Αναρτήθηκε από: firfiris | Αύγουστος 5, 2006

Μακάριοι οι ειρηνοποιοί


Χαιρετίσματα από Βρυξέλλες κύριοι και κυρίες. Ξαπολώ τις διακοπές μου και κάθομαι να γράψω ένα μη χιουμοριστικό ππόστ διότι διαβάζοντας τον Ελληνοκυπριακό και Ελληνικό τύπο έφτασεν ο κόμπος στο χτένι τζιαι εψήλωσεν η πίεση μου που τες μονόπλευρες μαλακίες που ακούω.

Τελευταία ο τύπος έπιασε την κρίση στο Λίβανο τζιαι πάει μονότερμα. Οϊ σφαγές, οϊ δολοφονίες, οϊ επιθέσεις με ρουκέττες Κατιούσα, έξυπνες βόμβες κλπ κλπ. Σέ γενικές γραμμές όμως ο τύπος και η ραδιοτηλεόραση μας παρουσιάζει το Ισραήλ σαν τον αδικαιολόγητο φταίχτη και τον Λίβανο σαν το αδικοδαρμένο θύμα. Μπούλσιτ! Όλα αυτά δεν είναι ενημέρωση αλλά Γκεμπελική προπαγάνδα. Μόνο που τα ΜΜΕ μας λένε πως τα πράματα έτσι είναι, έπρεπε να ψυλλιαστούμε πως πάει κάτι λάθος.

Όλοι γνωρίζουμε πως το Ισραήλ σκοτώνει άμαχους κλπ κλπ αλλά ποιος στην Κύπρο έμπηκε στον κόπο να ερευνήσει πιο διεξοδικά (δεν λέω “αντικειμενικά” γιατί έτσι πράμα δεν υπάρχει) και ισορροπημένα το ζήτημα; Ουδείς. Σκοπός του άρθρου είναι να συνηγορήσει υπέρ του Ισραήλ προσπαθόντας να συνοψίσω τα κύρια σημεία τριβής.

α) Το Ισραήλ κατέχει Παλαιστηνιακά και άλλα εδάφη – Ναί, αλλά γιατί τα κατέχει; Όταν απρόκλητα το 1967 έξι αραβικά κράτη επιτέθηκαν στο Ισραήλ το Ισραήλ αντιστάθηκε και τους πάτησε στο λαιμό κατέχοντας έτσι κάποια εδάφη της Παλαιστίνης και τα υψώματα Γκολάν της Συρίας που έχουν στρατηγική σημασία. Τα κατέλαβε δεύτερη φορά στον πόλεμο του Γιομ Κιπούρ το 1973 όταν τα ξαναχρησιμοποίησαν για να βομβαρδίσουν τις Ισραηλινές πόλεις. Εν πελλοί οι Ισραηλινοί να τα δόκουν πίσω; Το Ισραήλ ουδέποτε ήταν επιθετικό (οι απόψεις διχάζονται για την κρίση του Σουέζ) καθότι βρίσκοταν συνεχώς σε άμυνα. Το 2000 οικιοθελώς εγκατέλειψε το νότιο Λίβανο όπως και οικιοθελώς εγκατέλειψε τη Χερσόνησο Σινά το 1956 σε αντάλλαγμα με αναγνώριση από την Αίγυπτο. Θα επανέλθω αργότερα για την επίθεση στο Λίβανο. Οικειοθελώς επίσης και χωρίς ανταλλάγματα αποσυναρμολόγησε οικισμούς εποίκων. Ο τοίχος που κτίζει όμως τώρα είναι όντως ρατσιστικός, διαχωριστικός και δημιουργεί τετελεσμένα επί του εδάφους αν και έχουν μειωθεί κατά πολύ οι τρομοκρατικές επιθέσεις από τότε που τον έστησαν. Πραγματικά πιστεύκω ότι ως Κύπρος παρτάρουμεν τους Παλαιστήνιους γιατί εμείναν μας κόμπλεξ που την εισβολή τζιαι πάντα όποιος εν ο δυνατός είμαστεν εναντίων του.

β) Το Ισραήλ κάμνει ότι θέλει γιατί έχει πλάτες από τους Αμερικανούς. Αυτή είναι η μισή αλήθεια. Το Ισραήλ δεν είχε πάντα τους Αμερικανούς στο πλευρό του. Ο Αμερικανός πρόεδρος το 1956, Ντουάϊτ Αϊζενχάουερ, έδρασε άμεσα και κατάφορα ενάντια στο Ισραήλ. Καταρχάς αρνήθηκε στο διεθνές νομισματικό ταμείο να δώσει επείγοντα δάνεια στην Αγγλία (σύμμαχο των Ισραηλινών στην Κρίση του Σουέζ. Το Economist με ημερομηνία 29 Ιουλίου είχε εξαιρετικό αφιέρωμα στο θέμα) και μέσω των Ηνωμένων Εθνών επιτεύχθηκε κατάπαυση πυρός με τους κυανόκρανους να παρουσιάζονται για πρώτη φορά στη σκηνή (περισσότερες λεπτομέριες για την Κρίση του Σουέζ μπορείτε να βρείτε στο Economist της 29ης Ιουλίου). Διαφωνώ με αυτούς που πιστεύουν πως το Ισραήλ, μέσω των Εβραϊκών λόμπυ ελέγχει την Αμερική (αυτά είναι θεωρίες συνομοσίας και θα παραμέινουν θεωρίες ελλείψη στοιχείων). Το Ισραήλ είναι σύμμαχος τον ΗΠΑ γιατί είναι μια χώρα με κοινά συμφέροντα (χωρίς Ισλαμικό φονταμενταλισμό) και εδώ που τα λέμε θα ήταν βλάκες οι Αμερικανοί να μην υποστήριζαν την μόνη χώρα με εκλελεγμένη δημοκρατική κυβέρνηση στην Μέση Ανατολή (δημοκρατική εν σχέση με τους γείτονες τους).

γ) Το Ισραήλ βασανίζει και καταπιέζει τους Παλαιστίνιους και τους αρνείται μια έντιμη λύση: Το Ισραήλ είναι από τις λίγες χώρες της Μέσης Ανατολής, αν όχι η μόνη, η οποία έχει κατοχυρωμένα τα δικαιώματα όλων των θρησκειών (κι ας μην έχει γραμμένο σύνταγμα). Οι Παλαιστίνιοι επί Αράφατ δεν έχασαν ευκαιρία να χάσουν ευκαιρία και προκαλώ τον οποιοδήποτε να αποδείξει το αντίθετο. Μάλιστα όταν ο Αράφατ είχε συνομιλίες με τον Ραμπίν αποδέκτηκε 97% των αιτημάτων του Αράφατ και ο Αράφατ το απέρρειψε. Οι Παλαιστίνιοι δεινοπαθούν διότι η διοίκηση τους είναι διεφθαρμένη, αναποτελεσματική και ασχολείται με οτιδήποτε άλλο εκτός την επίτευξη λύσης (μέχρι Αράφατ τουλάχιστων). Το Ισραήλ δεν είναι επεκτατική ούτε ιμπεριαλιστική χώρα. Θέλει μόνο σεβασμό του δικαιώματός του να υπάρχει. Οι γείτονές του και ο Αραβικός κόσμος στην πλειοψηφεία είναι ορκισμένος όμως για την καταστροφή του (έμμεσα ή άμεσα). Το Ισραήλ ουδέποτε επιτέθηκε σκόπιμα σε κατοικημένες περιοχές ή απρόκλητα. Ο Σιωνιστικός κίνδυνος είναι η εξάπλωση μιας δημοκρατικής νοοτροπίας και τίποτε άλλο; Είναι τυχαία που οι χώρες που αναγνώρισαν πρώτες το Λίβανο είναι η Αίγυπτος και ο Λίβανος παρά οι οικογενιακές βασιλικές μοναρχίες και οι συντηρητικοί Αγιατολλάδες που βλέπουν το Ισραήλ σαν κίνδυνο στα συμφέροντά τους (αφού με πετρέλαιο με τίποτε φυσικούς πόρους δεν έσιει); Άστε που οι Άραβες επουλήσαν εκατόν φορές τους Παλαιστήνιους…

δ) Τότε τί γίνεται στο Λίβανο; Το γιατί μπήκε το Ισραήλ στο Λίβανο είναι γιατί η Λιβανέζικη κυβέρνηση είναι ανίκανη να ξεφορτωθεί την Χεζμπολλάχ και να επανακτήσει έλεγχο του νοτίου Λιβάνου. Επειδή εν πολλίς ο Λίβανος είναι αποτυχημένος σαν κράτος στον κοινωνικό τομέα, η Χεσμπολλάχ με τα λεφτά που πιάννει που το Ιραν και τη Συρία (που εβρεθήκαν στον Λίβανο οι ρουκέτες Κατιούσα για παράδειγμα;) παράγει και κοινωνικό έργο, έχει διεισδύσει μέσα στο λαό. Το Ισραήλ πριν βομβαρδίσει μια περιοχή ρίχνει φυλλάδια και καλεί τον κόσμο να φύγει (προειδοποιόντας έτσι και τη Χαμάς). Οι Κατιούσα δεν εκτοξεύονται από στρατιωτικές εγκαταστάσεις αλλά από αυλές σπιτιών που ανέχονται και υποστηρίζουν τη Χεσμπολλάχ και το έργο της. Τί θέλετε να κάμει το Ισραήλ δηλαδή; Να κάτσει να τες τρώει;
Η Χεζμπολλάχ, όπως και η Χαμάς (που χρηματοδοτούνται από Συρία και Ιράν) είναι δύο οργανώσεις ορκισμένες, όπως και οι σπόνσορες τους, στην καταστροφή του κράτους του Ισραήλ. Αυτό από μόνο του είναι έγκλημα όπως και η Τουρκική εισβολή που σκοπό είχε την κατάργηση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η στρατιωτική πτέρυγα αυτών των οργανώσεων (διότι έχουν και πολιτική και κοινωνική) είναι καθαρά τρομοκρατική καθώς δεν διαθέτει ιεραρχία τακτικού στρατού, επιτίθεται σκόπιμα σε κατοικημένες περιοχές και αμάχους, και δεν σέβεται ή ακολουθεί τις συνθήκες της Γενεύης και άλλους κανόνες τακτικού πολέμου. Τώρα θα μου πείτε πως και το Ισραήλ κάνει το ίδιο αλλά κι αυτό κατά τη γνώμη μου απέχει από την αλήθεια.

Στο τέλος της ημέρας οι άμαχοι όμως στοιβάζονται, ο Λιβανικός λαός υποφέρει, ο Ισραηλινός λαός επίσης υποφέρει και ο κύκλος αίματος συνεχίζεται. Σκοπός του άρθρου δεν είναι να φκάλει το Ισραήλ κούππα άπαννη (εν πολλά τα φταιξίματα του, όπως η δυσανάλογη χρήση βίας κτλ, αλλά χρόνου επιτρέποντως θα ασχοληθώ σε άλλο άρθρο με αυτό) αλλά να πει μια άποψη που δεν ακούμε ποτέ στην Κύπρο: την αντίθετη.

Advertisements

Responses

  1. Εν πολλά δύσκολο σε έτσι θέματα να πεις ποιός έχει «δίκαιο». Ο,τι πεις θα φκει κάποιος να σου πει «μα τζαι τζίνοι εκάμαν έτσι κ έτσι». Π.χ. οπως λαλείς κ εσύ: Το να λέμε «το Ισραηλ δεν σέβεται την συνθήκη της Γενεύης» εν γελοίο, που την στιγμή που ο «αντίπαλος» δεν έχει καν την υποχρέωση να την τηρά, σαν παραστρατιωτική, αντάρτικη (ή τρομοκρατική αν θέλεις) οργάνωση.

    Συμφωνώ ότι, ως συνήθως, τα ΜΜΕ στην Κύπρο βλέπουν τα πράγματα πολλά μονόπλευρα. Δεν κάνουν ανταπόκριση, σου λένε τι πιστεύουν για το θέμα. Και γενικά τα ΜΜΕ εν πολλά χάλια στην Κύπρο. Το BBC έχει πολλα καλά άρθρα με ισορροπημένες απόψεις, που δεν σου λένε τι να πιστέψεις, αλλά σε πληροφορούν πραγματικά. Γενικά, ακόμα κ στα ματς του Μουντιάλ, ήταν άψογοι οι Εγγλέζοι. Δίνουν μαθήματα κανονικά σε δημοσιογραφία, επίπεδο, ποσότητα κ ποιότητα πληροφόρησης.

  2. Το 1967 κανένα αραβικό κράτος–πόσο μάλλον 6–δεν επιτέθηκε απρόκλητα (ή διαφορετικά) στο Ισραήλ. Τζίνο που έγινε ήταν να εξαπολύσει μια «προληπτική» επίθεση εναντίων της Αιγύπτου το Ισραήλ τζιαι μετά εμπήκαν μέσα στον καφκά η Ιορδανία, Ιράκ τζιαι η Συρία. Τωρά, αν δικαιολογείται η επίθεση ως προληπτική ή όχι εν εντελώς διαφορετικό θέμα. Το 73 τα υψώματα Γκολάν εκρατούσεν τα ακόμα το Ισραήλ. Τζίνο που έγινε το 73 ήταν να καταφέρει για λλίο η Συρία (2 μέρες νομίζω) να τα πιάσει πίσω ώσπου τζιαι εκατάφερε να τα ξαναπιάσει. Το Ισραήλ πάντα ήταν επιθετικό, εξαιρέσεις δεν υπάρχουν, εκτός αν θεωρήσουμε επιθετικό τον πόλεμο του Yom Kippur που εξεκινήσαν τις επιθέσεις η Αίγυπτος τζιαι η Συρία για να απελευθερώσουν τις περιοχές που έπιασεν το Ισραήλ το 67. To 2000 εγκατέλειψε τον Λίβανο μονομερώς, όχι όμως οικειοθελώς. Ο λόγος που το έκαμε τούτο εν επειδή εν τα έφκαλλεν πέρα. Το Ισραήλ εγκατέλειψε την χερσόνησο Σινά το 1979 με τες συμφωνίες του Camp David τζιαι όχι το 1956 όπως έγραψες. Τζίνο που έγινε το 56 με την κρίση του Suez ήταν μετά που τις πιέσεις τις Αμερικής να αποσυρθούν η Αγγλία τζιαι η Γαλλία τζιαι κατά συνέπεια τζιαι το Ισραήλ που την χερσόνησο Σινά, όμως δεν έγινε οικειοθελώς. Εξαναέπιασεν την χερσόνησο το 67 το Ισραήλ ως τις συμφωνίες του Camp David.

    Εν ξέρω που ήβρες τις πληροφορίες σου (πέρα που τον economist), στην πλειοψηφία τους όμως εν λανθασμένες, βαρκούμε να συνεχίσω.

    Να σχολιάσω μόνο την αναφορά σου στο γεγονός ότι το Ισραήλ πριν να βομβαρδίσει ρίχνει προειδοποιητικά φυλλάδια. Σωστός σε τούτο, πριν βομβαρδίσει το Ισραήλ ρίχνει προειδοποιητικά φυλλάδια. Τζιαι αμέσος μετά που 2 λεπτά ξεκινούν οι βομβαρδισμοί. Ούτε να γαμήσουμε επειδή χανόμαστε εν προλαβαίνουμε μέσα σε τζίνα τα 2 λεπτά (εκτός τζιαι αν υποφέρεις που πρόωρη εκσπερμάτωση). Εν ξέρω γιατί αλλά τούτο με τις προειδοποιήσεις για αεροπορικές επιδρομές θυμίζει μου μίκι μάους με τον Road Runner τζιαι το Coyote τζιαι τα goodies της ACME Corporation. Καταπληκτικό μαύρο χιούμορ αν εξαιρέσουμε τις ξεκληρισμένες οικογένειες.

  3. Correction:

    «Τζίνο που έγινε το 73 ήταν να καταφέρει για λλίο η Συρία (2 μέρες νομίζω) να τα πιάσει πίσω ώσπου τζιαι εκατάφερε να τα ξαναπιάσει πίσω το Ισραήλ«

  4. Bravo re firfiri, BRAVO.

    Proton thkiavazeis economist, pou se antithesi me kapoious pou en to thkiavazoun alla to ksitimazoun, einai mia eksaireti pigi oikonomikis kai politikis analysis.

    Dio, exeis thesei to mesanatolitiko thema sta sota plaisia, se antithesi me tous «dimosiografous» mas damesa pou den koitazoun pote, ma pote, tin megali eikona.

    Triton, exo prosopika episkeftei ta Golan Heights- an imoun israelitis, den tha to edina piso stous sirious pote ma pote (hmmm, defteri fora pou xrismpoio touti tin ekfrasi), apo tin stigmi pou einai symmaxoi me to iran pou dilonoun oti i lisi sto mesanatolitiko einai o afanismos tou israel.

    Exei kairo pou diavazo to blog sou, kai ontos einai polli endiaferon. An kai den theleis tin digi mou egrisi, auto pou thelo na sou po einai Keep up the good work (pou laloun je oi kanadoi).

  5. @ιμπιους
    kalothelita ta sholia sou. dystihos den eimai kypro na elegxw tin egyrotita ton paratiriseon son alla eimai sigouros pos eisai sostos. dakatw pou eimai en apo mnimis pou grafw epomenos na ta ekama pouttous. to oikiothelos pou anafero gia tin egatalipsi tou israel (apo periohes pou katehei), den einai katanaggi me tin ennoia tis kalosynis alla me tin ennoia tou oti an thelan emeiniskan mias kai einai i adiamfisvititi yperdinami stin periohi.
    eheis dikaio me ti hersoniso tou Sina,lathos diko mou. alla elahista anaferthikes gia ton polemo ton exi imeron. en aproklita pou itan pou ta 6 aravika ethni dioti otan epitethikan sto israel itan «kapos» syntonismena, epomenos shedia gia tin katargisi tou israil os kratous ypirhan kai ithelan aformi.

    elpizw na min sou einai idieteros kopos na diorthoneis kapoia lathi pou kamnw. to thema me endiaferei para poli gia na afino ton eafto mou me esfalmenes antilipseis.

    oso gia ta filladia prin tous vomvardismous tha ithela na mou ypodeixeis pou ivres pos en 2 lepta prin tin epidromi pou ta erixan.

    Anaferis Το Ισραήλ πάντα ήταν επιθετικό, εξαιρέσεις δεν υπάρχουn. To israel ezitise pote episima edafi peran afton pou tou dothikan i mono to dikaioma tou na yparhei horis kathe tris kai ligo na tou epitithonte oi geitones tou? an to israel me to na epitithete amynete tou dikaiomatos yparxis tou tote afto den ipovathmizei to gegonos pws vriskete se katastasi aminas.

    kata ti gnomi sou einai to israel pou apostatheropoii tin periohi i i ellipsi symfonias sto palestiniako kai to misos pou trefoun oi araves enanti tou?

    afta pros to paron.

  6. To sxolio mou eksekinise me anafora ston polemo ton 6 imeron afou. egrapsa pos den epitethikan oute aproklita oute diaforetika ta arabika krati (itan 4) epeidi pragmatika en to israel pou epitethike proto eksapoliontas dithen preemptive attacks me skopo na katastrepsei tis aeropories tous. Prota epitethike enantion tis egyptou tziai meta tin idia mera akolouthisan stoxoi stin syria, stin iordania tziai sto iraq. En ta arabika krati pou aminontan. Malista i iordania edistaze na mpei mes ton polemo. Kapios sintonismos ipirxe afou oi arabikes xores eixan idi simfonia aminas metaksi tous omos touto en asxeto mias tziai ennen touta pou eksekinisan ton polemo alla to israel. Diloseis gia tin katargisi tou kratous tou israel itan panta qualified opos gia paradeigma otan edilosen o nasser pos an to israel epitethei enantion tis egyptou i tis syrias o basikos tous skopos tha einai na to katastrepsoun. nomizo to gegonos oti en qualified etsi eidous diloseis en polla simantiko. en egirefkan aformi. istorika en to israel pou egirefken aformes.

    ennen polla kali leksi to oikiothelos epeidi stin pragmatikotita eksanagkastiken na travisei piso pou tin xersoniso to 56 tziai mias tziai etravisan piso i agglia tziai i gallia en ishen alli epilogi. i ameriki extos tou oti itan xtitziasmeni pou i gallia tziai i agglia en esinenoithikan prin mazi tis tziai afikan tin pokso, ishen tziai alla provlimata polla na antimetopisei. itan tin idia xronia pou itan i eisvoli i sovietiki enosi stin hungaria tziai i ameriki ekatadikasen tin praksi, eprepe na fanei san eirinopios, eidika pou tin stigmi pou i pagkosmia koini gnomi etrefe simpathia pros tin egypto. Episis i sovietiki enosi eipen pos itan epemvei stin krisi tou suez tziai me tin eisvoli stin hungaria touti i dilosi itan kati parapano pou apili, pragmati itan na to kamei. Oute i gallia, oute i agglia, oute to israel ithelan na ta valoun me tin sovietiki enosi tziai itan tziai pros to simferon tis amerikis fisika na apofexthei touti i katastasi. Kato pou kamia periptosi den tha eminisken to israel epeidi apla den emporousen.

    Itan ipervoli touto me ta 2 lepta. Stin pragmatikotita sirnoun ta filladia tziai meta pou 1 ora (an en tixera ta plasmata) ksekinoun oi vomvardismoi. Tziai ate na katafereis na feis pou mia perioxi 32 tetragonikon xiliometron (se mia periptosi) se tosi ora, eidika me tin ipodomi dialimeni. Xaraktiristika thimoume ena anthropo na perpata pano sta eripia tou spitiou tou tziai na sinaei pramata pou xame tziai na fonazei tou dimosiografou oti epesan ta filladia tziai meta pou misi ora eksekinisan oi vomvardismoi tziai en eprolavan fei tziai pos en tixeros pou en zontanos akoma.

    To israel potte en ezitisen episima edafi omos touto en to stamatisen pou to na mazefkei sinexeia edafi. touto to «an to israel me to na epitithete amynete tou dikaiomatos yparxis tou tote afto den ipovathmizei to gegonos pws vriskete se katastasi aminas» thimizei mou pou imoun moro, alopos 3 xronon pou i kori kapion oikogeniakon filwn ton goniwn mou ilikias 8 xronon emavrizen me sto ksilo (ezilefken me) tziai otan tin erotousan giati me edernen apantousen pos itan gia na me prolavei na men tin dero ego. En katapliktiki metafora touti kat’ akriveia, terkazei apolita sto israel.

    Kata tin apopsi mou nai en to israel pou apostatheropoiei tin perioxi. to misos pou trefoun oi arabes enantion tou israel sxetizete amesa me tin varvari epithetikotita tou tziai tis arrostimenes politikes tou tziai fisika me to palestiniako pou panta to israel iponomeve kathe proodo pou eginetoun. Ntaksei, touto en polla geniko alla logo periorismon, you know.

  7. Θέλεις διάβασμα Φιρφιρή. Εν αλήθεια ότι για λόγους τοπικής προπαγάνδας θέλουμε να συνταυτιζούμαστε με την Αραβική πλευρά του μεσανατολικού προβλήματος. Τούτο συνεπάγεται ότι εμείς έχουμε όσο δίκαιο έχουν οι Άραβες, λαφαζανιά ολκής δηλαδή.

    Τούτο όμως εν αλλάσει ότι το ποστάκι σου εν γεμάτο μαλακίες. Ξεκίνα που το σημείο (β), τζαι διάβασε για τη Βρεττανική διοίκηση της Παλαιστίνης (Μπαλφούρ, 3-4 αλίγιας ή πως τα λαλούν οι Εβραίοι, Αραβικές εξεγέρσεις τζαι βαρκούμαι να πω άλλα) ως τη νύχτα που έφυε o Κάνιγκχαμ (κυριολεκτικά έφυε νύχτα). Το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα ακυρώνει το σημείο (β) με σχετική άνεση.

    Για τη δημοκρατία στο Ισραήλ ρίξε μια ματιά σε Ισραηλίτες ακαδημαϊκούς, έσιει ένα τόνο άρθρα που καταρρίπτουν το όλο επιχείρημα στο σημείο (γ). Διάβασε κυρίως για Άραβες υπήκοους του Ισραήλ τζαι τα περιουσιακά τους δικαιώματα στες πράσινες ζώνες. Με λίγα λόγια το Ισραήλ εν δημοκρατία μόνο αν δεν είσαι Άραβας υπήκοος. Παρένθεση: έσιεις απόλυτο δίκαιο, τα αραβικά κράτη επουλήσαν όντως εκατό φορές τους Παλαιστίνιους.

    Για το Λίβανο, σημείο (δ), εν ξέρω πολλά πράματα, τζαι όσα ξέρω φτάνουν μόνο ως το τέλος του εμφυλίου, οπότε παραδέχουμαι άγνοια.

    Το (α) εν πολλά λαφαζάνικο τζαι ανιστόρητο σημείο οπότε εν το σχολιάζω. Εν κάπου τζιαμαί ψηλά με το «εμείς εν εκάμαμε τίποτε τζαι η κακή Τουρκία ήρτεν απρόκλητα τζαι έκλεψε τα σπίθκια μας».

    Το γενικό πόιντ, επαναλαμβάνω, εν σωστό. Τούτη η παρομοίωση του Παλαιστινιακού με το Κυπριακό βολεύκει μας (για αυτό ο Γιατρός ήταν καρδιακός φίλος του μακαρίτη του Αράφατ χεχεχε) τζαι εν μια μαλακία τζαι μισή. Τα υπόλοιπα όμως βάλλουν τόνους νερού.

  8. pas touta pou eipen o giorgos na prostheso tziai ego to pio kato arthro (en mitsi, oute 20 selides) pou ethkievasa prin 2-3 xronia tziai eshei pou tote pou to sistino anepifilakta.

    http://www.mises.org/journals/jls/5_4/5_4_2.pdf

  9. @impius. t
    hanks pou mpikes ston kopo na epektatheis. an kai den gnorizw me ti asholeisai, entoutis eheis poli kalw grasp ton nomikon ptyhon tou diethnous dikaiou. having said that, to dikaioma «pre-emption» einai poly akanthodes zitima dioti vasi tou katastatikou harti o kathenas kofkei jie rafkei oti tou symferei, ennen syggekrimenes oi parametroi tou (alla kai na itan otan eheis tin dinami ton oplon st’arhidia sou). ante tora na apodeixeis pios se apeili kai an ontos apostatheropoii tin periohi.

    @giorgos

    en shetiko to adiavastos giorgos dioti en en vrasmo psihis pou egrapsa horis na ehw ta hartia kai tis simioseis mou (o teleftaios hronos sto panepistimio afierothike se paromoia zitimata).

    anefera oti to Israel einai dimokratia «en shesi» me tous gitones tou. sigoura den einai participatory democracy ston vathmo ton dytikwn dimokratikon alla leitourgika os kratos kai kyvernisi (polykommatiki kai ypeythini) einai paradigma pros mimisi apo tous geitones tou.

    shetika me to sholeio sou gia to simio b) oti to proto miso tou aiona akyronei to deftero, den katalavw pio einai to provlima sou. i proti protasi pou egrapsa einai pws «einai i misi alithia». defteron, ego anaferomai sto israil os kratos. epomenos to ti egine otan itan british mandate of palestine den me apasholise. milw gia to israel san kratos. ara an kai ston perissotero hrono yparxis tou eihe amerikaniki voithia entoutis den itan panta etsi.

    gia tin triti paragrafo, vlepe sholeia pou egrapsa ston impius. en shetiki dimokratia kai ohi apoliti.

    gia to a) simio ohi kai lafazania. dosame i den dosame kai dikaioma alla kai aformi stin tourkia na kanei isvoli? vasi syntagmatos dikaioute os eggyitria dinami. to oti paremeine sto nisi einai to provlima. oudeis amfisvitise to dikaioma tis tourkias na epemvei para mehri ti defteri fasi tis eisvolis.

    en pasi periptosi hairomai pou den hathike to kyrio simio tou arthrou, oti diladi stin kypro pernoume ta pramata monoterma.
    oso gia to an kapoia sholia mou einai anistorita i anakrivi, agapate me 🙂

  10. mikres paratirisis exo na kamo:
    To israel idrithike se edafi ton aravikon xoron pou ine giro tou. Vlepete oi palestinioi pernoun oti kai mis sti kipro (emis oi prosfiges diladi, oxi oi ipolipoi). Fisika kai o livanos egine mesa apo paromies odous, mono pou ixe dothoi stous xristianous anti stous evreous, kai vevea oxi tous mousoulmanous.
    To israel opos kai i dithen tromokratiki organosi tis xispolax i opos kai an thelete na ti pite, douleui me idies methodous. To israel thelontas na prostatepsi ti gi pou apektise prin 60 sxedon xronia, kai oi palestinioi thelontas tin gi tous piso. Kati tetio imaste kai mis sti kipro mono pou ekalomathame sto fai kai stin anesi, kai en pernoume ftosxies gia na sikostoume na apetisoume ta dikea mas me thisies, opos kai oi palestinioi.
    vevea opou esxi pollous petinous arki na ksimerosi, kai etsi kapioi petinoi opos tis inomenes polities, to iran kai ti siria (pou ousiastika diika to livano apo ta xronia tou emfiliou sto livano kai meta) frontizoun na xrisimopioun tous palestinious (apo ton opion meros ine xristianoi) tous opious onomazoun adelfous, na ktipisoun to israel opote apofasisoun. Oi logoi ikonomikoi kirios mias kai to israel xari sti voithia tis amerikanikis kivernisis kai ton ependiseon pou eginan apo evreous tis amerikis, kathos kai tou emporiou pou ginete, egine ena plousio kai euporo kratos.

    Sto telos tis imeras i erotisi ine paromia me auti pou kanoume gia ti kipro emis, kai i apantisi lipiri. Auta pou parthikan den tha epistrafoun, oute stous palestinious oute kai se mas. Exoume to dikeoma emis, opos kai oi palestinioi na pame na skotonoume gia ta dikea mas? Eulogo erotima. Mipos omos oi palestnioi apoprosanatolistikan xaris stis paremvasis ton diaforon 3on opos tis sirias kai tou iran? Mipos eginan kai autoi mia vitrina sta simferonta ton megalon?

    Mipos paratirite ta posa kina exi i katastasi eki me ta katastasi edo sti kipro?

    An kai den fenete kai toso stroti i lisi, kai an kai iparxoun kapies diafores, den iparxi oute mavro oute aspro se autes tis katastasis. To dikeo ine kati pou xathike sti poria, kai ksexastike gia xari allon ideon opos tou xrimatos kai tis dinamis.

    Den thelo na sinexiso kai allo alla as analogistoume ta pio pano kai as doume ligo pio kathara kapia pragmata.

    Parepiptontos iparxi kanenas pou lamvani ipopsi sinthikes pou ipografonte? I ton organismo inomenon ethnon i to simvoulio asfalias? Eto en gia na peripezoumaste metaksi mas pou en touta, kai na pianoun psifous stis ekloges tous xores san tin U.S.A. parapliroforontas ton kosmo kai xrisimopiontas vitrines. An kai ok, dia mas kai mas mia porta na xtipoume, adika vevea alla ok, i elpida petheni teleutea

  11. File Gewrgie,

    An kai sebomai tis theseis sou tha’thela na kanw kai ‘gw orismenes parathriseis oson afora tis dikes sou theseis. Thetw apla gnwmes kai elpizw na mhn tis thewreis ws antiparathesh:

    1. As mhn peftoume sthn pagida tou oti, dhthen exoume tosa koina me tous Palaisthnious. Kata th gnwmh mou auth h 8esh einai pantelws atekmhriwth kai den stekei.

    2. As ehoume yp’opshn oti h syntiptikh pleiopsyfeia twn Palestiniwn zouse (kai ekaskolouthei na paramenei) sthn xwra h opoioa legetai Iordania. Blepe, se parakalw Istorikes anafores eksergeshs sthn Iordania kai thn antidrash tou tote Besilea to 1967-1969.

    3. H ‘bitrina’ pou tygxanei na’nai to ‘Palestiniako’ eina kathara gia Katanalwsh Aravikou xorou (kai to 1973 deytereyon thema oso afora tis ekviastikes khniseis twn Aravikwn paragogwn xorwn petrelaioeidwn)

    4. Oi idies oi arabikes xwres den tous xwneyoun tou Palestinious oi opoio tygxainoun ths moiras twn Sri Lankezwn sthn Kypro.

    5. Kati to opoion, wmos, prepei na mas problhmathsei einai to gegonos oti ston Libano eixe tosh aphxhsh h Hezbollah/Hamas. Yparxei kai kaoioa proistoria an koitaksei kaneis tis diafores symmaxikes sygghries en kairw emfyliou sto Libano.

    Ara, filtate Gewrgie, as afhsoume ta aplohstika peri Ebraiwn, eumarias en Israhl kai koina agwnwn.

    To mono koino itan h prospatheia ths Kyvernhshs meta to 1974 na tous valei tous prosfyhes se antiskoina kai metepita se kataulismous. To teleutaion einai thema me to opoion, dystyxws, kaneis den exei pasaksei.

  12. etsi apo periergia kyrioi diavaste to «A world without Israel» tou Josef Jossel (Foreign Policy January/February 2005). Poli endiaferon arthro opou eikazete pws tha itan i mesi anatoli an avrio xypnousame kai Israel den ypirhe!

  13. Εν στα assumptions που χάνεται το παιχνίδι.

    Πες ότι η Αμερική εδημιουργούσε ένα κράτος στα Βαλκάνια με τη βία μετά τον 2ΠΠ, τζαι στην προσπάθεια της να το διατηρήσει έκαμνεν τα της πουτάνας (έσιει τζαι ταλέντο στον συγκεκριμένο τομέα). Αν έγραφα μετά ένα άρθρο που ελάλεν ότι τζαι να μεν υπήρχε τούτο το κράτος πάλε στα Βαλκάνια ήταν να γίνεται χαμός, που μάλλον εν αλήθεια, τι αποδεικνύω;

    Τίποτε. Όπως και το άρθρο του Josef Jossel. Η κεντρική του ιδέα εν ότι τζαι να μεν αμφισβητούσε το Ισραήλ το δικαίωμα αυτοδιάθεσης των Παλαιστινίων ήταν να το αμφισβητήσουν άλλοι Άραβες. ΟΚ. Εν τζαι διαφωνώ, αλλά το να φέρεις μισό εκατομμύριο Εβραίους με τη βία τζαι να τους διακηρύξεις κράτος στη γη του άλλου γιατί εν εντάξει; Τουλάχιστον αν η Συρία/Αίγυπτος επιάναν την Παλαιστίνη εν ήταν (κατά πάσα πιθανότητα) να διώξουν τους Παλαιστινίους που μέσα.

  14. Gamoto re Gewrgie, enna mas pellaneis.

    Ef’oson kofkei o nous sou, inta paeis pou to na amfysbyteis ta epakoloutha twn assumptions tziai meta paeis tziai dias oloisha mesa o idios?

    Asxetws tou ean diafwneis me ton Jossel (o opoios afaen arketes fatsies gia ta osa genika eipen) h oxi.

    Apantas o idios me to na theteis sthn teleutaia sou paragrafo to gegonos oti h Syria (blepe tziai Libano opos anekathen eitan oi sygkyries) tha to epaizen h HPA ths mesanatolhs.

    H Syria, as mhn ksexname, eitan anekathen (kai paramenei) o ppezevengins ths geitonias OYLLHS!

    To pws to epaiksen to 90-91 meta thn eisbolh tou Kuwait (lampron na tous kapsei tous pleon ratsistes ths perioxhs!!) einai klassikon paradeigma ths diplomatias ths eyrias perioxhs.

    Tziai opos len tziai sthn Australian, «you hit the nail on the head» otan synaferneis thn pantelh agnoia twn Amerikanwn (mallon ths HPA, ef’oson den ftaiei oi ypoloipes xwres pou apartizoun thn Amerikh) oson afora thn ekswterikh politikh.

    Nai, sigoura ta kamnoun *ths* poutanas.

    Ara, xairomai otan vlepw n’apegklwbisezai apo to ‘palaistiniako’ to opoio ‘strictly speaking’ (opos len kai sthn Skwtia) aploustata den yparxei/tithetai.

    Oson afora thn Kypro, en h pseydaisthsh oti en h dhmokratia pou mas kathodhgei.

    Oi prosfyges exoun meinei sto eleos ths Panagias tzia o kathe kwlos paei psaxnontas thn karekla twn metrwn tou.

    Oulloi geloumen me ton aeimnhston Spyron alla posoi thymountai POSA efaen me thn agora twn Airbus apo thn Cyprusd Gaidouroways!

    Ate kanei tziai eprksa sas ta.

    Na, sasten kala, kopels pou annoietai tziai kamian aksiologh shzythsh mesa mesa.

    Geia sou Gewrgie pou ta theteis opws ta blepeis. Eytyxws pou yparxoun tziai kopelia san esena pou ta thwroun tziai sxoliazoun, Makari na’xame tziai allous san esena.

  15. Νούλλη παιδί μου, έχω την εντύπωση ότι εσυγχίστηκες. Τζιαμαί που υπογράφει «Γιώργος» τζαι το σχόλιο εν με ελληνικούς χαρακτήρες είμαι εγώ. Τζιαμαί που υπογράφει «George» τζαι γράφει με greeklish εν είμαι εγώ.

  16. sygnwmh Giwrgo. Eimai sthn maurh ksenythkia tziai sygxystika.

    Eipa proeuxes polles.

    Eipa «perki mou valei noun o Yiorkos (ennwousa, fainetai, kapoios pou tous dkyo)

    Enna fakkw pas’tous tyxous ws pou na ferw oson noun exw.

    Luckily for me (opws len tziai sthn Notio Afrikh – ektos tou Natal Zulu) it won’t take much.

    Kanei na me sygxizete, gamwta!!

  17. Ennen Giannis en Giannakis 🙂

  18. Αλόπως να βάλλω τζαι εγώ λινκ-διαφήμιση στο μπλογκ μου για να μεν σας συγχίζω.

  19. hehe, valo to link, oi gia diafimisi alla gia na ksexorizo pou allous pou mpori na valoun to idio link. Oi alles epiloges en anonymous, kai blogger, alla varkoume na grafo username kai password kathe fora. Noulli simfono me tis thesis sou parepiptontos. Isos tha prepe na toniso pos i politiki tou diera kai vasileue ton gallon kai agglon meta to 1 pagkosmio polemo ixe ta idia apotelesmata se kinous, opos kai i politiki ton agglon sto nisi mas.

  20. Cool blog, interesting information… Keep it UP »

  21. You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it »


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: