Αναρτήθηκε από: firfiris | Δεκέμβριος 11, 2006

Ζήτω η ανισότητα των φύλων!

Ζήτω η ανισότητα των φύλων! Μάλιστα κυρίες και κύριοι αναγνώστες. Αυτό που υποψιάζονταν οι παππούδες μας τον τζιαιρόν που εττοπουζιάζαν της γιαγιάδες μας τζιαι εβαόνναν τες στο σπίτι είναι αλήθεια. Ζήτω η ανισότητα και μην ακούσω μεταμοντέρνες φεμινιστικές μαλακίες. Αν δεν το ξέρετε μάθετε το. Η ανισότητα των φύλων βοήθησε την ανθρωπότητα να επιβιώσει και αυτό το λένε οι επιστήμονες σύμφωνα με το τελευταίο Economist.

Έχουμεν και λέμεν. Πριν 250,000 χρόνια υπήρχεν ένας συγγενής του ανθρώπου ονόματι Νεάντερταλ ο οποίος εγαμούσεν τζι έρεσσεν τζιαι αλώνιζεν στην Ευρώπη. Πριν 40,000 χρόνια επαρουσιαστήκαν τζιαι οι προγόνοι μας οι Homo Sapiens εις την Ευρώπην. Αρχικά όλα ήταν ΟΚ μέχρι που άρχισεν τζιαι ελλιάνισκεν το φαϊν. Ζούμεν ακόμη σε προ-αγροτικές οικονομίες όπου είμαστεν κυνηγοί-συλλέκτες.

Σύμφωνα με τους Steven Kun και Mary Stiner ( Current Anthropology) κάπου στην Αφρική (και μεταγενέστερα στην Ευρώπη) αρσενιτζοί θυλητζοί επαένναν τζυνήιν. Αυτό ίσχυε και για τους Νεάντερταλ και για τους Χόμο Σάπιεν. Τότε οι γυναίτζες οι Χομο Σάπιενς, εκάτσαν τες οι αντράδες τους έσσω τζιαι εκάμναν οι ίδιοι το κυνήγι μεγάλων θυραμάτων. Οι γυναίτζες επαένναν μόνον στον λαγό τζιαι εστήνναν βερκά. Έτσι αν δεν τα εκαταφέρναν οι άντρες να πιάσουν ελάφια, μαμούθ κλπ οι γεναίτζες εκανονίζαν να έσιει φαϊ στο σπίτι τζιαι εξισκατίζαν τα μωρά.

Αυτός ο καταμερισμός εργασίας έχει οικονομική σημασία μιας και είναι από τις πρώτες ύλες της μοντέρνας οικονομίας.

Σε πιό ψυχρά κλίματα οι γεναίτζες εράφκαν ρούχα που τες πετσιές τζιαι εσυσταρίζαν τους σπήλιους τζιαι τα σπίθκια τζιαι αναγιώνναν τα μωρά. Αυτό το ξέρουμεν που τες βελόνες τζιαι τα εργαλία που εβρεθήκασιν. Μάλιστα εικάζεται πως οι γεναίτζες ετελειωποιήσαν τζιαι εργαλία που τες εβοηθούσαν στο έργο τους. Ο καθένας έξερεν την θέση του τζιαι έτσι επιβιώσαμεν. Μπορεί με τα μοντέρνα δεδομένα να καταπατηθήκαν τα δικαιώματα των γυναικών όμως οι γυναίκες γέννησαν το μοντέρνο οικονομικό σύστημα καταμερισμού.

Οι δε Νεάντερταλ που είχαν απόλυτα ισότητα των φύλων στην εργασία εξαφανιστήκαν ολοσχερώς μέσα σε 30,000 χρόνια.

Φτάνουμεν στο σήμερα. Ευτυχώς ζούμε σε μια εποχή όπου τα δικαιώματα των γυναικών, στο χαρτί τουλάχιστο και στις δυτικές κοινωνίες πάντα, κατοχυρώθηκαν. Σίγουρα υπάρχουν πολλά να γίνουν αλλά….
Οι ευκαιρίες στην εκπαίδευση και στην εργασία έδωσαν στις γυναίκες την οικονομική άνεση να κάμουν την ζωή τους (άσε που ένας μισθός δεν σε κανεί) παρά να εξαρτούνται που τους αντράδες τους οι οποίοι ουκ ολίγες φορές αποδεικτήκαν ακαμάκκηδες. Οι περισσότεροι φοιτητές σήμερα είναι γυναίκες και μπράβο τους διότι είμαστεν ττόπουζοι. Αυτό όμως έχει αρνητικές συνέπειες.

Όλες οι ανεπτυγμένες χώρες (πλην των ΗΠΑ ένεκα μετανάστευσης και των Σκανδιναβικών χωρών ένεκα φορολογίας) έχουν αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης πληθυσμού. Δηλαδή παραπάνω κόσμος κορτώνει νούρον παρά γεννιέται. Η γυναίκα αντί να κάθεται έσσω να κάμει κοπελλούθκια πάει δουλειά τζιαι παρατείνει την τεκνοποίηση, τζιαι άμαν πει να κάμει κοπελλούθκια κάμνει λιγότερα. Η Ρωσία σε 50 χρόνια θα χάσει πάνω από 50 εκατομμύρια πληθυσμό.
Η δυτικές κοινωνίες οδεύουν προς τον εξαφανισμό και εν πολλοίς φταίει η γυναικεία χειραφέτηση.

Δεν είναι καλύτερα μήπως, για το γεννικότερο καλό πάντοτε τζιαι όϊ γιατί εκάυλωσεν του Φιρφιρή, να κάθεται ο ένας που τους δκυό έσσω (άντρας ή γυναίκα); Ποιά η γνώμη σας; Παραδοσιακοί ρόλοι ή εξαφάνιση; Δέτε τη επάθαν η Νεάντερταλ….

Και ένα τέλειο δείγμα της γυναίκας Χομο Σάπιεν που ανακαλύφτηκε μέσα σε πάγο στη βόρεια ελλάδα…(αστείον α!)

Advertisements

Responses

  1. Πολλα καλον το point σου κουμπαρε, αλλα νομιζω οτι επηρες το θεμα του ανθρωπου νακκο μακρια. Προσωπικα εν νομιζω ο ανθρωπος (οπως τον ξερουμε σημερα) να κατσει αλλο πολλα χρονια στη Γη (συγκριτικά με την ηλικια της Γης).

    Αρα το θεμα οτι λλιανισκουμεν εν μου φαινεται τζε τοσο ασhημο, ασε που εννα δοκουμεν κανα chance στη Γη να πνασει νακκον. Τζε σιγα σιγα εννα επανελθουμε δριμύτεροι τζε πιο ανεπτυγμένοι.

    P.S. Λευτερη… δωσ’ της τζ’ άλλες!

  2. Τέλειον το βιτεούιν! Πόθεν το κατέβασες ολάν;

  3. toson enei

  4. Ο Engels έσχιει κάτι χρόνια που είπε ότι ο καπιταλισμός έγινε με την μετάβαση από την ματριαρχική κοινωνία στην πατριαρχική. Επειδή στην ουσία female labour becomes domesticated and therefore is unpaid work. Thus the man can afford to play hunt with his mates while he has a free housemaid.

    Αλλά για το πρόβλημα του πληθυσμού μάλλον έσχιεις άδικο. Έχουμε πρόβλημα υπερπληθυσμού γενικά στο κόσμο. Οι Δυτικές Χώρες, ναι έχουν πρόβλημα γενικά, αλλά νο προπλεμ. Μαζική μετανάστευση που την Αφρική και την Ασία θα τα λύσει όλα τα προβλήματα.

    Θα χαθεί το εθνικό μας προφίλ, καλά να πάθουμε, επειδή δεν βοηθούμε αρκετά τον Τρίτο Κόσμο.

    Στο κάτω-κάτω μπήκαμε ήδη στο post-national age. Αssimilation γιατί χανόμαστε.

  5. Τα κοπελλούθκια εν έχουν το ίδιο κόστος παντού κύριε Φιρφιρή. Στην Αφρική που η μόνη σου ευθύνη εν να το ταΐσεις (αν και κανένας εν θα σου πει τίποτε αν πεθάνει τζαι που την πείνα) κάμνεις μωρά όσα θέλεις. Αφού έτσι τζαι αλλιώς τα μισά εννα πεθάνουν που Έιτζ ή που πολέμους πολλά πριν να ασπρίσουν τα μαλλιά τους.

    Στην ανεπτυγμένη χώρα που πρέπει να του γοράσεις μόπαϊλ, παπούτσια νάικκι, παντελόνια ντίζελ, το άιπποτ του, να το σπουδάσεις, να το παντρέψεις χωρίς να σου φκει το όνομα ότι είσαι ππίσσης, να του χτίσεις σπίτι τζαι να το ταΐζεις ώσπου να ενηλικιωθούν τζαι τα μωρά του, σκέφτεσαι το δκυο τζαι τρεις φορές πριν να κάμεις μωρά… να μεν σου πω δεκατρεις.

  6. @sceptic: en polla efkolo na leme oti maziki metanastefsi tha lysei ta provlimata. en xerw pia hora annoixe ta synora tis je eipen kopiaste oulloi. theoritika eheis dikaio alla oi praktikes diskolies einai anypervlites pros to paron.oso gia ton trito kosmo oso ton voithoume toso hirotera ginete. eimai enantia sti voithia kai sto svisimo hreous gia tis aneptyssomenes hores dioti voitha tin anaxiokratia kai embedoni ta didaktorika kathestota. mono hores dimokratikes axizoun voithias. giati na dioume ta lefta tis zimbabwes jie na ta kamnei o mugabe strato? giati na diouyme lefta ston oxfam jie oi 6 pou tes 10 lires na pigainoun se «dioikitika exoda» kai mizes? sigoura ftaiei en pollois to post-colonialism stin afriki alla gia tin simerini tous katastasi en pou tin kkelle tous en pollois pou ta pathenoun (i notios afriki pou en aneptigmeni eshei ypoourgo ygeias pou lalei tou kosmou na trwei lemoni gia na men piasei aids!).

    @giorgos. O anaptyssomenes hores, pou einai agrotikes oikonomies, ehoun parapanw mora eneka hamiloterou prosdokimiou zois alla kai giati ta paidia einai pigi eisodimatos gia to spiti enw stis astikes aneptigmenes periohes kai hores einai pigi exodon. omos stis aneptygmenes hores i anatrofi einai efkoloteri eneka kai kratous pronias kai kaliteris iatrofarmakeftikis perithalpsis, sholioy etc.

  7. Διαφωνώ με τούτη την άποψη κάθετα.

    Δεν γίνεται να υπάρχει υπερπαραγωγή τροφής στον κόσμο και κάποιοι να πεθαίνουν της πείνας. Αλλά άμα ο άλλος εν ‘τρομοκράτης’ να ισιώνουμε μέσα να κάμνουμε το μαγαζί θερινό. Κάπου το πολιτικό μας κριτήριο είναι λάθος.

    Δεν γίνεται να αφήνουμε τον κόσμο να πεθαίνει επειδή η κυβέρνηση τους έχει τα χάλια της τα μαύρα. Είναι σα να πηγαίνεις στο γιατρό και τους λες πονώ την κκελέ μου και λαλεί σου κόψε την.

    Το πρόβλημα είναι στην κατανομή του πλούτου και στο ότι οι Δυτικές Χώρες στην ουσία εστήσαν το παγκόσμιο εμπόριο στα μέτρα τους.

    Απόσβεση χρέους πρέπει να γίνεται τουλάχιστον στις χώρες που δείχνουν ότι προσπαθούν και δεν μπορούμε να επικαλούμαστε οικονομικά δόγματα του στυλ, ναι αλλά ύστερα εν να καλομάθουν στο charity. Δώστε λεφτά να κτιστεί infrastructure εν είπε κανένας να τους κάμνουμε spoon feeding.

    Δεν είναι μόνο θέμα ηθικής, στο οποίο οι οικονομολόγοι συνήθως πιάνουν πάτο, αλλά και πρακτικής. Καμιά χώρα δεν θα ανοίξει τα σύνορα της, σωστό, αλλά θα τα παραβιάζουν συνεχώς και με μεγαλύτερη συχνότητα της γης οι πεινασμένοι.

    Αφού δεν πάει το βουνό στο Μωάμεθ, θα πάει ο Μωάμεθ στο βουνό.

  8. @sceptic diafono me tin diafonia sou.

    katarhas o polemos den ehei na kamei tpt me to thema pou ethixa. alla kai na eihe tote me to idio skeptiko den tha eprepe na nekatothoun oi amerikanoi sti vosnia, oute na kamoun ppa tous soudanous sto darfour eno kala ekaman (simfona me to skeptiko sou pou den enekatothikan) pou den empikan na empodisoun ti genoktonia sti rwanda.

    anyway to oti oi dytikes hores en plousies ennen mono giati itan kapote apikiokratikes (i amerikanoi den einai toulahisto me tin paradosiaki ennia tis lexis). oi dytikes hores einai plousies giati einai viomihanika aneptigmenes kai oi kyverniseis twn ehoun ypefthinotita. osi voithia piannei i afriki pou tin pagosmia trapeza (kai einai o yp arithmon enas paraliptis voithias) trwn ta parapanw oi kyverniseis se mizes klp dioti kanenas ma kanenas den tous eleghei. oi afrikanoi den einai ftohoi giati den pianoun lefta alla einai ftohoi giati den koumantaroun jina pou ehoun (ftain kai oi apikiokrates alla ohi oso nomizoume).

    pws ginete i notionatoliki asia na anaptissete enw i afriki ohi? aploustata ehoun kaliteres kyverniseis pou den peripezoun ton kosmo. oi afrikanikes hores einai diafthora kai monon diafthora (ftain kai geografikoi paragontes opos to oti oles oi protevouses einai sta paralia kai den yparhei ipodomi stin endohora alla en allo kefalaio touto). os kai i latiniki ameriki ekane almata mprosta horis na piannei tosa lefta pou tous xenous.

    i Botswana gia paradeigma mbravo tis. axiopiise ta lefta pou epiase jie ehei ton psilotero rythmo anaptyxis eno sto pagosmio dikti kyvernitikis diafanias vriskete pio panw apo tin kypro! afti i hora bravo tous. oi ypoloipes omos an den allaxoun kkele, osa lefta jie na tous doseis voithoun tous kathe logis diktatores na kathounte sti thesi tous dioti taizoun tous dikous tous jie koumantaroun ton kosmo.
    ennen oulla aspro jie mavro. i fileleftheropoiisi kai o kapitalismos tha voithisoun aftes tis hores. o logos pou yparhei yperparagogi trofis einai giati hores opos i ameriki, kai di i evropaiki enosi, epidotoun tous agrotes. i epidotisi kanei tous afrikanous agrotes na min mporoun na antagonistoun kai giafton einai ftohoi. mono me ena pagosmiopoiimeno sistima oikonomias, opou oi kanones tha einia oloi oi idioi kai horis tarifes kai epidotisis tha paei o planitis sillogika mprosta.

  9. ego pale (surprise surprise simfono me ton sceptic) etsi ki allios xereis firfiri mou pos se etsi pramata diafono polla mazi sou.

    praktiki voithia exei ginei mesa apo polla piramata opos gia paradeigma: to na doseis mia TSOURA se mia afrikaniki oikogenia se 2 xronia simenei oti ola tis ta paidia tha exoun tin oikonomiki efxeria na pan sxoleio. giati? aploustata giati xrisimopioun to gala tis na to pinoun kai den agorazoun, pouloun to malli tis kai exoun eisodima, tin kamnoun mate kai exoun kai ena xaroumeno arnaki kai ama gerasei tin sfazoun kai tron to kreas tis, exontas vevaia afisei piso tis ena mikro kopadaki apo TSOURAKIA. pleon parageis arketo gala oste na to poulas ligo sto geitona, exeis polli perisstoero malli kai outo kath’exis. en i aplousteri morfi kapitalismou. apotelesma? ta paidia ekeinis tis oikogenias morfonontai kai mathenoun 5 pramata parapano gia tin kalliergia, afxanoun tin paragogi sto xorafoui tous kai eto ki allo eisodima.

    apparently vasei piramaton polla apo ta problimata tis afrikis xeperniountai me mia TSOURA

    p.s. oso gia jinin tin manni LEFTERI SKOTOSTIN JE ETSI GENEJES EN THELOUME NA MAS ROUFOUN TO OXIGONO MAS

  10. @michaella erm, vasi peiramaton en to pio katastrofiko zoo gia tin xlorida tis afrikis i tsoura alla ennen jiame to thema. men pistefkete oti sas laloun oi mi kyvernitikes organoseis. i tsoura den lynei kanena provlima alla ppatsiari ta symptomata tis kakodioikisis tis kyvernisis tvn afrikanikwn horon. skopos mas einai na lythei to oikonomiko provlima tis afrikis i na exagorazoume prosorina tis synidiseis mas me tsoures. etsi pou periergeia thelw na matheis jie na mas peis an ta lefta pou stelnoun oi ditikoi gia tsoures pan oulla panw stis tsoures…den pasein, lalw sou to egw.

  11. egw dexoume na kathoume esso kai na douleukei o antras…

  12. συμφωνώ με ΦΙΡ στο θέμα, φαίνεται πως ξέρει (τζαι ξέρει) για έντα πράμα μιλά.

    αλλά να μου εξηγήσεις γιατί σε μια παράγραφο επαράτησες τα κυπριακά τζαι ξανάρκεπσες τα μετά πιο χαλαρά όμως.

  13. Κάλλιο αργά παρά ποτέ, απάντηση στην αντι-απάντηση του οικοδεσπότη.

    Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε, δεν υπάρχει πρόβλημα εδώ. Και συμφωνώ ότι στην Αφρική έχουμε κυβερνήσεις της πλάκας που δεν κάμνουν ότι χρειάζεται για να φτιάξουν τις χώρες τους.

    Το σχόλιο για το πόλεμο δεν το εξήγησα σωστά. Ήθελά να πω για πολεμικές επεμβάσεις για να σώσουν κόσμο (ειρωνικό κατ’ εμένα) κάμνουν, αλλά οικονομικές επεμβάσεις δεν κάμνουν. Γιατί, ο πόλεμος σωζει παραπάνω ζωές;

    Αλλά ο απλός ο κόσμος τι φταίει; Ειδικά αφού δεν υπάρχουν σοβαρές κυβερνήσεις σημαίνει ότι ο απλός ο κόσμος τραβά ζόρι χωρίς να φταίει. Και μεν μου πεις να κάμουν επανάσταση γιατί όταν δεν έχεις να φάεις εν το φαϊ η πρώτη σου έννοια.

    Επίσης συμφωνώ ότι στο τέλος πρέπει να καταγηρθούν οι ταρίφες και τα quotas (αν και είμαι αριστερός υποτίθεται) το πρόβλημα είναι ότι οι χώρες που έχουν την οικονομική ευχέρεια δεν το κάνουν και μετά το IMF ζητά που τις Αφρικάνικες και τις Λατινικές χώρες να ανοίξουν τις οικονομίες τους. Συνεπώς είναι σαν και να περιμένουμε μια ουτοπική επιφοίτηση για να λύσει το πρόβλημα της πείνας στην Αφρική.

    Και τούτο είναι το πρόβλημα μου με έτσι αναλύσεις. Ενώ ο κόσμος λιμοκτονεί εμείς με τα έξτρα κιλά μας δκιαβάζουμε το Εκονομιστ και λέμε φταιν οι κυβερνήσεις τους. Έτσι δεν θα λύσουμε τίποτε.

    Επίσης σηκώνει μεγάλη συζήτηση πόσο πολύ φταίει η αποκιοκρατία για τα σημερινά χάλια της Αφρικής. Δεν το έχω μελετήσει το θέμα, αλλά το βρίσκω ύποπτο το γεγονός ότι οι πρώην αυτοκρατορίες τα φορτώνουν στο πετεινό. Σίγουρα η ιστορία και οι ειδικές συνθήκες είναι πολύ πιο ισχυρές από ότι θέλουν να το παρουσιάσουν κάποιοι. Η οικονομία δεν στέκει στο κενό, χρειάζεται δομές, θεσμούς κτλ. Τι από όλα αυτά εκάμαν οι αποικιοκράτες στην Αφρική; Ετραβήσαν γραμμές στο χάρτη και εξαφανιστήκαν.

    Να μη πιστεύουμε ότι μας λεν οι NGO αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει να πιστεύουμε και ότι λέει το Εκονομιστ ή κάποιος οικονομολόγος που δεν επηε ποτέ του στην Αφρική.

    Οι κατσίκες καταστρέφουν την πανίδα. Κότες γίνεται να στείλουμε; Βόδι να οργώνουν το χωράφι τους γίνεται; Λεφτά για να κτίσουν πηγάδι να έχουν νερό να πίνουν γίνεται, όξα ε να πουζιάσουν που το πολύ νερό; Να δίνουμε μικρά δάνεια στο κόσμο που θέλει ρευστό αλλά δεν υπάρχουν τράπεζες και δεν μπορούν να στήσουν μια δουλειά για κερδίσουν το ψωμί τους; Κάποιος nobel laureate έτσι είπε. Γιατί δηλαδή να μην βοηθούμε τις NGO που παν επι τόπου και βοηθούν τον κόσμο να κάμει κάτι proactive παρά να περιμένουμε το IMF να καταργήσει τις ταρίφες; Δεν είναι όλες οι NGO αγγελικές, αλλά δεν είναι όλες οι NGO διαβολικές. Εσύ το είπες, δεν είναι όλα μαύρα-άσπρα.

  14. ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΑΝΤΑΜ ΧΟΥΣΕΙΝ ΤΙ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ?????


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: