polla xeiroero ekpaideftiko sistima pou emas) oti enas me ptixio fisikis en dikaioute na didaxei fisiki ektos an kameito eidiko postgraduate gia na dikaiouse na gineis kathigitis, aploustata dioti en simenei oti epidi xereis fisiki xereis na didaxeis kai fisiki. i didaskalia en talento, opos to tragoudi. kai sto tragoudi ama exeis kales mousikes gnoseis kai kameis kai kapoia mathimata veltionesai, alla am eisai ek genetis parafonos en tha gineis pote kalos tragoudistis. akrivos to idio isxiei kai sti didaskalia. epidi xereis to periexomeno tis ilis kai kapios sou eipe 5 pramata gia tin didaskalia, en simenei oti enna gineis pote kalos daskalos. prepei na to exeis mesa sou.

    episis exo paratirisei stin agglia oti atoma pou kanoun mathimata gia undergraduate pou mporei pithanos na odigisoun se didaskalia (apo mathimatika mexri zografiki) frontizoun ta panepistimia na tous vriskoun doulia sta topika sxoleia (nomizo einai 2 periodous tin vdomada) sto 2o kai 3o etos tous, oste na einai sigouroi oti einai se thesi na didaxoun kai theloun na ginoun kathigites, prin pane na piasoun teacher’s qualifications. stin kipro ex oson gnorizo tin proti fora pou kapoioi kanoun askisi (mono oi daskaloi kamnoun, oi kathigites oxi) einai sto teleftaio etos tou degree tous! pou se 2 mines tha to piasoun anyway kai ton septevri tha xekinisoun na didaskoun akoma kai an katalavoun oti en tous fkenei :S

  12. Είμαι καθηγήτρια, δουλεύω σε λύκειο και αν δεν υπήρχαν ο Ιούλης και ο Αύγουστος, τώρα θα ήμουν σε φρενοκομείο.

  13. ε φιρ έπιας τα δημοτικά! πιάστα λύκεια που έσιει παραπάνω κουβέντα να γίνει. Αλώπως έκαμες το ως πρόλογο.

    Πόσο πιστέφκεις ότι η ‘δωρεάν παιδεία’ (που φυσικά εννεν δωρεάν) λειτουργεί? Κατά τη γνώμη μου εν που τα μεγαλύτερα θέματα. Τωρά συζητούν για τα mobile στα σχολεία, να τα απαγορεύσουν, να μειώνεται ο βαθμός, να αποβάλονται, να το πιάνει ο διευθυντής τζαι να τηλεφωνά του γονιού να το πιάνει… μα σοβαρομιλούν γμτ, μόνο τζαι μόνο που έσιει αθρώπους που καταλιούν την ώρα τους τζαι τα ριάλλια μας να σκέφτουνται τζαι να κουβεντιάζουν έτσι πράματα γυρίζει μου.

  14. ***θέματα εννοούσα ψέματα.

  15. lol

    Το πρόβλημα όπως το βλέπω εγώ, και για την Ελλάδα, δεν είναι στον ίδιο τον καθηγητή, αλλά στο … σύστημα.

    Δε μου αρέσει που αναφέρομαι σε τέτοια έννοια, αλλά το εκπαιδευτικό μας είναι το λιγότερο αίσχος…

    Για να κλείσω να πω ότι πιστεύω ότι έπρεπε να γίνονται ψυχολογικά τέστ και τέτοια σε όποιον πήγαινε για δάσκαλος/καθηγητής. Δεν μπορεί να πηγαίνει ο κάθε ένας και να του εμπιστεύεσαι το παιδί σου…

    Ωραίο blog, keep up 🙂

  16. Θα μιλήσω από προσωπική πείρα. Είμαι δασκάλα αλλά πριν προλάβετε να τα βάλετε μαζί μου, να σας πω πως κατέληξα εδώ.

    Είμαι απόφοιτος ιδιωτικού σχολείου από το οποίο αποφοίτησα με 8-9 GCEs O’kai A’levels. Εκανα τις αιτήσεις μου σε αγγλικά πανεπιστήμια και έγινα δεκτή σε κλάδους όπως μαθηματικά, φυσική, παιδαγωγικά.

    Προεισαγωγικές δεν έδωσα γιατί απλά στο σχολείο μου δεν ήξερα καν για αυτές τις εξετάσεις. Μπήκα λοιπόν σε ένα πολύ καλό παν/μιο της Αγγλίας στον κλάδο education. Στον πρώτο χρόνο μαθαίνω ότι το πτυχίο μου ναι μεν θα ήταν αναγνωρισμένο όμως μόνο από τα ιδιωτικά σχολεία. Μετά από έρευνες των δικών μου, το συμπέρασμα ήταν ότι για την ίδια εργασία στο δημόσιο οι δασκάλοι έπαιρναν τα διπλάσια χρήματα από τον ιδιωτικό τομέα. Μετά από παρότρυνση τους αποφάσισα να δώσω προεισαγωγικές.Τα παρατώ και έρχομαι Κύπρο. Και κει που ποτέ στη ζωή μου δεν είχα πάει φροντιστήριο, κατέληξα να γυρνώ όλη μέρα από το ένα μάθημα στο άλλο και κατάκοπη το βράδυ να πρέπει να διαβάσω. Ευτυχώς με χίλια βάσανα πέρασα στην Ελλάδα όπου ο κλάδος είναι παιγνίδι σε σύγκριση με αυτά που έκανα εγώ στην Αγγλία. Σημείωση ότι ΔΕΝ μου αναγνωρίσαν ούτε ένα μάθημα.

    Οταν τέλειωσα βέβαια διορίστηκα. Δεν ξέρω αν το έχω μετανοιώσει ή όχι, πάντως το σίγουρο είναι ότι είμαι σε ένα κλάδο που λατρεύω, με τα παιδάκια μου που τόσο αγαπώ και κάνω αυτό που μου αρέσει.

    Οι συνάδερφοι δεν έχουν ξεφύγει ποτέ από τη νοοτροπία του άριστου μαθητή που πρέπει να είναι πάντα πρώτος, διαβάζουν από το πρωί ως τη νύκτα για να μεταδώσουν στείρες γνώσεις στους μαθητές από ένα βιβλίο, χωρίς καθόλου προσωπικά βιώματα. Κάποιες φορές που προσπάθησα να ξεφύγω λίγο από την ύλη, βρήκα τον μπελά μου. Μια από αυτές τις φορές ήταν όταν μετά από καποιες αναφορές στην Ιαπωνία πήρα στο μάθημα sushi για να δοκιμάσουν τα παιδιά και ήρθαν οι μανάδες να παραπονεθούν στην διευθύντρια ότι θα πσατζέψω τα σπλάχνα τους.

    Αυτά και επειδή μακρυγόρησα απολογούμαι συμπαθέστατο φιρφιρή.

  17. eimai tis apopsis oti i ekpedefsi kai to programma ekpaidefsis prepei na kathorizete apo tin kyvernisi alla i diahirisi apo tin topiki aftodioikisi.

    prepei na emblakoun oi goneis kai na ehoun ameso kai proto logo sto pioi didaskoun. px sta idiotika sholia, o daskalos einai amesa ypologos ston gonio. ennen kalos, troei klotsian tziai fefkei, oi epidi en kyvernitikos kathete jie den pa na gamieste oli. kai epidi eimai ligo oikonomika fileleftheros, giati ohi? oi misthi na kathorizontai apo ta dimotika simvoulia. etsi na plironete i morfosi me tin axia tis tin pragmatiki, aftin pou tis prosdidoume. theleis kirie na ehei kali ekpaidefsi to paidi sou? tote stile to sto sholio pou theleis. ekei tha mboreis na axiologiseis ton kathigiti amesa.
    twra tha mou peite, etsi oi plousioi tha stelnoun ta paidia tous se sholia kala kai oi ypoloipoi tha piasoun ton mita. alla opos eimaste simera ennen to idio prama alla travoun oulloi oi mathites?

    tote pou imoun dimotiko, to dimotiko agiou vasiliou sto strovolo (Gamma dimotiko) theoreito apo ta kalitera dioti ishen diefthintin ton Elpidoforo. kai oi agioi omologites to idio. piase ta sholeia twn sinikismon omws. treha gyreveve. en polidiastato thema kai mporoume na milame gia ores, omos opos en to systima simera, den apodidei 100%, dioti oi daskaloi DEN pavonte. milame gia paidia alla oi daskaloi mbas kai mpoun den pane pouthena. afto einai lathos. exou kai litorgi kalitera i idiotiki ekpaidefsi.

    os mathitis idiotikou ta lefta pou glitosa epidi DEN pigena idiaitera kai to oti eiha ta apogevmata mou na zisw horis egnoia sto telos tis imeras mou kostisan ligotera apo to na pigeno dimosio kai na plirono idiaitera.

  18. μεν νομίζεις ότι τα ιδιαίτερα εν τζαι πολλά, μόνο στην τρίτη λυκείου εν πολλά για κάποιον που θέλει να περάσει ελλάδα-κύπρο. Τα ιδιαίτερα στες άλλες τάξεις απλά κάμνουν το homework που βαρκουνται να κάμουν μόνοι τους.

    Καθε 3 χρόνια οι καθηγητές πρέπει να κάθουνται εξετάσεις στο μάθημα που κάμνουν, γιατί σοβαρά τωρά, έσιει καθηγητές που ΕΝ ΞΕΡΟΥΝ το μάθημα τους (λλίοι γιατί τζαι ο τοίχος που τες πολλες φορες μαθαίνει) αλλά οι εξετάσεις πρεπει να εν σχεδιασμένες να ελέγχουν ένα βήμα παραπάνω για να σιουρεύκουν ότι ο καθηγητής εν τα ξέρει απλά παπαγαλέ που το βιβλίο, ξέρει τζαι την εφαρμογή τους, τζαι κυρίως έσιει τον τρόπο να τα μεταδώσει. Επίσης πολλοί καθηγητές πρίουνται ότι εννεν αστυνομικοί κτλ. Έντα που νόμισες ρε κουμπάρε ότι εννα μπένεις σε μια τάξη με 20-25 έφηβους που άλλο που πασιαμά εν σκέφτουνται, τζαι να κάμνεις το μαθημα σου ωραία και καλά ? Πρέπει να έχουν τζαι το προσόν να επιβάλλουν τάξη.

    Όσο για τα δημοτικά συμβούλια να ελέγχουν τα σχολεία κτλ. Να έχω τον κάθε αχάπαρο δήμαρχο που εφκίκε λόγω αχάπαρου κόμματος να αποφασίζει για τα σχολεία???

  19. hm touto gia to thema tou topikou en polla endiaferon

    prosopika pigena sto a dimotiko sxoleio tis engomis. to dimotiko mou apparently itan poli «high class» kathos i taxi mou eixe 28 paidakia kai ta 22 akolouthisan mesi ekpaidefsi se idiotiko sxoleio. ton kairo pou empename emeis sta idiotika oi exetaseis tous itan ton marti, omos i ili pou exetazotan itan olokliri i ili tis 6is dimotikou. kata sinepian gia na eisai sigouros oti tha tis peraseis den mporouses na epanapavese sto sxoleio kai oloi ekanan idiaitera (me poli elaxistes exaireseis,oi opoioi mallon eixan apla tsiakko daskalo sto sxoleio).

    otan imoun 6i dimotikou loipon, o daskalos eixe mprosta tou mia taxi me 28 paidia, ek ton opoion ta 22 eixan teliosei olokliri tin ili tis xronias apo ta xristougenna. oti tous edixne exeran to, malista exeran to kala, giati se antithesi me ekeinon pou itan nakko diesel, ta idiaitera eixan 5-7 mora mesa kai edoulefkan ta polla kala.

    apo ton kairo pou egirise o xronos kai meta, toutos o anthropos DEN MAS EXANAKAME MATHIMA! ekathetoun stin edra tou kai ekanonize ta defterakia tou tis trapezas ktl kai emeis epaizame. ekamne mas tin ora ton mathimatikon gimnastiki kai etsi katastaseis. oso gia tous mathites pou en epiennan idiaitera kai en epian idiotiko, opos itan fisiko ivran ta mpastounia sto gimnasio.

    isos omos an to sistima itan exidikevmeno kai evlepe tis idiaiteres anagkes mias taxis, tha mporouse na prosferei kati extra. px ok i taxi sou exere tin ili itan elafros waste of time. giati na men ipirxe mia alternative epikodomitiki epilogi, opos px meleti logotexnias, peretero istorias, theatrou i kati etsi kai afine mas xapolitous na paizoume? tote vevaia en to etheorousa katholou kako, antithetos malista, alla ek ton isteron otan antilifthika ti eginetoun ivra to apolita tragiko to gegonos oti epi 6 mines en ekamna tipote apolitos mesa stin taxi.

    an eminiska spiti me tin mama mou (tote en edouleve) kai ekathoumastan kai ediavazame vivlia gia paradeigma, itan na emathena polla parapano pramata para na valo jini tin apaisia stoli kai na pienno na piano miges kai na tis gemizo tipex kai na skarfalono tixous na pienno sto periptero na agoraso pagoto. (na doume ti allo «endiaferon» ekamna gia n aperasi i ora kai en to athimoume).

    probably enna itan waste of time na mas exanakamne to mathima, pou tin stigmi pou eixame pleon perasei, exasfalisei tis theseis mas kai exerame tin ili. emporouse omos namen varkete toso polla kai na evriske kati enallaktiko na mas prosferei. emporouse, alla en to ekame

    ime sigouri oti aftos o anthropos en kapou tora kai didaskei dioti pro 10etias itan 45aris. mporei na egine diefthintis. simasia exei oti enne dimiourgikos kai en emporouse na prosferei tipota perissotero stous mathites apo osa idi gnorizan. kai touto gia mena en pou ta tragika tou ekpaideftikou mas sistimatos. theoroume olous tous mathites IDIOUS eno den einai. theoroume oti oloi exoun IDIES gnoseis, eno den exoun.

    exei mora me extraordinary abilities pou mathenoun na diavazoun sta 2 tous. exei mora me mialo computer pou mproun na lisoun askiseis polla pio psiles tou epipedou tous. giati na prepei na perimenoun kapious ligotero exipnous na tous ftasoun? vevaia toutos ekame akrivos to antitheto me apotelesma na exoun problima ekeina ta 5-6 atoma pou en epian idiotiko alla jinta mora itan lost case. akoma kai na ekamne mathima, enna aisthanontan pantote mionextika, oti kai na ekamne. ama theleis na afxiseis tin paragogikotita sto kato kato, katatasseis ta atoma analoga me tis ikanotites tous. vasiki platoniki theoria…

  20. Vasika ena apo ta megalitera provlimata tis ekpaidefsis mas toso se dimotiko oso kai se gimnasio/likio einai oti den prosferei apolitos tpt gia ta gifted children, kai iparxoun arketa, para mono arkountai stin metriotita.

  21. «paidakia i kiria maroulla (nomizo itan to onoma tis) agapa sas para poli. en pou sas agapa polla kai dernei sas. an to peite tis mamas sas i kiria maroulla tha stamatisei na sas agapa» !!!!!!!!!!!!

    mpa mpa mpa mipos etsi entelws tixea i gnwsti sou einai kai lemesiani???

  22. κουμπάρε φιρφιρί μιας τζιαι ανέφερες τζιαι τον Τάσσο μεσ την κουβέντα εννα σε ρωτήσω να μου πεις…τζίνος τι ακριβώς κάμνει που να δικαιολογεί τον μισθό του και εννα κρινει τους δασκάλους?…
    προσωπικά σπουδάζω μαθηματικός αλλά χωρίς να έχω επιθυμία να πάω καθηγητής. Όμως ορισμενα πράματα που λαλείται δαμέσα εν ανεφάρμοστα. Πιστεύκετε ότι έσιει κανένα καθηγητή που θα δεχτεί να κάθεται εξετάσεις μετά που θα πιάσει το πτυχίο του? Που προσωπική πείρα λέω σου ότι το να τελιώσεις μαθηματικος/φυσικός/… έννεν καθόλου εύκολο.
    Το πρόβλημα κατ’εμένα εν στο οτι 4 χρόνια στο πανεπιστήμιο δεν έκαμα ούτε μισό μάθημα διδακτικής των μαθηματικών τζιαι περιμένουν να πάμε να διδάξουμε μαθητές. Το δεύτερο πρόβλημα εν ότι τούτα που σπουδάζουμε 4 χρόνια εν έχουν καμία σχέση με ύλη λυκείου. κάποιος που ετέλιωσε τωρά λύκειο εν το ίδιο ικανός με μένα να διδάξει την ύλη του λυκείου όσο παράξενο τζιαι αν ακούεται…

  23. ε ναι ρε έντζε σπουδάζεις μαθηματικός με σκοπό να γίνεις καθηγητής σε λύκειο.
    Αλλά γιατί να μεν κάθεστε εξετάσεις εν εκατάλαβα? Ε θέλεις μεν πάεις, έσιει άλλους που παρακαλούν.

    Αμαν καθηγήτρια π. οικονομιάς λαλεί ότι η μείωση της ζήτησης σε ένα προιόν έχει αποτέλεσμα να αυξηθεί η τιμή του, σίεστα, εννα μου πεις εσυγχίστηκε, εδιπλώθην η γλώσσα της, οκ έντζε πως εν το ξέρει, αλλά παθαίνει το πολλά συχνά.

    Άμαν ένας τελειώνει το πτυχίο, 20 χρόνια κάμνει μια δουλειά σχετική ή τζαι άσχετη με το πτυχίο, μετά διοριστεί, ποιος τον ελέγχει αν αθυμάται την ύλη του?

    Επίσης ο μόνος τρόπος ελέγχουν των καθηγητών απ’ όσο ξέρω εν οι επιθεωρητές. Σοβαρομιλούμε ρε παιδκιά? Ελέγχουν τους μια φορά κάθε (πόσα χρόνια?) τόσο, μια περίοδο τζαι ετέλειωσε?

    Τζαι πρίετε μας τούτη, γράφετε μες τα τετράδια σας, τζ’αν έρτει επιθεωρητής να μεν τα δει όφκερα.
    Αν δεν αντιγράφαμε μες τα τετράδια τόσην ώρα τζαι παρατηρήσεις κάθε 1 λεπτο επειδή εν ξέρει να επιβάλει πειθαρχία, η ώρα που εννά γλυτώναμε ετελειώναμε την ύλη ΠΡΙΝ τα χριστούγεννα, χωρίς τίποτε υπερβολή.

  24. κατ’εσένα όποιος σπουδάζει μαθηματικός πρέπει να πάει καθηγητής? συγνώμη αλλά έχω μεγαλύτερες φιλοδοξίες που τούτο. τζιαι οι εξετάσεις που κολλούν? εκτός αν πάλε έχεις την έμμονη ιδέα οτι όποιος σπουδάσει μαθηματικός ΠΡΕΠΕΙ να δουλέψει σε λυκειο…με την ίδια λογική ούλλοι οι χημικοί έπρεπε να δουλεύκουν σε σχολεία ουλλοι οι οικονομικοι σαν καθηγητές οικονομικών και παέι λέγοντας…
    όσο για τον έλεγχο που ανέφερες.. εγω είπα σου το εξής απλο. αν έβρεις έστω τζιαι έναν καθηγητή που μετά που 4-5 χρόνια πτυχίου να δεχτεί να ξανακάθεται εξετάσεις σφύρα μου να έρτω να τον δω τζιαι γώ.

  25. ‘κατ’εσένα όποιος σπουδάζει μαθηματικός πρέπει να πάει καθηγητής? συγνώμη αλλά έχω μεγαλύτερες φιλοδοξίες που τούτο.’

    κάποιος είπε ότι στο παν/ήμιο εν κάμνουν ύλη λυκείου, τζαι είπα (ήθελα να πω ενιγουει) ότι φυσικά εν θα κάμνουν ύλη του λυκείου, αφού εκάμαν την στο λύκειο, τζαι εν έχουν ούλλοι σκοπό να παν καθηγητές , αφού έσιει τόσα πράματα να κάμεις με πτυχίο μαθ.

    Καλά άτε πέμου ένα τρόπο ελέγχου των καθηγητών μετά τον διορισμό τους.

  26. Διαφωνώ ότι η παιδεία εν μαύρο χάλι γιατί δασκάλοι παν τα «σπασματούθκια του 19». Επίσης, το ότι έχουν παραπάνω ωφελήματα από τον μέσο εργαζόμενο δεν είναι λάθος, απλά δείχνει πόσο μικρή αγορά και χώρα είμαστε (αμαν έσιει 100+ πτυχιούχους για μια θέση τότε γαμά σε ο εργοδότης σου, γιατί απολύει σε αύριο και προσλαμβάνει άλλο και επιπλεόν διά σου όσο πιο λία γίνεται). Η παιδεία εν μαύρο χάλι, γιατί αντι να προσλαμβάνουν όλους τζίνους στες λίστες και να χτίσουν ακόμα 100 σχολεία τζαι να βάλουν 10-15 άτομα σε κάθε τμήμα βάλουν 25-35, παν τζαι ‘γοράζουν τάνκς. Εν μαύρο χάλι, γιατί αντι να σε μαθαίνουν να σκέφτεσαι, κόφτει τους μόνο να καλύψουν την ύλη που τους επιβάλλει το υπουργείο, αντι να σε διδάσκουν μεθόδους, πως να γράφεις, πως να ερευνάς. Εν μαύρο χάλι, επίσης, γιατί ιστορία εν τα «καταρθώματα του γένους» και το πως «έμεινε ελληνική η Κύπρος ανα τους αιώνες», αντι να διδάσκονται τα «κατορθώματα του 19ου και 20ου αιώνα» στην Κύπρο. Γιατί «εμείς» είμαστε οι ήρωες και δεν κάναμε ποτε λάθη. Τέλος, γιατί τα σχολεία έχουν κατζέλια και συρματοπλέγματα για να μεν μπαίνει κανένας μέσα (ή να μεν φκαίνει και κανένας) σαν τες φυλακές, αντι να εν ανοικτά, να έχουν γήπεδα (που η επιτυχία των φουτσαλ δείχνει ότι τα έχουμε ανάγκη), να έχουν αίθουσε χορού, να έχουν ομάδες ενδιαφέροντος, ή εστω βιβλιοθήκες! Αυτά.

  27. den yparxei kanenas tropos elegxou ton kathigiton opos den yparxei kanenas tropos elegxou oute ton giatron meta pou tha pian ptyxio, oute ton dikigoron meta pou tha teliosoun tin nomiki etc…
    to na zitas pou kapoion pou telionei px mathematikos na xanakathetai exetaseis gia na apofasiseis an mporei na didaxei mporei na einai sosto san skepsi, alla anefarmosto pou ti stigmi pou toutos o kapoios en eskotothike na mpei panepistimio oute eskotothike na piasei to ptyxio tou gia na kathetai san ton malaka exetaseis meta. je oute prokeitai na dextei tetoio prama potte i syntexnia ton kathigiton i ton daskalon.

  28. anonime exeis TERASTIO lathos

    enas giatros, gia na min tou afairethei i adeia exaskisis epaggelmatos, prepei na mazevei monades dia viou mathisis. dld anagkastika prepei na exelissetai gnosiologika. oi idioi oi giatroi (peran kapion poli volemenon sto dimosio pou en je kamnoun je tipote simantiko) antilamvanounte oti en mporoun na vouroun tin epistimi piso alla prepei sinexeia na en oi gnoseis tous ananeomenes. je pistepse me, en pou xero pollous giatrous kai lalo sou to.
    ara oi giatroi elegxontai!

    to tehma omos en panta i prolipsi. na men xreiastei n apeis ston giatro. na men xreiastei n apeis idiaitera.

    prosopika xestika poso elise o kathigitis ton mathimatikon na mpei sto panepistimio. ek oumpare, an men ethele na men epienne. emena endiaferei me kata poson mporei kai exei tin dinatotita na metaferei tis gnoseis pou pithanos apokomise stous mathites tou. to epaggelma tou einai «kathigitis mathimatikon» kai oxi «kourasmenos foititis mathimatikon». exei polli diafora xereis.

    stin agglia pantso prota pianeis to ptixio ton mathimatikon kai emta pianeis to ptixio didaskalias ton mathimatikon, to pgcse tou sigkekrimenou mathimatos, pou einai isaxio tou master. exei polla megali diafora pou tin gnosi stin efarmosmeni metadosi tis.

    je enne mono exetasi pou prepei na tous kamnoun. prepei na tous valloun mes tin taxi na kamoun mathima se 3 diaforetikes taxeis, na valoun tous mathites na tous vathmologisoun kai vasi tou average tou vathmou pou tous dioun oi mathites na pianoun katataxi. kai men akouso malakies oti oi mathites theloun tous palavous, jinous pou peripezoun kai ekeinous pou en tha kamnoun mathima, giati touto prepei na en to megalitero urban legend pou iparxei. en exei kanena pou thelei na piennei sxoleio kait o proi kai to apogevma apla kai mono epidi to proi kamnei ton pashiama tou kai to apogevma mathima. an kameis gallop anamesa se 100 efivous «ti protimas na kamneis to apogevma? na pienneis mathimatika, na koimasai i na glifese me tin fili sou/filo sou» posoi sovara enna apantisoun to proto?

  29. επίσης ρε ανώνυμε, τα ιδιωτικά επαγγέλματα εν χρειάζουνται τόσο έλεγχο επειδή άμαν ένας δικηγόρος ή γιατρός έννεν καλός, απλά παέις στον άλλο τζαι τζίνος γίνεται σουβλιτζής. Στο δημόσιο εν έσιεις επιλογή. Τζαι πληρώνεις το διπλά¨τα ριάλλια στα ιδιαίτερα τζαι την ώρα που χάνεις στο πρωί.

  30. epeidh oi poio polloi, sthn ellada toulaxiston, mpainoume se mia sxolh ka8ara apo tyxh, 8a proteina na katargh8oun oi panellhnies kai to mhxanografiko, kai na antikatasta8oun apo ena propanepisthmiako etos sto sxoleio, kai ena systhma demand and offer, opws ginetai sthn bretania. dhladh na epilekseis kapoies sxoles, kai aytes na sou poun me ti orous se dexetai h ka8emia. Etsi elaxistopoiountai oi pi8anothtes kapoios na spoudasei kati pou den tou aresei….

  31. Σίγουρα νοσεί το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου, δαμαί οι μισοί που εσχολιάσαν ούτε καν ελληνικά εν μπορούν να γράψουν.

    Ατε πότε με το καλό να κάμνουν ορθογραφία greeklish τα κοπελλούθκια στο σχολείο;

    Ελεος πιον.

  32. ego tha simfoniso me oles tis apopseis edo sto blog sou agapite file firfiri, kai erxomai na simpliroso oti ftaiei to kratos mas, pou kiriolextika einai to eponomazomeno: «mpanania». katigoro to kratos, giaiti einai auto pou epelaxe na topothetisei stin kefali ton ypourgeion, atoma anaxiopista. kai den milao sigkerimena mono gia ton ipourgo paideias mas kai tis xilioeipomenes yposxeseis tou gia thn veltiosi stin paideia, alla gia to gnwsto mas agka8i tis paideias kysasts (kypriako symvoulio anagnwrishs titlwn spoudwn), to opoio kata kapoio logo einai san na ekdikeite ton kiprio spoudasth o opoios exei teliwsei idiwtiko kollegio stin kipro, tora kanei metaptyxiako se fhmismeno panepisthmio sto exwteeriko, kai ton kalei pisw na kanei thn exwmiwsh tou af’otou teliwsei to metaptyxiako. kai fysika milaw gia mena. kai den eimai mono egw! yparxoun polles 100ntades foithton pou nai sthnn dyskoli 8esh. kai erwtw: «pote 8a xempastakothei apo pano mas, auth h katara pou exei stoixiwsei thn paideia mas stin kipro?»

  33. ry

  34. Ola afta pu vlepume einai i mastiga tis neas epoxis tis simerinis epoxis.eite to thelume eite oxi i paideia tha sinexisei etsi kai akomi xeirotera.ola odevun pros tin katastrofi …Distixos stin kipro eiparxei to legomeno rusfeti pu den tha e3alif8i pote1!!an mporuse o kathenas apo emas na analogistei kai na antilif8ei se ti katastasi vriskomaste isws ta pragmata na itan diaforetika.

  35. re,to cxolio en para pl telio……..

  36. allacci c telia ti routina c……kammic j ti5 pellare5 5

  37. Γεια σας.

    Έχω διαβάσει διάφορα εδω μέσα και θα ήθελα να πω κι εγώ την άποψη μου..
    Καταρχήν το αν κάποιος πάει δάσκαλος ή καθηγητής εξαρτάται από τα λεφτά ή απο την αγάπη του για τα παιδιά σίγουρα είναι σημαντικό, αλλά δεν είναι το μοναδικό κριτήριο για την αξία κάποιου. Κι αυτό γιατι στην πορεία της ζωής μας αλλάζουμε είτε προς το καλό είτε προς το πιο..αρνητικό ας το πούμε.

    Πιστεύω οτι οι σωστές αξιολογήσεις του πόσο καλά κάνει κάποιος τη δουλειά του είναι το πιο σημαντικό. Αυτό φυσικά για να γίνει χρειάζεται να έχει τις απαραίτητες ψυχολογικές και γνωστικές ικανότητες ο ίδιος ο άνθρωπος που σε αξιολογεί…

    Δυστυχώς στον τόπο μας οτι φτιάχνει κάποιος, θα βρεθεί κάποιος ανίκανος να το καταστρέψει. Κι αυτό γιατί τα πόστα καλύπτονται απο άχρηστους οι οποίοι μόνο με το γλείψιμο και το μέσο πήγαν μπροστά..

    Αναφορικά με το διαχωρισμό των μαθητών σε κατηγορίες αναλόγως των ικανοτήτων τους.. ο δάσκαλος χρειάζεται να βλέπει και να αγαπά το σύνολο των μαθητών και για να είναι αυτο κατι ρεαλιστικό δεν μπορέι να δημιουργεί κλίκες και να διαχωρίζει τους μαθητές. Παρόλα αυτά για να μην αδικούνται οι πιο ικανοί μαθητές υπάρχουν άλλοι τρόποι. Όταν ασχολείσαι με ένα θέμα π.χ πολλαπλασιασμός στα μαθηματικά, μπορείς να διδάσκεις το ίδιο θέμα σε όλα τα παιδιά. Μπορεέις να διδάξεις το ίδιο κεφάλαιο σε όλους. Όσο αφορά τα παιδιά τα οποία έχουν πιο πολλές ικανόττητες μπορείς να τα βάλεις να επιλύουν περισσότερο αριθμό ασκήσεων σε λιγότερο χρόνο αξιοποιώντας έτσι τις ικανότητες τους για να μη βαριούνται ή ακόμα και διαβαθμίσεις στο βαθμό δυσκολίας των τύπων των ασκήσεων που δίνονται κι όχι το να προχωρήσουν σε άλλη διδακτέα ύλη, αφου η διδακτέα ύλη (υποτίθεται) είναι καθορισμένη για κάθε έτος. (Εξαιρούνται τα παιδιά θαύματα τα οποία ετσι κι αλλιώς θα έπρεπε να είναι κάπου αλλού)

    Ο τόπος δεν πάει μπροστα γιατί μας νοιάζει αποκλειστικά και μόνο το χρήμα.. Δεν λέω καλά είναι τα λεφτά αλλα χαλάρωσε ρε μαλακα γαμω το σσιστο μου… οι παραπάνω μας ξεπουλούμε ακόμα και τη ψυχή μας γινόμαστε γλείφτες του καθε κερατά γιατι δεν έχουμε τα αρχίδια να ρισκάρουμε..γιατι μας μάθανε να φοβόμαστε να κάνουμε οτιδήποτε αποκλείνει απο το κανονικό. Καλό είναι το βόλεμα δε λέω.. το θεμα δεν είναι εδώ.. το θέμα είναι (και δε μιλαω μόνο για τους εκπαιδευτικούς) το τί είμαστε διατεθιμένοι να πουλήσουμε για τη θέση.

    Δώστους ένα πηρούνι και για σένα γουρούνι την καρδιά τους θα φάνε μπροστά σου (Ενδελέχεια)

  38. kai ta ellinika sxoleia den pane piso. antithetos einai se polin xiroteri katastasi

  39. Koita sizitisi gia tus daskalous!!

  40. hehe

  41. Προς τον χαχα

    1ο Είμαι κυπραίος αρα καμία σχέση, αν εννοείς ως ελληνικά σχολεία αυτά στην Ελλάδα και αν με νόμισες για καλαμαρά.
    2ο Εδώ μιλάμε για το πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί μια κατάσταση και μας ανησυχεί το να γίνουν τα πράγματα καλύτερα κι όχι να δούμε αν τα πράγματα είναι καλύτερα εδώ απο κάπου αλλού για να νιώσουμε ασφαλείς μέσα στην ανασφάλεια μας.
    3ο Μην κάνεις συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών καταστάσεων γιατι καθεμία εχει τα δικά της χαρακτηριστικά και δεδομένα και είναι αναπόφευκτο να κάνεις λάθη. Μήν κρίνεις για καταστάσεις που δεν έχεις γνωρίσει από κοντά και δεν ξέρεις απο πρώτο χέρι, αν είναι καλύτερα ή χειρότερα αλλά και τί σημαίνει αυτό το καλύτερα η χειρότερα. Καλύτερα ή χειρότερα με γνώμονα τις δικές σου προσωπικές και όπως οι παραπάνω κλασσικοί κυπραίοι (χωρίς να αφήνω τον εαυτό μου έξω) υποκειμενικές απόψεις;
    Ας ανοίξουμε λίγο τα μάτια μας.
    Ο χειρότερος εχθρός μου ήτανε ο εαυτός μου μεγάλε..

  42. PROTON stin ellada kanenas ma8itis den ma8enei tipota.DEUTERON ta vivlia einai kakogramena i ili gia tin triti likiou einai terrastia pou den einai na tin vgaleis se mia xronia kai otan kirios dineis panellines.TRITON ta ma8imatika pou kanete eseis stin ellada ego ta ekana sto panepistimio stin souidia gia na katalavete poso malakeseinai pou sas ma8enoun auta sti 3 likio.TETARTON plironete ta fontistiriaaaaa olokliri periousiaa pou stin europi den iparxoun tetia fodistiria mono i ellada to exei auto to pragmaaa AISXOSSS/APPLAAA…..SIBERASMA pate oloi sta idiotika kante idiotika panepistimiaa ….

  43. Μια απορία. Τί ακριβώς δεν καταλαβες από εκείνο που είπα οτι δεν είμαι καλαμαράς:Πρέπει να το συλλαβίσω για να το καταλάβεις; Είμαι κυπραίος μάνα μου! Επίσης κάτι φράσεις του στυλ κανένας και τίποτα δεν αρμόζουν σε ένα άνθρωπο πανεπιστημίου όπως τάχα είσαι εσύ. Κι ένα τελευταίο, μάθε να διαβάζεις αυτά που γράφουν οι άλλοι και μην ακούς μόνο τη δικιά σου φωνή. Εαν διαβάσεις αυτά που έγραψα πιο πάνω ΙΣΩΣ κάποτε να καταλάβεις. Κι επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να αρχίσει μια διαφορετική συζήτηση από αυτή που άρχισε, καθαρά για χάρη της αντιπαράθεσης δεν σκοπεύω να απαντήσω σε επιφανειακές και ανούσιες τοποθετήσεις.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: