Αναρτήθηκε από: firfiris | Ιουνίου 25, 2006

Αγαπάτε αλλήλους


Θα μασταν δεκαέξι-δεκαεφτά χρονών κοπέλια όταν πήγαμε εκδρομή με τα κατηχητικά σχολεία Χρυσελεούσης στο Σταυροβούνι. Μαζί μας ο πάτερ-Συνοδός, ο κολλητός μου ο Φύρος και άλλοι φίλοι. Μετά τη Θεία Λειτουργία οι μοναχοί μας κέρασαν τσάϊ και φρούτα. Αφού προσκυνήσαμε με την ησυχία μας, κάποιοι είχαν πάει και για εξομολόγηση, αρχίσαμε σιγά σιγά να ετοιμαζόμαστε για αναχώρηση. Κοντά στη φύση στο μοναστήρι όλα ήταν γαλήνια και ήρεμα. Ο καθαρός αέρας, η κατήχηση, το πράσινο της επαρχίας Λάρνακος, όλα μαζί συνέθεταν μια όμορφη εμπειρία. Πραγματικά η μέρα ήταν άγια και τίποτα δεν έμοιαζε να μπορούσε να την χαλάσει. Τίποτα εκτός από ένα μαθητευόμενο μοναχό.
Τότε είχε γίνει σούσουρο για την αποποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας στην Κύπρο. Υποχρεωτικά η βουλή, λόγω των υποχρεώσεων μας έναντι της ευρωπαϊκής ενώσεως, προτείθετω να αποποινικοποιήσει την ομοφυλοφυλία και η Εκκλησία της Κύπρου, σαν το κράτος εν κράτει που είναι, αποφάσισε να μαζέψει υπογραφές εναντίων της απόφασης (ένα πράμα όπως το θέμα των ταυτοτήτων της εκκλησίας της Ελλάδος). Ασχέτο πως ζούμε στον εικοστό πρώτο αιώνα (τότε ήταν εικοστός φυσικά), και που έχουμε διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους. Άϊ κκίττ γιου νοτ κοπέλια, η πάρακατω συζήτηση έλαβεν χώρα και την αναπαρειστώ όσο πιο πιστά γίνεται.
Κ=Καλογερίν, Φ=Φιρφιρής, ΦΥ=Φύρος.
Προχωράμε προς το λεωφορείο, εγώ με τον Φύρο τελευταίοι και το καλογερίν με το τραπεζάκι του και το βιβλίο επιγραφών στην είσοδο της μονής. Ο Φύρος υπογράφει, εγώ προχωρώ ατάραχος. Το καλογερίν βουρά με πουπίσω…
Κ-Αδελφέ! Αδελφέ!
Φ- Ναι;
Κ- Αδελφέ, ξεχάσατε να υπογράψετε την αίτηση.
Φ- Όχι αδελφέ, δεν ξέχασα.
Κ-Δεν πειράζει αν υπογράψατε και στην ενορία σας, δεν θα το πούμε σε κανένα αν υπογράψατε και δεύτερη φορά. Στην ευχή του Θεού.
Προχωράμε λίγα μέτρα. Ο Φύρος με ρωτά γιατί δεν υπόγραψα. Μέχρι να του απαντήσω και να του εξηγήσω τις απόψεις μου περί πολιτικών δικαιωμάτων το καλογερίν αρχίζει να τσιριλλά τζιαι να φωνάζει.
Κ- ΓΙΕ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ! ΘΑ ΡΙΞΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΦΩΤΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΨΕΙ!!!!
Φ- Εν εμάς που φώναζει; Ρωτώ τον παρέα.
ΦΥ- Ο Θεός τζι η ψυσιή του. Τούτη η Βαβυλώνα πιά ένει;
Φ- Ξέρω γιώ.
Κ – ΓΙΕ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ! ΘΑ ΚΑΜΕΤΕ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ, ΤΗΝ ΝΗΣΟ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΜΟΡΑ!
Φ- Ρέ πελλέ εν εμένα που ξιτιμάζει!
ΦΥ- Κάτσε δαμάι, πού πάεις; ΡΕ ΕΝΝΑ ΚΑΜΕΙΣ ΚΑΦΚΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΟΓΕΡΟ! ΕΛΑ ΠΙΣΩ!
Φ- Εν εμένα που λαλείς γιόν της Βαβυλώνας;
Κ- Ναι! Αναίσχυντε! Θα κάμετε την Κύπρο χώρα του μιάσματος και της διαφθοράς!
Φ- ΜΕΝ ΜΟΥ ΥΨΩΝΕΙΣ ΤΟΝ ΤΟΝΟ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΣΟΥ ΕΜΕΝΑ!
Κ- Μοδίνέ!
(Καταπίνω το σάλιο μου σε μια προσπάθεια να μεν ττοπουζιάσω μοναχό μες σε μοναστήρι. Δεν έδερα ποττέ πλάσμα στη ζωή μου αλλά σας ορκίζομαι τζίνη θα ήταν η πρώτη).
Φ- Τί σχέση έχω εγώ με τον Μοδινό; Το ποιό πρόβλημα σου ποιό είναι;
ΦΥ- Πάμεν να φύουμεν τζιαι εννά μας γυρέφκει ο Παπά-Συνοδός.
Κ – Θα νομιμοποιήσετε την ομοφυλοφιλία, την παρά φύση συνουσία, θα καταστρέψετε την οικογένια, θα συζούν πλέον οι άντρες μαζί…Έτσι ήταν και τα Σόδομα και τα Γόμμορα πριν να τα καταστρέψει ο Αρχάγγελος Γαβριήλ.
Φ- Πρώτα απ’όλα άλλον η νομιμοποίηση τζιαι άλλον η αποποινικοποίηση. Δεύτερον, η ομοφυλοφυλία δέν είναι επιλογή τρόπου ζωής, τζιαι τρίτον, ο Χριστός εσυζούσε με τους μαθητές του τζι αν μεν εννεν άλλο εσείς δακάτω στα μοναστήρκα τί κάμνετε ούλλη μέρα;
Κ- Θα καταστρέψουν την κοινωνία! Δε τί γίνετε στο εξωτερικό.
Φ- Επείες εξωτερικό τζιαι ξέρεις;
K- Δεν έσιει σχέση.
Φ- Εμείς επιλέξαμε να ζούμε στην κοινωνία, τζιαι στρατό θα κάμουμε τζιαι δεν θέλουμε την έγκριση σου. Αν σε κόφτει που την κοινωνία φκάλ το ράσο τζιαι έλα να δεί τι γίνεται τζιαι πως ζει ο κόσμος. Εν ππέφτει λόγος της εκκλησίας για το πώς ζούν οι ανθρώποι. “Όποιος θέλει οπίσω μου ελθείν” είπεν ο Κύριος. Εκτός τζιαι αν θα κάμνουμεν όπως τους μουλλάδες με τους αγιατολλάδες τους.
Κ- ΒΛΑΣΦΗΜΕ (τσιρίζει όπως τη γεναίκα).! ΜΕΝ ΠΙΑΝΕΙΣ ΤΟ ¨ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ! Η εκκλησία μας διατήρησε έλληνες επι τουρκοκρατίας και κατεύθυνε και τον αγώνα ενάντια στους εγγλέζους.
Φ- Ο Χριστός είπε να δώσουμε “τα του Καίσαρως το Καίσαρι και τα του Θεού το Θεό”. Αν δεν είναι αυτός διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους δεν ξέρω κι εγώ τι είναι.
Κ- ΜΟΔΙΝΕ! ΓΙΕ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ! ΘΑ ΚΑΕΙΣ ΣΤΟ ΠΥΡ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΟ!
Φ- Έλα να σε πάρω κάτω δισκοθήκες ν’αννοίξει το μάτι σου…
Εκείνη τη στιγμή έφτασε ένας πρεσβύτερος μοναχός τζιαι εσύναξεν το καλογερίν που ετσιρίλλαν τζιαι είπε μου τζιαι συγγνώμη. Ένιωσα μεγάλο ρεζίλι που ετσακώθηκα μέσα σε μοναστήρι. Ίντα ψυσίη να μου πεί συγνώμη 70 χρονών μοναχός; Ένιωσα σκατά αλλά ήταν θέμα αρχής.
Εκάμαμεν τζιαι ρεζίλι τα κατηχητικά Χρυσελεούσας.

Advertisements

Responses

  1. kala toutos afou misa tous gay enta epie na ginei kaloiros?

    p.s. sto purple aftis tis kiriakis exei sinentefxi tou modinou me titlo «toulaxiston den eimai ratsistis»

  2. Πρέπει να είσαι γείτονας αν εν στα κατηχιτικά Χρυσελεούσας που επήενες…

  3. kafkatzis apo polla mikri ilikia vlepo! 🙂

  4. Που ήμουν δημοτικό εγραφτήκαμε με ένα παρέα στο κατηχητικό για να σκαπουλάρουμε τζαι να μεν μας γυρεύκουν στην επιτήρηση. Τες πρώτες φορές επήαμεν όμως τζαι μετά που 4-5 σκαπούλες εγύρεψε μας ο παπάς. Άμπα τζαι αφήκει τζαι κανένα του σατανά. Αχ, αναμνήσεις που μας φέρνει τούτος ο Φιρφιρής…

  5. τίγκι! είναι λυπηρό αλλά δυστυχώς not surprising!

  6. Kero na sou grapso comment alla pragmati itan orea i istoria sou. Distixos ena pou ta kaka tis kiprou en i orthodoksi eklesia me to autokefalo tis, tin poli perousia tis, kai to status tis sti kipro pou tin kami kati san to vatikano sti romi, me ti moni diafora oti i elegxi pantou kai paremveni anekselexta. Kati san tin ellada, an kai kimesa en xali mavro.

    O monaxismos ene agiosini, en i efkoli lisi gia ta atoma pou den mporun na antapekselthoun stins diskolies tis simerinis kinonias, sinithos logo prosopikon tous provlimaton kai tis adinamias tous na antapekselthoun. Enas logos pou poloi katafevgoun sto monaxismo kai se topous san to agio oros ine kai i omofilofilia. Aporia: mipos fovountan oti me tin apopinikopiisi tis omofilofilias tha ixame kai elipsi monaxon?

    Genika i kipros san kinonia antimetopizi poli lanthasmena tin diaforetikotita. Kanenas den ine o idios kai den nomizo na imaste i pliopsifia sto planiti, opos nomizi i orthodoksi eklisia. oi anthropoi diaferan kai panta tha diaferoun se pragmata opos thriskia (oi orthodoksi xristianoi den ine i pliopsifia metaksi ton xristianon, oi katholikoi ine), sexualikes protimisis, xroma, apopsis kai antilipsis et cetera.

    I eklisia distixos arnite na eksixronisti kai na erthi se epafi me tin simeri pragmatikotita, kai isos kai to gegonos oti pleon oi morfomenoi kai anixtomialoi anthropoi den vriskonte stous kiklous tis pleon. Apostasiopiite apo tin neolea, to mello tou topou, kai anti na tous prosferi ena dromo zois pou na tous dini kapies aksies, tous lei malakies opos oti oi omofilofiloi prepi na pan sti kolasi, osoi den ine orthodoksoi tha pan sti kolasi, kai alla tetia. Distixos afti i nootropia kaliergite sta sxolia, kai se atoma pou den ine se thesi na askisoun kritiki skepsi, alla tous akolouthoun san ta arnia. Iparxoun vevea oi ekseresis se osa leo alla distixos ine elaxistes.

    Apo olous tous kathigites thriskeutikis agogis pou ixa, pou epikentronotan stin eksaplosi ton apopseon tis xristianikis orthodoksis eklisias, mono 3 aksizan ton sevasmo mou, kai apo tous tris mono oi 2 gia tis apopsis tous. Sinolika ixa 12 (dimotiko kai likio). Aporo giati prepi prota na didaskoumaste thriskeutiki agogi sta sxolia? Giati na ipoxreononte osoi den ine xristianoi orthodoksoi na parakolouthoun auto to mathima, kai giati den iparxi pio austiros elegxos telos panton os pros to periexomeno tis ilis. Ta posa akousa apo atoma pou mallon sto strato tou xitler eprepe na anikoun den legonte. Den imaste sti tourkokratia pleon. Perasan 150 xronia kai. As to kseperasoume. Oute mousoulmaniko kathestos imaste oste na ipoxreonoume ta pedia na akolouthoun san ta arnia tis vlakies pou didaskonte. Os europeoi pou autoapokaloumaste, exoume tin ipoxreosi na didaksoume stous neous tin kritiki skepsi, parexontas tous oso perisotera erethismata mporoume gia na tin anaptiksoume. Meseonikes antilipsis tou tipou «oi omofilofiloi tha pan sti kolasi» et cetera prepi pleon na stamatisoun kai to kratos prepi na sevete ta atomika dikeomata tou kathe politi na mpori eleuthera na kani epiloges tou, ite ine se themata thriskies, ite se themata seksoualikon protimiseon. I dimagogia pou askite apo tin eklisia prepi na stamatisi, kai i eklisia prepi na exi ena simvouleutiko rolo gia osous zitoun tin simvouli tis.

    As min ksexnoume vevea ta posa aisxata ginonte stin eklisia (opos paranoma pedia apo klirikous kai lipa). Distixos oi akreoi den prokite na apomakrinthoun apomakrinthoun apo tin eklisia, giati thesmoi opos i eklisia elkioun atoma provlimatika pou psaxnoun kapou na anikoun.

    Mporo na po kai alla, alla nomizo tha sas kouraso (an den to exo kani idi! 🙂

  7. Τούτον το «γιε της Βαβυλώνας» είναι βρισιά?

    Να το χρησιμοποιώ και εγώ άραγε?

    Στα φώτα Γαβριηλίδη:
    «Γιε της Βαβυλώνας που μου μιτσοκαμμάς από το παράθυρο της διπλοκαμπινιάς, τι ψυχή θα παραδώσεις??»

  8. taxa na pis ise orea? 😛

  9. μα τί είναι Μοδινός; Ξανάκουσα ανθρώπους της εκκλησίας να λαλούν τούτη τη λέξη. Τί σημαίνει;

  10. O modinos ine enas mesilikas apo ti lemeso o opions fimologite oti proedreui enos mithikou sindesmou omofilofilon kiprou, ediksen to kapote pou to sigma, kai ontos ine omofilofilos

  11. Δεν φημολογείται …είναι (ή ήταν τουλάχιστον εν ξέρω). Όταν ήταν να φκει Παγκράτιος μητροπολίτης ή επίσκοπος ή κατι τελοσπάντων μες την εκκλησία, εφκήκε ο αρχιεπίσκοπος (νομίζω) να πει οτι οι υποστηρικτές του είναι όλοι «μοδινοί» (γιατί ο Παγκράτιος φημολογείται ότι ήταν ομοφυλόφυλος και δεν τον έθελεν η εκκλησία)… Ναι, η εκκλησία χρησιμοποίησε το όνομα ενός ανθρώπου για να «ξετιμάσει» μια όμαδα άλλων ανθρώπων…

  12. ENAS ARMENHS SE UPE8RIO CINEMA.

    KAPIOS PISW TOU SUNEXWS KLANNEI, KAI KOUNAEI THN KAREKLA GIA NA KRIPSEI TO 8ORUBO.

    O ARMENHS DEN ANTEXEI ALLO KAI SE KAPIA STIGMH GURNAEI PISW KAI TOU LEEI DUNATA : (KUPRIOS ARMENHS TWRA, E EE !!) :

    TON KROTON ESSIEPASES TON, AMMA TON BROMON ???

  13. Δηλαδή Μοδινός είναι ένας κανονικός άνθρωπος .. που ζει ακόμα(!).. μεγάλη απογοήτευση. Περίμενα να ακούσω ότι ήταν σατανιστής του προηγούμενου αιώνα που θυσίαζε κοτόπουλλα για κάποιο σκοτεινό σκοπό, όπως για παράδειγμα την εισβολή της κόλασης στη γή.. απογοητεύτηκα.

  14. Ο Αλέκος Μοδινός ήταν η πρώτη πετυχημένη περίπτωση Κυπραίου στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο, πίσω στο μακρινό 1993 (όι, εν ήταν η Τιτίνα για να σπάσετε, τζείνη έπιασε απόφαση το ’96). Η κυβέρνηση, επειδή σέβεται το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εσυμμορφώθηκε (αν δεν κάμνς λάθος) μετά που εγύρισε η χιλιετία.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: